تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف عملیات آواربرداری با بیل مکانیکی در محدوده عرصه بافت شهر تاریخی یزد

توقف عملیات آواربرداری با بیل مکانیکی در محدوده عرصه بافت شهر تاریخی یزدبه‌ گزارش حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد؛ فاطمه دانش‌یزدی مدیرکل میراث‌فرهنگی این استان امروز جمعه 8 دی پیرامون موضوع آواربرداری غیر اصولی ساختمانی در بافت تاریخی شهر جهانی یزد گفت: با حضور یگان حفاظت و معاونت میراث‌فرهنگی کار آواربرداری تعطیل شد و در این خصوص واحد حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان یزد موضوع را پیگیری خواهد کرد.

او افزود: پلاک ثبتی شماره 3126 بخش 3 یزد در سال 1392 توسط شهرداری از اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد برای ساخت‌و‌ساز و اخذ پروانه برای 3 طبقه استعلام شد که این اداره‌کل با توجه به مخروبه بودن بنا و نداشتن ارزش تاریخی با تخریب و نوسازی موافقت می‌کند، البته این موافقت منوط به تأیید نقشه‌های معماری طبق ضوابط بافت قدیم یزد در طبقات زیرزمین و همکف بوده است. در سال 1393 مالک نسبت به ارسال نقشه‌های معماری برای بررسی اقدام می‌کند و در سال 1394 نقشه‌ها با توجه به ضوابط بافت تاریخی یزد تأیید و به شهرداری ناحیه تاریخی ارسال می‌شود و براساس آن پروانه ساخت توسط شهرداری صادر می‌شود.

دانش یزدی گفت: با توجه به اینکه بخشی از ساختمان از سال 1392 مخروبه بوده، مالک براساس مجوز قبلی نسبت به تخریب بخش‌های باقی‌مانده به صورت دستی اقدام کرده است. تصاویر و اقدامات روز جمعه 8 دی‌ماه نیز مربوط به آواربرداری و نخاله‌برداری تخریب‌های موجود است که با بیل مکانیکی در حال انجام بوده است که با حضور نیروهای یگان حفاظت و فنی میراث استان تعطیل شد.

او تصریح کرد: با توجه به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد و تغییر برخی شرایط، ورود ماشین‌آلات سنگین به محدوده عرصه بافت جهانی مشکل‌آفرین است و باید با روش‌های دیگری آواربرداری‌ها و اقدام‌ها در راستای توسعه و حفاظت صورت گیرد که در این مورد با مالک این بنا مذاکره شده است تا تجدید بنای فوق با حمایت‌های لازم از سوی میراث‌فرهنگی و در نظر گرفتن کلیه ضوابط عرصه و صرفاً با بهره‌مندی از شیوه ساخت و تکنیک‌های سنتی انجام شود و براین اساس باید براساس شرایط جدید پروانه صادره و نقشه‌های معماری مورد تجدید نظر قرار گیرد.

مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان یزد ضمن تشکر از حساسیت‌های خوبی که در سطح جامعه محلی و ملی در خصوص بناها و بافت تاریخی یزد وجود دارد،‌خواستار آن شد تا همه اعم از سازمان‌های متولی، رسانه‌ها و مردم به گونه‌ای عمل کنند تا خدای نکرده نشان شهر تاریخی جهانی یزد خدشه‌دار نشود و نام یزد و فرهنگ و تاریخ بلند آوازه‌اش پیوسته در مجامع بین‌المللی خوش بدرخشد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف عملیات آواربرداری با بیل مکانیکی در محدوده عرصه بافت شهر تاریخی یزد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..