تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکوه شادیانه‌های موسیقی اقوام در تالار وحدت/ ما موزه ای نیستیم

اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی نواحی «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا شامگاه چهارشنبه ششم دی با اجرای رپرتواری از موسیقی‌های اقوام ایرانی در تالار وحدت تهران برگزار شد.

به گزارش سینماخبرگروه موسیقی نواحی «سازینه» به سرپرستی پیمان بزرگ‌نیا شامگاه چهارشنبه ششم دی با اجرای آیین‌های ۱۲ اقلیم اصلی و شاد ایران، رپرتواری متفاوت از موسیقی نواحی ایران را به مخاطبان پرشور تالار وحدت ارائه کرد.

در این اجرا که به همت مؤسسه فرهنگی فروغ فلق به سرپرستی زهرا همتی و مدیریت اجرایی احسان میرضیایی برگزار شد، بیش از ۱۰ خواننده از جمله صلاح خضری‌پور از منطقه کردستان، موسی موسوی از منطقه بختیاری، احسان عبدی‌پور از منطقه لرستان، عیسی سلیمیان از منطقه بوشهر، محمد ابراهیم عالمی از منطقه مازندران، بخشی ولی‌نژاد از منطقه خراسان، عباس رسول‌زاده از منطقه آذربایجان، محمود فرضی‌نژاد از منطقه گیلان، طواق سعادتی از منطقه ترکمند و کاظم کریمی از منطقه بویراحمد، شادیانه‌های منسوخ‌ شده مناطق بومی خود را همراه با حرکات آیینی اجرا کردند.

پیمان بزرگ‌نیا سرپرست گروه موسیقی «سازینه» حین اجرای بخش‌های مختلف این برنامه که با استقبال مخاطبان روبرو شد، بیان کرد: هدف این کنسرت، بخش‌های شنیده نشده و منحصر به فرد موسیقی اقوام ایران است که ما امشب تصمیم گرفتیم در اولین کنسرت رسمی گروه موسیقی «سازینه»، آنها را به شما ارائه دهیم. ما با این هدف نسبت به برگزاری کنسرت اقدام کردیم که مردم بیایند و شاهد اجرای موسیقی منسوخ‌ شده‌ای باشند که می‌تواند ارتباط بسیار خوبی با آنها برقرار کند. موسیقی که ما امشب در این کنسرت به شما ارائه می‌دهیم، با هدف وحدت نغمگی و آمیزش فرهنگ‌های مختلف اقوام است.

وی با قدردانی از مؤسسه فرهنگی هنری فروغ فلق در برگزاری این کنسرت گفت: متأسفانه فضا به گونه‌ای است که دیگر چشمداشتی به کمک‌های دولتی نمی‌توان داشت به همین جهت ما از این پس تصمیم داریم تا با وارد کردن اسپانسرهای بخش خصوصی، کار را به سمتی ببریم که موسیقی اقوام، بیشتر از این ها به مخاطب معرفی شود و استقبال پرشور شما مخاطبان در این کنسرت، ما را متوجه این امر کرد که موسیقی اقوام ایران موردپسند مخاطبان است اما متأسفانه هنوز به مردم معرفی نشده است. به هر حال ما همچنان اعتقاد داشته و داریم که موسیقی نواحی ایران موسیقی موزه ای نیست و باید به شکلی میان مردم شناسانده شوند که آنها به این باور برسند که فضای اجرایی این گونه موسیقایی آنچنان دارای قابلیت عرضه و اجراست که در طول سال بارها و بارها می تواند برای مخاطب اجرا شود.

پیمان بزرگ‌نیا نوازنده نی، همایون پشتدار نوازنده کمانچه، احسان عبدی‌پور نوازنده سورنا، محسن آقایی نوازنده نی‌انبان، رضا دیوسالار نوازنده دوتار، بابک پیمانی نوازنده تمبک، سمیرا واحد نوازنده نقاره و همخوان، رومینا تنی نوازنده عود و همخوان، آزاده سلطانی نوازنده دف و همخوان، راضیه جُرتانی نوازنده تمبک، مهدیه شکری نوازنده دوهل هرمزگان و همخوان، نیما تنگیسیری نوازنده سازهای کوبه‌ای بوشهر، امین سعادتی نوازنده کمانچه ترکمن، پیران درخشان نوازنده سه‌تار قشقایی، ثالان فاروقی نوازنده تبل کردی، پارسا احمدزاده نوازنده نرمه نای، عطا چایچی نوازنده گارمون و هادی قهرمان‌کیا نوازنده قوشا ناقاره و منصور خسروی و رحیم مددی سرپرست حرکات آیینی، گروه اجرایی کنسرت شب گذشته موسیقی «سازینه» را تشکیل می‌دادند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکوه شادیانه‌های موسیقی اقوام در تالار وحدت/ ما موزه ای نیستیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..