تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9دی بصیرت مردمی در مقابل جریان فتنه


 
ایرج نظافتی
آن‌ چنان‌که در کتب تاریخی اسلامی نقل شده است، شمر بن ذی‌الجوشن از ‌اشراف شهر کوفه بود که در جنگ صفین در سپاه امام علی(ع )حضور داشت. او نه تنها در سپاه امام بود، بلکه در این جنگ جراحت‌هایی نیز برداشت و به نوعی جانباز جنگ صفین نیز محسوب می‌شد.
با این حال همین شمر در واقعه کربلا سر از بدن مبارک امام حسین(ع) جدا کرد و موجب ننگ ابدی برای خود شد و این عملی نبود که شخص بتواند با اندک گمراهی به آن دست بزند و یک ‌روزه چنین رویکردی را برگزیند، بلکه نشان از عمق‌ تدریجی انحراف و بی‌بصیرتی در او دارد که ابتدا زمینه شهادت حجربن‌عدی را فراهم ساخته و سپس مستقیماً امام حسین(ع) را به شهادت رساند.
این تغییر در شمر بدین جهت بوده که دنیاپرستی و منفعت‌طلبی او بر ایمانش چربید - حتی اگر بپذیریم که ایمانش از ابتدا واقعی بوده - و همین سبب شد که خواسته‌های نفسانی را بر فرمان‌های الهی مقدم دارد و پیشگام بی‌بصیرتی و فتنه‌گری بزرگ در زمان خود باشد.
 نهم دی‌ماه سال 1388 روزی است که به گفته رهبر معظم انقلاب اسلامی در تاریخ کشور ما ماندگار شد و رمز این ماندگاری نیز در این نکته نهفته است که دشمنان خارجی و فریب خوردگان داخلی نه تنها پی به بصیرت مردم و اقدام و عمل بجا و به موقع آنان بردند، بلکه این حماسه به عنوان نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی با افتخار به ثبت رسید.
اما فتنه خودی و غیرخودی نمی‌شناسد، کافی است بصیرت نداشته باشید، همین جا سرآغاز انحراف است حتی اگر از دسته خواص جامعه هم باشید و به قول رهبر معظم انقلاب اسلامی، در فتنه خواص مراقب باشند که سر جلسه امتحان هستند!
و اما امروز با فتنه‌های جدیدی روبه‌رو هستیم که شکل و شمایل آن تغییر کرده‌ اما ماهیت آن همان بی‌بصیرتی فتنه‌گران است.
سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در چهارشنبه هفته گذشته درباره اهمیت و عظمت تاریخی 9 دی بسیار قابل تامل است.
حضرت آقا در این باره فرمودند: «انقلابی‌نمایی غیر از انقلابیگری است. انقلابیگری کار سختی است؛ پایبندی و تدین لازم دارد.
- نمی‌شود که انسان یک دهه همه‌کاره‌ کشور باشد، بعد یک دهه‌ بعدی تبدیل شود به مخالف‌خوان کشور.
- 9دی که آن‌قدر عظمت دارد، پاسخ ملت به این بازی‌ها بود. 9دی دفاع از ارزش‌ها و دین بود. آنجا ایستادگی‌ای که کردیم برای دفاع از [اصل] انتخابات بود.
- خیلی باید مراقب خودمان باشیم؛ امام فرمودند که ملاک، حال فعلی افراد است؛ امام حکیم بود، معنای این سخن آن است که هیچ‌کس ضمانت درست بودن تا دم مرگ را ندارد و باید مراقب خودش باشد. حکم مستوری و مستی همه بر عاقبت است.»
 بر اساس این دستورالعمل رهبر فرزانه انقلاب، باید در همه حال اهل مراقبه بود و امام خود را شناخت و ضمن حفظ بصیرت و آگاهی، گوش به فرمان ولی فقیه زمان بود و توطئه‌های دشمن را در همه حال فراموش نکرد.
کارشناسان سیاسی معتقدند که در هر برهه‌ای از زمان فتنه‌ای جدید رخ می‌دهد و این وظیفه سنگین و خطیر آحاد مختلف مردم خصوصا خواص جامعه است تا راه را از بیراهه تشخیص دهند و در این میان رسالت افراد بانفوذ، صاحبان تریبون و اصحاب رسانه بسی سنگین و مهم است و باید در آگاهی‌بخشی به جامعه در برابر هر نوع فتنه و توطئه‌ای هشدار دهند و جامعه را از فرو رفتن در ورطه فتنه نجات دهند.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9دی بصیرت مردمی در مقابل جریان فتنه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..