تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تاثیر مسمومیت بارداری بر جنین، وقتی مادر سیگاریه

خطر سقط ، زایمان زودرس، مرده‌زایی و مشکلات خاص دوران بارداری به ویژه مسمومیت بارداری در زنان سیگاری باردار بیشتر است.

عقب ماندگی ذهنی نوزادان نتیجه کدام رفتار مادر است

از سوی دیگر خطر سقط ، زایمان زودرس، مرده‌زایی و مشکلات خاص دوران بارداری به ویژه مسمومیت بارداری در زنان سیگاری باردار بیشتر است.

عقب ماندگی ذهنی نوزادان
یک کارشناس دخانیات عوارض مصرف سیگار و قلیان را بر جنین بسیار خطرناک دانست و گفت: اختلالات غیرقابل بازگشت مانند دیابت و عقب‌ماندگی ذهنی در کودکانی که مادران سیگاری دارند بیشتر است.مادرانی که سیگار و قلیان را در زمان بارداری ترک نمی‌کنند، باید منتظر عوارض غیرقابل جبران در نوزاد خود باشند.کم‌خونی و کم‌وزنی در نوزاد از عوارض مصرف دخانیات در زنان باردار است.همچنین مصرف دخانیات با کم کردن حرکت مژک‌های لوله‌های مرتبط با تخمدان، عبور تخمک‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و شانس ناباروری و بارداری خارج از رحم را در مادران سیگاری افزایش می‌دهد. از سوی دیگر خطر سقط ، زایمان زودرس، مرده‌زایی و مشکلات خاص دوران بارداری به ویژه مسمومیت بارداری در زنان سیگاری باردار بیشتر است.

 براساس تحقیقات انجام شده در مادران بارداری که سیگار می کشند،مشخص شد که بعد از هر نوبت مصرف سیگار، ضربان قلب جنین به دلیل افزایش نیکوتین و کاهش اکسیژن بالا می رود.در نتیجه با فشار به قلب در دراز مدت، جنین دچار نارسایی قلبی، اختلال در اعصاب تنظیم کننده جریان خون و اختلالات غیرقابل بازگشت مانند دیابت و عقب‌ماندگی ذهنی در کودکانی که مادران سیگاری دارند بیشتر دیده می‌شود. گاهی نیز عوارض مصرف دخانیات روی جنین تا دوران بلوغ مخفی می ماند و سپس آشکار می‌شود. اختلالات غیرقابل بازگشت مانند دیابت و عقب‌ماندگی ذهنی در کودکانی که مادران سیگاری دارند بیشتر است.

 مادرانی که سیگار و قلیان را در زمان بارداری ترک نمی‌کنند، باید منتظر عوارض غیرقابل جبران در نوزاد خود باشند. کم‌خونی و کم‌وزنی در نوزاد از عوارض مصرف دخانیات در زنان باردار است.همچنین مصرف دخانیات با کم کردن حرکت مژک‌های لوله‌های مرتبط با تخمدان، عبور تخمک‌ها را با مشکل مواجه می‌کند و شانس ناباروری و بارداری خارج از رحم را در مادران سیگاری افزایش می‌دهد. از سوی دیگر خطر سقط ، زایمان زودرس، مرده‌زایی و مشکلات خاص دوران بارداری به ویژه مسمومیت بارداری در زنان سیگاری باردار بیشتر است. براساس تحقیقات انجام شده در مادران بارداری که سیگار می کشند،مشخص شد که بعد از هر نوبت مصرف سیگار، ضربان قلب جنین به دلیل افزایش نیکوتین و کاهش اکسیژن بالا می رود.

 در نتیجه با فشار به قلب در دراز مدت، جنین دچار نارسایی قلبی، اختلال در اعصاب تنظیم کننده جریان خون و اختلالات غیرقابل بازگشت مانند دیابت و عقب‌ماندگی ذهنی در کودکانی که مادران سیگاری دارند بیشتر دیده می‌شود.گاهی نیز عوارض مصرف دخانیات روی جنین تا دوران بلوغ مخفی می ماند و سپس آشکار می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تاثیر مسمومیت بارداری بر جنین، وقتی مادر سیگاریه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..