تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وزیر بهداشت: موافق دارو و درمان مجانی نیستم

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه موافق درمان و داروی مجانی نیستم، گفت: دارو و درمان مجانی مردم را تشویق به عدم رعایت بهداشت و بیمار شدن می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدحسن هاشمی در نشست تبیین سیاست‌های وزارت بهداشت در حوزه دندانپزشکی که با حضور رؤسا و کارشناسان امور دندانپزشکی دانشگاه‌های علوم پزشکی برگزار شد، اظهار داشت: مشکل مربوط به دندان و گرفتاری آن مربوط به جوامع مختلف بوده و برای امروز و دیروز نیست، البته پیشرفت‌های زیادی در این زمینه حاصل شده است.

وی افزود: در ایران جامعه دندانپزشکی همتراز با جامعه دندانپزشکی کشورهای پیشرفته چه به لحاظ تکنولوژی و مهارت و چه به لحاظ علم دست یافته است.

وزیر بهداشت ادامه داد: یکی از خدمات ایرانیان کشورهای مختلف دنیا برای دریافتش به کشور مراجعه می‌کنند، خدمات دندانپزشکی است و این نشان می دهد در زمینه دانش، مهارت و تجهیزات وضع‌مان خوب است.

*وضعیت خوبی از لحاظ عدالت و دسترسی به خدمات دندانپزشکی نداریم

وزیر بهداشت با بیان اینکه علی‌رغم وضعیت مناسب در دانش و مهارت، در حوزه عدالت و دسترسی مردم به خدمات دندانپزشکی وضعیت مان در ایران مناسب نیست که بخشی از آن مربوط به حمایت مالی مردم توسط بیمه‌ها است و در واقع بیمه‌ها حمایت آنچنانی در این زمینه ندارند.

هاشمی اضافه کرد: از طرفی مردم ما در زمینه مراقبت از دندان توجه نداشته و تنها در بخش‌هایی از کشور و تعدادی از استان‌ها هم‌وطنان به موضوع بهداشت دهان و دندان توجه دارند.

*ارتباط برخی از سرطان‌های گوارشی با عدم رعایت بهداشت دهان و دندان

وی گفت: این در حالی بوده که عامل بسیاری از بیماری‌ها همچون برخی از سرطان‌های گوارشی، عدم بهداشت دهان و دندان که کمتر به آن توجه شده است.

وزیر بهداشت عنوان کرد: طی چهار سال گذشته ۴۰ میلیون خدمت در حوزه دندانپزشکی به مردم ارائه شده که البته این موضوع در زمینه پیشگیری از پوسیدگی دندان و آسیب‌های آن در مقطع زیر ۱۴ سال بوده است، همچنین میزان پوسیدگی دندان از رقم حدود ۲.۱ به ۱.۸ کاهش یافته است.

هاشمی اضافه کرد: این آمار نشان می‌دهد یعنی می‌توانیم در زمینه پیشگیری از پوسیدگی و بهداشت دهان و دندان کارهای جدی انجام دهیم که نقش سفیران سلامت در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، البته ایده‌آل ما رسیدن به عدد ۱ برای پوسیدگی دندان است و اگر اقدامات مناسب مداومت داشته باشد، به آن دست خواهیم یافت.

*مردم باید جریمه عدم رعایت بهداشت را بدهند

وزیر بهداشت تصریح کرد: هیچ جای دنیا سراغ ندارم که هزینه دندان برای درمان به طور کامل پرداخت شود، چرا که مردم باید مراقبت از دهان و دندان خود و پیشگیری را انجام دهند، لذا فرد باید جریمه عدم رعایت بهداشت خود را پرداخت کند.

وزیر بهداشت با تأکید بر اینکه افراد باید جریمه عدم رعایت بهداشت را بدهند گفت: ارائه خدمات رایگان سبب می‌شود که مردم تشویق شوند بهداشت دهان و دندان خود را رعایت نکرده و هر اقدامی را که با اجسام سخت انجام می‌دهند، با دندان خود انجام دهند.

وی گفت: البته هزینه‌ها را باید کاهش داد و دسترسی‌ها را بیشتر کرد. همچنین تلاش کنیم مراکز دندانپزشکی را در همه بیمارستان‌ها ایجاد و گسترش دهیم.

هاشمی بیان داشت: ۳ هزار کلینیک دندانپزشکی روستایی قرار بود بدون محدودیت زمانی ارائه خدمات دهند، ولی این کار محقق نشد و باید توجه داشت که اصولاً کار نمایشی خوب نیست و برکتی ندارد. چرا باید ظاهرسازی کرد، در حالی که مهم اعتماد مردم است.

وی بیان داشت: اشکال دستگاه‌های دولتی و شبه‌دولتی این بوده که گاهی حرف‌هایی زده می‌شود که بدان عمل نمی‌شود، بنابراین نباید حرفی بزنیم که نتوان آن را عمل کرد.

وزیر بهداشت گفت: باید در این زمینه فکری کرد و مجوزهای لازم را داد که از ظرفیت دندانپزشکان و حتی اساتید این حوزه حداکثر استفاده شود و به مردم بگوییم در بخش پیشگیری کنارتان هستیم ولی در درمان باید خودتان رعایت کنید.

وزیر بهداشت با بیان اینکه مردم باید متوجه باشند که اگر رعایت بهداشت دهان و دندان را نکنند، خودشان باید از هزینه‌های دیگر زندگی بزنند، گفت: موافق درمان و داروی مجانی نیستم، چرا که این مسئله مردم را تشویق می‌کند که بیمار شوند و از خود مراقبت نکنند، البته این مسئله در بیماری‌های صعب‌العلاج متفاوت است.

هاشمی تصریح کرد: این بی‌عدالتی است بین کسی که بهداشت را رعایت کرده با کسی که بی‌احتیاطی می‌کند، بنابراین در پیشگیری حمایت می‌کنیم ولی در درمان نه، البته تعرفه خصوصی ودولتی تعریف شده و سقف ساعات کار را نیز باید برداریم و در هر استانی یک شرکتی را تشویق کرد که در حوزه دندانپزشکی دایر و دسترسی مردم را بیشتر کند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در حوزه تجهیزاتی نیز باید توجه داشت که بهترین مواد اولیه مرغوب‌ترین آنها و بهترین تکنولوژی مورد استفاده قرار گیرد. قیمت هم باید به نحوی باشد که با سود منطقی از مصرف‌کننده حمایت کند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وزیر بهداشت: موافق دارو و درمان مجانی نیستم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..