تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




گناه کبیره ای به نام آدمکشی

گناه کبیره ای به نام آدمکشیبه گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛آیت الله دستغیب (ره)در کتاب گناهان کبیره می گوید:پنجمین گناه کبیره کشتن کسی است که خدا و پیغمبرش اذن در کشتن او نداده اند.دلیل بر کبیره بودن آن در روایتی از پیامبر خدا (ص) امامان معصوم وارد شده که به کبیره بودن آن تصریح فرموده اند.به علاوه از گناهانی است که خداوند در قرآن مجید صریحا بر آن وعده عذاب داده از آن جمله می فرماید:هرکس مومنی را از روی عمد و قصد بکشد پاداشش دوزخ است،در حالی که در آن جاودانه می شود و خشم خدا بر اوست و او را از رحمت خود دور ساخته و عذاب بزرگی برایش آماده ساخته است.

شهید دستغیب در ادامه می گوید: درحجه الوداع رسول خدا (ص)فرمود:ای مردم ریختن خون مسلمان حلال نیست و همچنین بردن مالش جایز نیست مگر با رضایت خاطرش پس بر خودتان ظلم نکنید و بعد از من به کفر برنگردید.

ایشان در ادامه تشریح گناه کبیره آدمکشی می گوید:خداوند در آیه ای از قرآن کریم می فرماید:خودتان را به ناحق نوشید یا اینکه نفس خود را نکشید و خود را برای بتان قربانی نکنید.یا اینکه در هنگام غضب خود را انتحار نکنید به درستی که خداوند به شما اال ایمان مهربان است و کسی که از روی تعدی و تجاوز به غیر و ستم بر خود قتل نفس نماید زود باشد که او را در آتشی سخت در آوریم و این بر خدا سهل و آسان است.

منبع:کتاب گناهان کبیره، ص124

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «گناه کبیره ای به نام آدمکشی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..