تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




دیوارهای شفاف، جداکننده‌های زیبا در خانه کوچک شما!

۶۵۰۷۹۳

۳۷۳  بازدید

وب سایت چیدانه: دیوار همیشه برای ما مفهوم جداره ای صلب بوده و بلافاصله دیوارهای آجری، سیمانی و سنگی را تداعی می کند. اگر تعریف دیوار را جداکننده محیط داخلی از هیاهو و فضای پیرامون بدانیم، خواهیم دید که نه تنها این تصور اشتباه نیست بلکه تا حدود زیادی هم به واقعیت نزدیک است.

از این رو هر چه این حصار را ضخیم تر و کدرتر تصور کنیم، آن را مستحکم تر و قابل اطمینان تر می یابیم. اما نکته ای که می خواهم در این مطلب برای شما بازگو کنم، تحولات جدید دیوار در صنعت دکوراسیون داخلی است که انواع کاربردهای آن را هم شامل می شود، از جمله نقش دیوار در معماری داخلی که مفهومی جدای از تعریف گفته شده دارد. بنابراین شما را به خواندن این مطلب در مورد دیوار های شفاف دعوت می نمایم.

 

انواع دیوارهای شفاف


دیوارهای شیشه ای سندبلاستدیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

کاربرد شیشه های طرح دار در فضاهای مختلف خانه


در این تعریف دیوار به عنوان یک جداکننده درفضای داخلی مطرح شده و از هر جنس و نوعی که باشد می تواند نور را از خود عبور دهد و ارتباط فضای دو طرف خود را به طور کامل قطع نکند. یکی از موادی که می تواند در همه دیوار یا قسمتی از آن به کار رود و آن را به سطحی شفاف تبدیل کند شیشه است. امروزه کاربردهای وسیع تری از مشتقات حاصل از شیشه شناخته شده که امکان انتخاب های نامحدود را به طراحان فضاهای داخلی می دهد و شما هم می توانید آن را به راحتی در فضای خود استفاده نمایید. یکی از آن ها سندبلاست کردن است. پاشیدن دانه های شن با سرعت که طی فرآیندی در پروسه ساخت شیشه بر روی آن اعمال می شود، سطح شیشه را از حالت ساده به سطحی سبماده خورده و بافت دار تبدیل می کند.

    شیشه سندبلاست در فضای مسکونی

دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!
دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

شیشه مات با طرح بازشوی مدرن برای تفکیک فضا در خانه


از جمله مزایای بسیار مهم دیوارهای شفاف، می توان به کاربرد آن ها در خانه های کوچک اشاره نمود. زمانی که شما در منزل خود نیاز به تفکیک کردن فضاها دارید اما به دلیل کوچک و محدود بودن خانه، به کار بردن جداکننده های صلب، باعث دلگیر و کوچک تر شدن آن می شود. بنابراین این جداکننده های شفاف، محیط های بسته و محدوده کننده داخلی را تحت الشعاع قرار نمی دهند و در آپارتمان های کوچک در عین تفکیک فضا، مانع از بسته شدن آن می شوند.

    شیشه سندبلاست در فضای اداری

دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

شیشه سندبلاست شده با طرح مات در فضای اداری

 دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!


از کابردهای مهم دیگر این دیوارها می توان به استفاده گسترده آن ها در فضاهای اداری اشاره کرد. پارتیشن بندی فضاهای اداری امروز، از این نوع چیدمان شناور استفاده می شود به طوری که کارمندان با وجود این که فضا و حریم کاری مخصوص به خود را دارند با کل مجموعه کاری نیز در ارتباطند.


دیوارهای شیشه ای رنگیدیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

شیشه های رنگی به عناون جداکننده در فضای مسکونی


دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

شیشه های سندبلاست رنگی به عناون جداکننده در فضای اداری


در انواع رنگی این شیشه ها، گذر نور طبیعی روز از یک طرف و نورپردازی جهت دار در شب از طرف دیگر، رنگ های زیبایی را بر اشیا و دیوارهای مجاور پرتوافشان خواهد کرد و جلوه بصری و تنوع بیش تری به فضای پیرامون خواهد بخشید. این شیشه های رنگی، کخ به نوعی یادآور ارسی های معماری ایرانی است، می تواند در عین مدرن بودن فضا، رنگ و بویی سنتی هم اضافه کند. این جداکننده های شفاف نیز برای آپارتمان های کوچک پیشنهاد می شود، زیرا در عین تفکیک کردن فضاها، از تاریک و دلگیر شدن آن جلوگیری می کند.دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

آپارتمانی با دیوارهای شیشه ای


دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

آپارتمانی با دیوارهای شیشه ای


تصاویر بالا مربوط به آپارتمانی با طراحی مدرن است که هیچ دیواری در خود جای نداده، بلکه همین شیشه های رنگی نقش جداکننده های فضا را بر عهده دارند. در این حالت برای حفظ حریم خصوصی از پرده هایی متناسب با شیشه ها استفاده شده است.
ویترای، جداکننده شفافدیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

ویترای با طرح سنتی و مدرن


یکی دیگر از کاربردهای رنگ در شیشه که روی شیشه ساده اجرا می شود، نقاشی روی شیشه یا ویترای است. هنر ویترای از قدیم یکی از هنرهای سنتی در کلیساها بود و اکنون نیز بار دیگر با رنگ و بویی مدرن تزیین کننده خانه و فضاهای گوناگون می باشد. دیوار های شفاف و ترنسپرنت همیشه دیوارهای ثابت روی زمین نیستند. این جداکننده ها که نقش دیوار را در فضای داخلی ایجاد می کنند، می توانند به صورت آویخته مانند یک پرده در قسمتی از فضا عمل کنند،  مثلا از سقف تا نیمی از ارتفاه دیوار تا کف را شامل شوند. در این حالت امکان ارتباط فضایی به جهت این که از پایین فضا مشترک است، به طور چشمگیری پیوسته و قوی است.
بلوک های شیشه ای به عنوان دیوار شفافدیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

طرح و رنگ متنوع بلوک شیشه ای


از دیگر مواردی که به عنوان دیوار شفاف از آن می توان نام برد، دیوارهایی هستند که در قسمت هایی از ساختار خود بازشوها و حفره های برای ارتباط به دو سوی دیوار دارند و این حفره ها با شیشه یا ماده ای نظیر آن پر می شود اما مورد دیگری که کاربرد وسیع تر و قابل لمی تری دارد، بلوک ها و آجرهای شیشه ای هستند.دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

بلوک شیشه ای برای از بین بردن صلبی دیوار


 دیوارهای شفاف، جداکننده های زیبا در خانه کوچک شما!

 کاربرد متنوع بلوک شیشه ای در طراحی دیوار و میز


این بلوک ها در ابعاد و رنگ هایی گوناگون وجود داشته و طرفداران خاص خود را پیدا کرده اند. به غیر از فضای مسکونی در فاضاهای اداری و تجاری هم بسیار مناسب هستند اما به طور کلی چون خیلی از ظرافت برخوردار نبود و در فضایی که نصب می شوند حجم و ضخامت مشخصی را به خود اختصاص می دهند، باید با دقت و هماهنگ با سبک طراحی داخلی فضای مسکونی انتخاب شوند.

کلام آخر : هرکدام از موارد گفته شده در مکان مناسب خود میت وانند تاثیری شگرف را در دکوراسیون شما به وجود بیاورند، فقط کافی است بدانید که هر کدام را در چه زمانی و در کجا باید به کار ببرید. انتخاب طرح و رنگ نیز به سبک دکوراسیون، وسایل خانه و در نهایت سلیقه شما بستگی دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «دیوارهای شفاف، جداکننده‌های زیبا در خانه کوچک شما!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..