تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسئولان کشور باید مطالبات مردم را جدی بگیرند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز قم؛ آیت‌الله سید محمد سعیدی، امام‌جمعه قم ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم که در مصلی قدس برگزار شد، با اشاره به جایگاه تقوا و دین‌داری در زندگی انسان اظهار داشت: امیرالمؤمنین(ع) فرموده‌اند، تبعیت از هواهای نفسانی عقل آدمی را ضایع کرده و از میان می‌برد.

 وی با اشاره به آیه ششم سوره ممتحنه گفت: در این آیه خداوند با صراحت از پیروانش خواسته که با کفار و مشرکین قطع رابطه کنند، بر اساس این آیه، هر چند حضرت ابراهیم الگو برای همگان هستند اما کسانی از این الگو درس می‌گیرند که امیدوار به رحمت الهی باشند.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه نارسایی‌های معنوی و باورهای نادرست مانع درس‌آموزی انسان از الگوهای شایسته است، تصریح کرد: کسانی که از خداوند روی برمی‌گردانند، بدانند روی آوردن به مشرکان برای خداوند سودی ندارد و تنها برای خود مردم سودمند است.

سعیدی با تأکید بر اینکه کسی نمی‌تواند در این دنیا بدون الگو زندگی کند،گفت: اگر به دنبال اسوه حسنه در دنیا نرویم آنگاه به دنبال اسوه سیئه خواهیم رفت، و در روز قیامت این افراد دست به دندان می‌گزند که چرا به دنبال اسوه ای مانند حضرت محمد(ص) و ائمه اطهار(ع) نرفته‌اند.

وی با بیان اینکه یکی از اختصاصات متقین آن است که فقط خداوند اعمال متقین را قبول می‌کند، ابراز کرد: همه ما اعمالی داریم که دوست داریم خداوند آن‌ها را بپذیرد و در قیامت آن را سرمایه ما قرار دهد پس بدانیم که روح اعمال مورد پذیرش خداوند است و هیچ عملی همراه با تقوا اندک نیست و مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

سعیدی با اشاره به رحلت جان‌سوز کریمه اهل‌بیت(س) گفت: امام صادق(ع) در روایاتی به جایگاه و شخصیت والای این بانوی مکرمه تأکید کرده‌اند، با این مقام و رتبه‌ای که خداوند  به قم و حرم اهل‌بیت(ع) داده شیطان و جنود مشرکین به قم طمع دارند به‌ویژه بعد از پیروی انقلاب اسلامی دشمنان طرح‌های گسترده‌ای علیه این شهر داشتند بنابراین همه علما و بازاریان با اقدامی هماهنگ جلوی این توطئه دشمنان را بگیرند.

وی با اشاره به سالروز 9 دی و روز بصیرت افزایی ابراز کرد: ارائه تحلیلی از شکل‌گیری 9 دی و عبرت‌های امروز از حادثه 9 دی دو مسئله‌ای است که باید به آن توجه کرد، در بازخوانی روز 9 دی به سه مطلب مهم باید پرداخت عناصر سازنده این روز، راه تشخیص و وظایف ما نسبت به این روز.

امام‌جمعه قم با اشاره به عناصر سازنده 9 دی گفت: رژیم صهیونیستی و دشمنان قسم‌خورده آمریکا عناصر اصلی این روز بودند، نکته قابل‌توجه این است که علاوه بر کینه‌توزی‌ها این‌ها تاکنون دقیقاً هر ده سال یک‌بار یک فتنه و آشوبی را طراحی و برنامه‌ریزی کره‌اند و مراقب باشید که از 88 تا 98 در پی فتنه دیگری هستند.

سعیدی کار اصلی سردمداران فتنه امریکا و رژیم صهیونیستی را گول زدن عناصر فتنه دانست و افزود: دیگر عنصر سازنده فتنه عبارت از سطحی‌نگری به حوادث است، طراحان و سازندگان اصلی فتنه پیاده‌نظامانی را به خیابان‌ها می‌کشانند و کسانی که خبر از اهداف فتنه ندارند و نمی‌دانند که چه خسارتی به اجتماع و مسائل سیاسی و اقتصادی وارد می‌کنند فریب سردمداران را می‌خورند.

وی با بیان معیارهای راه تشخیص فتنه گفت: معیارهایی که برای تشخیص فتنه وجود دارد که در این میان فرمایشات مقام معظم رهبری معیار پایه‌ای تشخیص حق از باطل است چراکه مواضع رهبری برگرفته از سیره اهل‌بیت(ع) است.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) مراقبت عمومی و تقوای الهی را راه دوم تشخیص فتنه بیان و تصریح کرد: فتنه مانند یک مه غلیظ چراغ را خاموش می‌کند و راه آن بصیرت است.

وی تأکید کرد: اهل بصیرت نباید ساکت باشند، دو وظیفه مهم بر دوش همگان است نخست اینکه مرزبندی میان فتنه گران باید داشته باشند و دوم اینکه باید نقشه فتنه گران از سوی مسئولان و مردم نقش بر آب شود.

امام‌جمعه قم با بیان عبرت‌هایی که اکنون باید از فتنه‌ها گرفت، گفت: همه مردم باید بدانند که مسائل و مشکلات و بحران‌های کشور با وجود رهبری حکیم و استکبارستیز هرگز به بن‌بست نخواهد رسید.

سعیدی اظهار داشت: برای جلوگیری از بسترهای فتنه که مورد سوء استفاده دشمن قرار می‌گیرد مسئولان کشور باید مطالبات مردم جدی بگیرند و رئیس‌جمهوری نیز باید تشکر عملی خود را از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بیشتر به مرحله ظهور و بروز برساند.

وی با بیان اینکه تأکید بر تولید ملی و ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری نباید فراموش شود، افزود: چرا به تولید کشور ضربه و خسارت وارد می‌کنید، و از ورود کالاهای قاچاق به‌طورجدی برخورد نمی‌کنید؟ بازخوانی فرمایشات آقا بر قوای سه‌گانه ضروری است چراکه یکی از عوامل تخریب تولید ملی بسترسازی برای فتنه جدید است بنابراین دولت و مجلس برای بودجه‌ریزی باید به این تحلیل توجه داشته باشند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) بیان کرد: سیاست دینی و دین سیاسی، انقلابی گری و انقلابی نمایی، از موضع دشمن سخن گفتن و نقش گروه مخالف بازی کردن و واجب بودن نقد و نقد پذیری و حرام بودن لجن پراکنی دوگانه‌هایی است که مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود به بیان آن‌ها پرداخته‌اند.

وی ابراز کرد: مدیران فعلی و قبلی اگر می‌خواهند انقلابی عمل کنند باید به مردم بگویند در دوران مدیریت خود به مردم چه کردند و چه می‌کنند نباید مدعی باشند.

امام‌جمعه قم در پایان اظهار داشت: اگر مسئولان از موضع نظام سخن می‌گویند باید بگویند که در دوران مدیریت خود چه کرده‌اند، کسی که یک دهه همه‌کاره کشور باشد و بعد از دوران مدیریتی مخالف خوان کشور شود در جهت دشمن حرکت می‌کند چه بداند و چه نداند.

انتهای پیام/ت

مسائل و بحران‌های کشور با وجود رهبری حکیم و استکبارستیز هرگز به بن‌بست نمی‌رسد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسئولان کشور باید مطالبات مردم را جدی بگیرند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..