تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




کفگیر در دولت و مدیریت شهری به کف دیگ خورده است/راهی جز تقویت مترو نداریم

محمد حقانی تاکید کرد: تعامل فعلی میان دولت و شهرداری می تواند بسیار اثرگذار باشد اما مشکل اینجا است که کفگیر در دولت و مدیریت شهری به کف دیگ خورده است و نه دولت و نه شهرداری پول کافی ندارند.

ندای ایرانیان -محمد حقانی با اشاره به تعاملی که در دوره جدید بین شورای شهر و شهردار و از طرفی بین شهرداری و دولت به وجود آمده است، تاکید کرد: این تعامل می تواند بسیار اثرگذار باشد اما مشکل اینجا است که کفگیر در دولت و مدیریت شهری به کف دیگ خورده است و نه دولت و نه شهرداری پول کافی ندارند.

عضو سابق شورای شهر در گفت و گو با پایگاه خبری ندای ایرانیان، اظهار داشت: در درجه اول مهمترین مقصر آلودگی هوا مدیریت شهری است. بعد هم دولت هایی که بر اساس قانون با شهرداری تهران همراهی را نداشتند. متاسفانه تقابل همیشگی بین دولت و شهرداری باعث شده اتفاق خاصی برای حل معضل آلودگی نیفتاده باشد.

وی با بیان اینکه دولت ها باید در بحث مترو بیش از این کمک می کردند، اظهار داشت: با توجه به وظایفی که برعهده دولت است براساس قانون این وظیفه انجام نشده است. دولت ها باید در بحث بهره برداری مترو بیشتر کمک می کردند. در بخش اتوبوس و زیرساخت های حمل و نقل عمومی دولت ها باید کمک می کردند که این اتفاق نیفتاد.

معاون اسبق شهردار تهران ادامه داد: در دوره احمدی نژاد بیشترین درآمد در کشور وجود داشت ولی به خاطر تقابلی که او با قالیباف داشت تعاملی بین شهرداری و دولت صورت نگرفت و در نتیجه مردم متضرر شدند.

حقانی با اشاره به تعاملی که در دوره جدید بین شورای شهر و شهردار و از طرفی بین شهرداری و دولت به وجود آمده است، تاکید کرد: این تعامل می تواند بسیار اثرگذار باشد اما مشکل اینجا است که کفگیر در دولت و مدیریت شهری به کف دیگ خورده است و نه دولت و نه شهرداری پول کافی ندارد.

وی افزود: آلودگی هوا یک یا دو مورد نیست. وقتی با بحران آب مواجه شویم. وقتی باغات و فضاهای سبز به نسبتی که باید در کلانشهری مثل تهران باشد، وجود نداشته باشد روبرو شدن با این معضلات چیز عجیبی نیست. شهرداری باید از نو شروع کند. مردم را نمی شود در این فضای مسمومی که زیرساخت نداریم تنها گذاشت.

حقانی رسیدگی به زیرساخت های حمل و نقل عمومی را مهم ترین راه برای برون رفت از شرایط کنونی در حوزه آلودگی هوا دانست و اظهار کرد: برای نجات مردم از ترافیک جان فرسا و سرسام آور راهی جز تلاش برای بهبود وضعیت حمل و نقل نداریم. شهرداری تهران باید همه هم و غم خود را مصروف به زیرساخت های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو باشد.

عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه به دلیل آلودگی هوا در تهران 6000 نفر مستقیم فوت می کنند، گفت: اینکه می گویند 17 سازمان مسئول برای رفع آلودگی هوا هستند را قبول ندارم. تقصیر را گردن سازمان حفاظت محیط زیست هم نباید انداخت. برای اینکه سازمان حفاظت کار نرم افزاری و نظارتی می کند ضمن اینکه بودجه کل محیط زیست کشور به اندازه یک منطقه شهرداری در طول دوران گذشته بوده است.

حقانی یادآور شد: این همه شما مال و مگامال درست کردید دسترسی آنها کجاست؟ همه با ماشین بیایند و خرید کنند؟ اینها یک سری اماکن مزاحم شهری هستند. باید با اولویت مترو در پیشبرد حمل و نقل عمومی تلاش کنیم. کار سختی هم نیست. دولت باید به مدیریت شهری کمک کند. شهرداری شورای شهر دولت و بخش خصوصی 4 ضلع مربعی هستند که باید کمک کنند تا آلودگی هوا را حل و فصل کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «کفگیر در دولت و مدیریت شهری به کف دیگ خورده است/راهی جز تقویت مترو نداریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..