تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نقاشی که پرتره شهدای مدافع حرم را می‌کشد/ معرفی شهدا وظیفه هر هنرمندی است

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛  واژه شهادت در کشور ما غریب نیست. در واقع از زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این واژه را بسیار شنیده‌ایم و امروز هم به مدد شهدای مدافع حرم حضرت زینب (س)، این واژه باز هم به گوش می‌رسد. همیشه همه مردم سعی در پاسداشت و تجلیل از این شهدا را دارند؛ چه شهدای دفاع مقدس وچه شهدای مدافع حرم.

هنرمندان هم در کنار مردم سعی در ادای دین به مقام شامخ شهدا دارند؛ به طوری که هنرمندان ارزشی و انقلابی وظیفه خود می‌دانند که با پرداختن به فرهنگ شهادت در ترویج آن کوشا باشند.

مرتضی شهریاری هم از جمله هنرمندانی است که فعالیت هنری خود را در راستای «فرهنگ ایثار و شهادت» انجام می‌دهد و تا کنون تابلوی بیش از 30 شهید مدافع حرم و 20 شهید دفاع مقدس را نقاشی و به خانواده‌های معزّز آنها هدیه کرده است. درباره فعالیت‌های هنری این هنرمند با او به گفتگو نشستیم که مشروح آن را از نظر می‌گذرانید.

برای کشیدن چهره شهدای مدافع حرم احساس وظیفه می‌کنم

مرتضی شهریاری نقاش درباره سبک هنری‌اش به خبرنگار  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: 15 سال است به صورت حرفه‌ای نقاشی می‌کنم؛ البته سبکی که من کار کردم سبک جدیدی از نوع نقاشی دیجیتالی است که سبک متداولی هم در دنیا دارد. این سبک را در فضای مجازی آسان‌تر می‌توان منعکس کرد. در واقع هنر به روزی است؛ می‌توانیم بدون محدودیت فضا و محیط، نقاشی را انجام دهیم و تنها ابزارمان هم برای این کار یک قلم دیجیتال است که با کامپیوتر میکس می‌شود و صفر تا صد را با محیط کامپیوتر انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: من طی سالیان مختلف خیلی سبک‌ها و فضاهای هنری را کار کردم، اما در این چند سالی که بحث جنگ های عراق و سوریه آغاز شد سعی کردم، بیشتر روی چهره شهدای مدافع حرم کار کنم. چون آنها قهرمان های واقعی کشورمان هستند. وقتی می‌دیدم این جوان‌ها با چنین علاقه‌ای در عرصه دفاع از مظلوم حضور دارند، بر خودم لازم دانستم کار نقاشی ام را به سمت و سوی مدافعان حرم ببرم و اکنون حدود دوسال است که منحصراً روی شهدای مدافع حرم کار می‌کنم.

شهریاری تصریح کرد: شهدای مدافع حرم صلابت و شجاعت دارند؛ جوان‌هایی که از همه آرزوهای خود می‌گذرند و در کشوری دیگر می‌جنگند. وظیفه ما این است که این جوانان را معرفی کنیم و قلم خود را در سنگر هنر به سمت این قهرمانان بچرخانیم.

برای کشیدن چهره شهدای مدافع حرم احساس وظیفه می‌کنم

وی افزود: خیلی‌ها این شهدا را نمی‌شناسند و هنر دیجیتال به معرفی هرچه بیشتر این شهدای قهرمان کمک می کند. من تاکنون نقاشی چهره 20 شهید مدافع حرم و 20 شهید دفاع مقدس را کشیدم.

شهریاری تصریح کرد: من و همسرم نیت کردیم بعد از اینکه نقاشی چهره شهدا را کشیدم، به دیدار خانواده آنها برویم و خودمان تابلوی شهیدشان را اهدا کنیم. این سنت دیدار با خانواده شهدا را از سیره رهبر انقلاب آموختم؛ زیرا ایشان از قدیم مرتب به دیدار خانواده‌های شهدا می روند.

وی درباره هدفش از شروع کار نقاشی درباره شهدای مدافع حرم گفت: انگیزه من در این کار با جمله ای از رهبر معظم انقلاب دو چندان شد؛ ایشان در حرم رضوی فرمودند برخی جوانان کار فرهنگی خودجوش انجام می‌دهند. جوانانی که این کارهای خودجوش را انجام می‌دهید، آن را ترک نکنید و محکم تر جلو بروید. این جمله حضرت آقا تلنگری به من برای انجام این اتفاق مهم بود.

شهریاری با اشاره به انگیزه دیگرش برای انجام این کار گفت: وقتی به خانواده های شهدای مدافع سر می‌زنیم با صحنه های بسیار زیبایی روبرو می شویم؛ به عنوان مثال من تابلویی را برای خانواده شهید عطریان بردم و این نقاشی را به فرزند چهار ساله شهید تقدیم کردم. این کودک وقتی عکس پدرش را دید، بسیار منقلب شد و تابلو را به زمین گذاشت و روی عکس را بوسید، یا وقتی می‌بینم مادر شهیدی تابلوی نقاشی من را در آغوش می گیرد، حال و هوایم بسیار خوب می شود و انگیزه ام برای انجام این کار دوچندان می شود.

وی خاطرنشان کرد: جنس هنر لطیف است و وقتی خانواده‌ها با نقاشی من ارتباط برقرار می‌کنند، دلگرم می‌شوم. به نظرم این شهدا همچون گنج در خانواده‌های تهرانی و شهرستانی مخفی‌اند.

شهریاری در پایان اظهار داشت: من هنوز موفق به برگزاری نمایشگاهی از آثارم در تهران نشدم و متاسفانه کسی از معرفی چهره‌های این شهدا در قالب نقاشی و برگزاری نمایشگاه حمایتی نکرده، در حالی که من اکنون از افراد بسیاری توقع دارم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نقاشی که پرتره شهدای مدافع حرم را می‌کشد/ معرفی شهدا وظیفه هر هنرمندی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..