تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




لزوم استفاده از شرکت های بزرگ تجاری در صادرات صنایع دستی

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد؛

لزوم استفاده از شرکت های بزرگ تجاری در صادرات صنایع دستیبه گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جلسه بررسی نحوه حضور صنایع دستی ایران در نمایشگاه بین المللی صنایع دستی و هدایای میلان (ایتالیا)  امروز در سالن فجر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

بهمن نامور مطلق، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی در این جلسه گفت: حضور در نمایشگاه میلان برای ما تجربه و اندوخته تازه بود. ما شاهد ظهور برخی از قدرت های نوظهور در حوزه صنایع دستی مانند نپال و تایلند هستیم که تنه به تنه هند و چین حرکت کرده و با قدرت کشورهای سنتی و صاحب سبک را تهدید می کنند. از طرف دیگر کشورهایی همچون افغانستان به عنوان رقیب ما در نمایشگاه میلان۲۰۱۷حضور داشتند. بنابر این ما باید تلاش بیشتری کنیم و قدرتمندتر از گذشته باشیم.

وی افزود: مفهومی که ما از صنایع دستی داریم با مفهوم کشورهای اروپایی از صنایع دستی متفاوت است. به طور مثال نیمی از غرفه ها در اختیار ایتالیا و نیم دیگر در اختیار کشورهای مهمان بود. من با دیدن غرفه های ایتالیایی متوجه شدم که آنها اهمیت خاصی به صنایع غذایی می‌دهند و کشور ترکیه و کشورهای عربی نیز توجه خاصی به نمایش صنایع غذایی خود داشتند.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی اظهار کرد: صنایع دستی ایتالیا شباهت زیادی به میراث فرهنگی ما دارد و این امر تا اندازه زیادی نتیجه تاثیر پذیری آنها از کشورهای آسیایی است.

نامور مطلق ادامه داد:کاش بیشتر می توانستیم از حضور در نمایشگاه میلان ۲۰۱۷ استفاده کنیم. در خصوص مدیریت مشترک حضور در نمایشگاه های خارجی باید بیشتر صحبت کنیم تا به یک مدیریت مشترک برسیم. ما به طرف استفاده از شرکت های بزرگ تجاری در جشنواره های خارجی صنایع دستی می رویم و در این زمینه تجربه خوبی را داشته ایم.

نامور مطلق ادامه داد: قرار است که در حوزه حضور در نمایشگاه های بین المللی به سمت خصوصی شدن حرکت کنیم. ما باید قیمت تمام شده فروش محصولات صنایع دستی را پایین بیاوریم تا بتوانیم با کشورهایی مثل هند رقابت کنیم.

معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی خاطرنشان کرد: آنتونیو، رئیس نمایشگاه صنایع دستی و هدایا میلان در ماه مارس به ایران می آید.

خانم پویا محمودیان، مسئول بازرگانی خارجی معاونت صنایع­ دستی سازمان میراث فرهنگی در بخش دیگری از این جلسه به اهمیت میلان برای بخش صنایع دستی کشورمان اشاره کرد و گفت: حضور در نمایشگاه میلان ۲۰۱۷، یازدهمین تجربه حضور ما در نمایشگاه های جهانی در سال۱۳۹۶بود. ما در این نمایشگاه نسبت به سال گذشته با رشد ۳۵۰ درصدی فروش مواجه بودیم. در آینده نیز در نمایشگاه های «هوم میلان» و «میلان دیزاین» نیز شرکت می کنیم.

همچنین؛ مدنی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان «راهکار سرزمین هوشمند» در قسمت دیگر جلسه بررسی نحوه حضور صنایع دستی و هدایا میلان(ایتالیا)گفت: من نیز حضور در نمایشگاه میلان را مثبت می دانم، اما با مقایسه نمایشگاه باکو تل و میلان۲۰۱۷متوجه شدم در صورتی که حضور در نمایشگاه باکو تل هزینه ای برای شرکت کنندگان ایرانی نداشت و کمک هزینه ای را هم در اختیار آنها گذاشت، حضور در نمایشگاه میلان۲۰۱۷  هزینه چشم گیری را برای شرکت کنندگان ایرانی دربرداشت.

وی افزود: اگر چه غرفه اختصاص داده شده به ایران وسعت خوبی داشت، اما بخش اندکی از این غرفه به صنایع دستی اختصاص پیدا کرد و بخش بسزایی از آن در اختیار صادرکنندگان خرما قرار گرفت. البته صادرات خرما هم اهمیت دارد.

رئیس شرکت سرزمین هوشمند خاطرنشان کرد: از مسئولان معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری درخواست می کنم که حضور ایران در نمایشگاه های بین المللی را تسهیل کنند و ضوابط حضور در این نمایشگاه ها را حذف کنند.

امیرمسعود انوش فر، طراح  و معمار و مدیر غرفه های «خانه ایرانی» نیز در بخش دیگری از این جلسه گفت: من در نمایشگاه میلان ۲۰۱۷  به غرفه های دیگر سر زدم و متوجه شدم که ما در جریان حضور در این نمایشگاه در حوزه روابط عمومی ضعیف بودیم.

وی افزود: ما در نمایشگاه میلان ۲۰۱۷ برنامه ای برای معرفی جاذبه های گردشگری کشورمان و ظرفیت های آنها در جذب گردشگر نداشتیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «لزوم استفاده از شرکت های بزرگ تجاری در صادرات صنایع دستی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..