تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی زلزله به ابنیه تاریخی کوهبنان

خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی زلزله به ابنیه تاریخی کوهبنانبه گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، از خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی ابنیه تاریخی کوهبنان در اثر وقوع زمین لرزه خبر داد.

محمد حسن طالبیان در بازدید از ابنیه تاریخی منطقه زلزله زده کوهبنان در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته، با اشاره به اینکه ۲۰ تا ۸۰ درصد از ابنیه های تاریخی منطقه کوهبنان دچار آسیب شده اند، گفت: در حال حاضر اولویت ها شناسایی و مقرر شد از هفته آینده هیاتی با همکاری کارشناسان محلی، شهرداری، فرمانداری، همراهی نمایندگان مردم منطقه و مدیری با سابقه در امر مرمت، با ارائه طرح مرمت، ساماندهی و بازسازی مناطق آسیب دیده پس از زلزله را به فوریت آغاز کنند. این در حالی است که اقدامات اضطراری پیش از ارائه طرح انجام خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه کوهبنان منطقه ای فرهنگی و علمی با افراد فرهیخته و دانشمندان متعدد در حوزه های علوم و عرفان است، گفت: این منطقه با بیش از 250 اثر تاریخی دارای ظرفیت های بیشمار میراث فرهنگی است.

طالبیان ادامه داد: تلاش داریم تا با بازسازی و مرمت بناهای تاریخی همچون بازار، خانه ها و بناهای یادمانی... این اماکن به منظور ارائه هنرهای سنتی، صنایع دستی و سایر کاربری های عمومی و جاذبه های گردشگری به موزه، نمایشگاه و... تبدیل شود تا مورد بهره برداری و استفاده عموم و گردشگران فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه منطقه کوهبنان مرکز تاریخی ـ فرهنگی منحصر به فردی است، ادامه داد: پیش بینی می شود با همکاری های صورت گرفته، هر چه سریعتر ظرفیت های فرهنگی تاریخی و گردشگری این منطقه معرفی شود تا این شهر به منطقه ای جذاب برای علاقمندان و گردشگران فرهنگی تبدیل شود.

طالبیان با اشاره به پس لرزه هایی که در این منطقه در حال وقوع است، یادآور شد: امیدواریم به سرعت و قبل از تخریب بیشتر توسط پس لرزه های بعدی، با مرمت های اضطراری از تخریب بیشتر جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خسارت ۲۰ تا ۸۰ درصدی زلزله به ابنیه تاریخی کوهبنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..