تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استخاره برای انجام احکام شرعی واجب و جایز نیست

استخاره برای انجام احکام شرعی واجب و جایز نیستحجت الاسلام والمسلمین عبدالعلی گواهی سخنران و کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص واجب بودن استخاره و عواقب عمل نکردن به آن، گفت: استخاره امری واجب نیست و لزومی ندارد برای هر کاری استخاره کنیم. همچنین در انجام امور واجب هم هیچ ترجیحی ندارد. در وهله اول برای گرفتن استخاره باید، باید از طریق مشورت و تحقیق تمام جوانب را بررسی کنیم و پس از آن با وجود دو راه مختلف می توانیم استخاره کنیم.

وی در ادامه درخصوص اینکه آیا عمل نکردن به جواب استخاره حرام است، یا خیر؟ بیان کرد:عمل نکردن به استخاره کار حرامی نیست و عمل کردن هم به آن واجب نیست و عواقبی ندارد.

تولیت آستان امامزاده صالح (ع)، درباره استخاره در احکام شرعی، افزود: در مسائل شرعی و اموری که واجب است، استخاره گرفتن معنا و لزومی ندارد. کاری که واجب و امر الهی است استخاره معنی ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین گواهی در پایان گفت: همچنین استخاره برای اموری که به نوعی پیشگویی به حساب می آید جایز نیست و معنی ندارد، مثل این است که برای عاقبت کاری بیاییم استخاره بگیریم و یا برای اینکه بدانیم فرزندامان دختر است یا پسر استخاره بگیریم.که معنا ندارد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استخاره برای انجام احکام شرعی واجب و جایز نیست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..