تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهره‌برداری تجاری ایرانسل از IPv6 در تمام کشور

براي نخستين بار در کشور انجام شد؛ بهره‌برداری تجاری ایرانسل از IPv6 در تمام کشور

به گزارش روابط عمومي ايرانسل، امکان استفاده تمامي مشترکان سرويس نسل 2، 3، 4 و 4.5 اينترنت همراه و اينترنت نسل چهار ثابت (TD-LTE)ايرانسل از اين بستر فراهم شده است.

براي استفاده از آخرين پروتکل اينترنت (IPv6) لازم است دستگاه مشترکان از (IPv4/IPv6)اDual Stack پشتيباني کند و در دستگاه‌هاي اندرويدي، در قسمت تنظيمات نقاط دسترسي (Access Point Names) لازم است که APN protocol بر روي IPv4/IPv6  تنظيم شده باشد.

جديدترين نسخه پروتکل اينترنت که به اختصار IPv6 ناميده مي‌شود طبق پيشبيني‌هاي انجام شده به زودي جايگزين نسخه قبلي اين پروتکل IPv4 خواهد شد.

با توجه به توسعه کاربرد خدمات دستگاه به دستگاه و اينترنت اشيا (IoT) که ميتواند منجر به برقراري ارتباط ميان بسياري از دستگاه‌ها مانند موبايل‌ها، دوربين‌ها، قاب عکس‌هاي ديجيتال و حتي لوازم خانگي بر بستر اينترنت شود، نياز به توسعه پروتکل IP اهميت پيدا مي‌کند.

طي سال‌هاي آينده، ميلياردها شيء در دنيا به اينترنت متصل مي‌شوند، ايرانسل نيز به عنوان اپراتور پيشگام در زمينه اينترنت اشيا و شهر هوشمند، سرمايه گذاري کلاني را جهت راه‌اندازي سامانه دستگاه به دستگاه به عنوان بسترساز اين ارتباطات انجام داده است تا با بهره‌برداري تجاري از آن، امکان اتصال هزاران دستگاه و ارائه صدها خدمت مختلف بر روي اين بستر فراهم شود.

 نسخه ششم پروتکل اينترنت يا IPv6 از فضاي آدرس دهي ??? بيتي استفاده مي‌کند که بهره‌گيري از ? به توان ??? آدرس يکتا را امکان‌پذير خواهد کرد. اين در حالي است که نسخه چهارم پروتکل اينترنت يا IPv4 که در حال حاضر مورد استفاده قرار مي‌گيرد، از استانداردهاي قديمي آدرس‌دهي است و فضاي آدرسي ?? بيتي دارد.

در فاز قبلي بهره‌برداري تجاري از اين سرويس، اين امکان از بهمن ماه سال گذشته براي مشترکان ايرانسل در استان‌هاي تهران، البرز، مرکزي و قم فراهم شده بود تا سرويس اينترنت را در بستر IPv6  دريافت کنند.

2121




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهره‌برداری تجاری ایرانسل از IPv6 در تمام کشور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..