تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اختتامیه پنجمین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم برگزار شد

اختتامیه پنجمین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم برگزار شدبه گزارش خبرنگار گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین اختتامیه پنجمین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم، عصر امروز مورخ یکشنبه دهم دی‌ماه با حضور برزین ضرغامی مدیرکل ارشاد اسلامی استان تهران برگزار شد.

ضرغامی مدیرکل سازمان ارشاد اسلامی استان تهران، در ابتدا ضمن خیر مقدم به حضار و عذر خواهی به دلیل تاخیر در برگزاری این مراسم، گفت: خرسندیم که امسال در پنجمین دوره از جایزه محتشم در خدمت شما هستیم، جایزه ای که قرار است با همان زبانی که محتشم میراث عاشورا را منتقل کرد و فرهنگ عاشورا را احیا کرد، شما هم خلاقانه تر و امروزی تر، این فرهنگ، هنر و رسالت عاشورایی را به جامعه منتقل کنید.

وی افزود: طبیعی است که هر امری در درازنای تاریخ مصون از تحریف و آفت نیست. همیشه این دغدغه و حساسیت برای دوستداران فرهنگ و هنر عاشورایی بوده، که نکند فراتر از خطوطی که باید حرکت کنند و چیزی را بجز فرهنگ عاشورایی به مردم منتقل کنند. در این سال‌ها فعالیت های مختلفی انجام شده و می شود. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بنا به وظایفی که دارد، باید خط دهی و وظایف فرهنگ و هنر حوزه ها را مشخص کند.

ضرغامی با بیان اهداف برگزاری جایزه محتشم، ادامه داد: در همان روزهای آغازین هدف و بنای ما بر این بود که کاری را در حوزه عاشورا انجام دهیم که هم معیار باشد و هم پتانسیل های فرهنگی هنری جامعه را سامان بدهد.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰۰ هزار نفر آثار خود را به دبیرخانه ارسال کردند، اظهار کرد: جایزه محتشم تنها در یک استان نبوده و انتظار داشتیم، بیشتر از این تعداد اثر به دبیرخانه ارسال شود اما اینجا باید بیان کنم که اگر قصوری هم بوده، از جانب من بوده است.

همچنین در ادامه این مراسم، افسانه سادات حسینی شاعر برگزیده این جایزه چهارپاره ای را در مدح حضرت قمر بنی هاشم (ع) خواند و نمایش پرده خوانی به اجرا درآمد.

در ادامه، سقراطی دبیر بخش هنرهای تجسمی جایزه محتشم با بیان اینکه خدا را شاکریم اختتامیه هنر و ادب محتشم در حال برگزاری است، گفت: امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تمهیداتی را بیندیشد تا ششمین دوره از این جایزه نیز برگزار شود و در ردیف بودجه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بودجه ای مستقل برای آن در نظر گرفته شود.

وی در ادامه بیان کرد: در این دوره از جایزه محتشم، ۲ هزار و ۲۰۰ اثر از ۲۰ استان کشور به دبیرخانه رسید که کمترین آثار آن را می توان در بخش مجسمه‌ و حجم سازی معرفی کرد.

سقراطی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم این جایزه ملی شود تا بتوانیم برای تشویق بیشتر هنرمندان، ردیف بودجه ای مستقل در نظر بگیریم.

سید هادی حسینی معاون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجلس شورای اسلامی هم، با بیان خاطره ای از دوران مدیریت در معاونت ورزش، اظهار کرد: ما در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقدیم که هرچه از هنرمندان ما تجلیل شود، به نفع ماست؛ چراکه اگر با اندیشمندان دیگر کشورها صحبت کنیم، خواهیم فهمید که ایران را همه از فرهنگ و هنرش می‌شناسند. ما در عرصه دیجیتال حرفی برای گفتن نداریم؛ به همین سبب هرچه بتوانیم پرچم هنر را بالا ببریم می توانیم زیر این پرچم دیگر حرفایمان را هم بازگو کنیم.

همچنین در ادامه این مراسم گروه موسیقی جنوب کشور با حضور حمید فرخی، علی نوجوان و به سرپرستی فرحانی به اجرای قطعات موسیقی عاشورایی پرداختند.

گفتنی است؛ آیین اختتامیه پنجمین جایزه محتشم با اعلام اسامی برگزیدگان به پایان رسید.

اسامی برگزیدگان این دوره از جایزه محتشم به شرح زیر است؛

تصویرسازی؛

مژگان سعیدیان اصل، فاطمه قاسمی، لیلا بدرعظیمی

پوستر؛

محمدرضا ملاحسینی، سید مهدی موسوی، الهام زارعی

نقاشی؛

شیما شریفی کوشا، فرزانه رضایی جعفر آبادی.

مجسمه سازی؛

نبی اله مصدق، حمید رضا فرخی.

خوشنویسی؛

مصطفی عابدینی، محمد عبداللهی، امیر دانش مراغی، ستار ولی نژاد.

عکس؛

داود ایزد پناه، احسان جزینی، علیرضا وحید، احمد تاجی، امیر قیومی، آرمین امیریان، جواد عسگر اوغلی، روزبه فکوری، سید محمد جواد صدری، وحید مومن زاده

شعر کهن؛

علی سلیمانی، سیده تکتم حسینی، زهرا شعبانی، سعیده ثابتی رضویان، افسانه سادات حسینی، علی اصغر شیری، فاطمه سلیمان پور.

شعر نوین؛

آرش پورعلیزاده، پویا اقرایی، پیام جهانگیری

رسانه‌های دیجیتال؛

موسسه فرهنگی هنری رسانی تبیان، معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه

رسانه‌های دیجیتال (رسانه‌های برخط)؛

پایگاه اینترنتی جامع عاشورا، پایگاه تخصصی امام حسین (ع) کربلا

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اختتامیه پنجمین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم برگزار شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..