تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی در بهمن ماه

سرپرست صندوق احیای بناهای تاریخی، از برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی با عنوان «احیاء» همزمان با آغاز به کار یازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته در بهمن ماه خبر داد.

پرهام جانفشان گفت: از جمله اهداف برگزاری نخستین جشنواره ملی بناهای تاریخی در عرصه عکاسی، می توان به فرهنگ سازی و توجه به میراث فرهنگی و بناهای تاریخی کشور، اهمیت بخشی به بناهایی که کمتر دیده شده اند از رهگذر لنز دوربین عکاسان و شناسایی بهتر و امکان برنامه ریزی برای ابنیه تاریخی کشور اشاره کرد.

وی با بیان اینکه نشان دادن جریان زندگی در ابنیه احیاء شده یکی از محورهای اصلی این جشنواره است، ادامه داد: دیده شدن بناهای تاریخی نظیر کاروانسراها، حمام ها، آب انبارها، محوطه های تاریخی در کشور، توجه به ارزش های فرهنگی و متمایز کردن آنها در آثار تاریخی ایران از دیگر مواردی است که در برگزاری این رویداد مدنظر قرار داده شده است.

سرپرست صندوق احیاء تصریح کرد: انتشار فراخوان این جشنواره تا دو هفته آینده انجام می شود و عکاسان و عموم علاقه مندان در بازه زمانی سه ماه (از ابتدای بهمن) فرصت دارند که عکس های خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

صندوق احیا و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی، موسسه ای غیرانتفاعی و وابسته به سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که در زمینه تشویق، هدایت و حمایت از فعالیت های قانونی سرمایه گذاران، تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی کشور ایران فعالیت می کند.

حمایت از اشخاص حقیقی و حقوقی مرتبط با احیای بناها و اماکن تاریخی برای توسعه ظرفیت های فنی و مهندسی در این زمینه و اعطای تسهیلات حمایتی به بهره برداران با رعایت قوانین و مقررات مربوطه، از دیگر وظایف و اختیارت این صندوق تخصصی است.

« دنیای سفر » این نوشته را از « ایرنا » آورده است. واکاوی، پی گیری، نگارش و آفرینش، شایسته سپاسگزاری است.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برگزاری نخستین جشنواره ملی عکس بناهای تاریخی در بهمن ماه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..