تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اظهارات دو عضو هیئت انتخاب درباره فیلم‌های فجر 36

به گزارش خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کار هیئت انتخاب یکشنبه 10 دی ماه به پایان رسید و فیلم‌های بخش مسابقه سینمای ایران معرفی شدند.دو عضو هیئت انتخاب درباره انتخابهای خود و معیارهایی که برای انتخاب فیلم‌ها داشتند، فیلم‌های فجر 36 را برگزیدند.

امینی:

احمد امینی عضو هیئت انتخاب سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد ویژگی‌ فیلم‌های انتخاب شده برای رقابت در جشنواره فجر گفت: تمام سعی ما در انتخاب فیلم ها این بود که تنوع ژانرها در انتخاب فیلم ها رعایت شود ولی به طور طبیعی وقتی فیلم‌های حوزه اجتماعی بیشتر ساخته می شود، تعداد این دست فیلم‌ها در 22 فیلم نهایی هم بیشتر است؛ البته سعی شده است در حوزه اجتماعی به موضوعات مختلفی مثل طنز اجتماعی نیز توجه شود.

وی در ادامه به تعداد فیلم‌ها در حوزه‌های مختلف اشاره داشت و افزود:در جشنواره امسال ده فیلم در حوزه اجتماعی، 5 فیلم در حوزه دفاع مقدس و تاریخ انقلاب اسلامی، چهار فیلم مقاومت اسلامی، دو فیلم در حوزه کمدی سیاسی، یک فیلم انیمیشن و دو فیلم مستند داریم.

امینی در ادامه در مورد جشنواره امسال خاطرنشان کرد: در امر هنر واقعا سلیقه‌ها متفاوت است. تمام تلاش ما این بود که ژانرهای مختلف در جشنواره حضور داشته باشند.کفه جشنواره امسال به سمت فیلم سازان جوان سنگینی می‌کند که کارهای خوب و قابل توجه ارائه کرده‌اند.

ساداتیان: ما به دنبال ژانربندی در جشنواره نبودیم

جمال ساداتیان دیگر عضو هیئت انتخاب در گفتگو با خبرنگارحوزه سینما گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: ما به دنبال سهمیه بندی در این دوره جشنواره نبودیم و تمام تلاش ما این بود که فیلم ها بر اساس محتوا بررسی شوند اما سرانجام وقتی جمع بندی در مورد فیلم‌ها به پایان رسید مشاهده کردیم که این تنوع ژانر وجود دارد.

وی افزود: باید منتظر بود و واکنش سینماگران نسبت به این انتخاب ها را دید.طبیعتا همه فیلم سازانی که به دبیرخانه جشنواره فیلم ارسال کرده اند انتظار دارند فیلمشان در 22 فیلم نهایی حضور داشته باشد، اما شرایط ما نیز محدود بود.

ساداتیان خاطرنشان کرد: در برخی موارد انتخاب بین دو یا چند فیلم بسیار سخت بود و مجبور بودیم تمام جوانب را برای فیلم ها در نظر بگیرم.ولی می توان این اطمینان خاطر را به فیلم سازان داد که سعی هیئت انتخاب رعایت عدالت در انتخاب فیلم ها بود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اظهارات دو عضو هیئت انتخاب درباره فیلم‌های فجر 36»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..