تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۹ دی پاسخ دندان شکن ملت ایران به توطئه‌های دشمنان بود

ساعت: 19:32 منتشر شده در مورخ: 1396/10/08 شناسه خبر: 1268562

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان تاکید کردند

ائمه جمعه شهرستانهای استان زنجان با اشاره حماسه ۹ دی تاکید کردند که ۹ دی پاسخ دندان شکن ملت ایران به توطئه‌های دشمنان بود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) خواهر گرامی امام رضا (ع)، اظهار داشت: به برکت آن حضرت امروز قم میزبان علما و فضلای بزرگی بوده و هست.

وی برضرورت الگوگیری از این حضرت از سوی بانوان جامعه تاکید کرد و گفت: زندگی سراسر عزت این حضرت برای بانوان امروز جامعه الگویی مناسب است.

امام جمعه زنجان ادامه داد: حضرت فاطمه معصومه (س) بزرگ‌ترین مقام شفاعت را دارند که در زیارت‌نامه ایشان نیز قید شده است.

خطیب جمعه زنجان به سالروز حماسه بزرگ ملت و روز میثاق امت با ولایت، 9 دی اشاره کرد و گفت: انقلاب بعد از پیروزی به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد خود، زیر بلیت شرق وغرب نرفته است.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه طی نزدیک به 40 سال گذشته دشمنان همواره به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی بوده اند، بیان داشت: دشمنان از هر بهانه ای به این منظور استفاده کرده اند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به دلیل ویژگی‌های مختلف، دارای جایگاه مهمی است،تصریح کرد:نظام اسلامی تفکر مستقلی مبنی بر «نه شرقی، نه غربی» را در جهان طنین‌انداز کرد.

وی با بیان اینکه دشمن با به‌ راه انداختن کودتا‌های مختلف و جنگ هشت ساله علیه نظام اسلامی به دنبال ضربه زدن به این نظام بوده است، خاطرنشان کرد: با عنایت خداوند و با وجود مقام معظم رهبری و ملت ایران این توطئه ها خنثی شده است.  

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه در سال ۷۸ و ۸۸، دشمن فتنه‌ای ایجاد کرد که با عنایت خداوند، درایت مقام معظم رهبری و بصیریت مردم، خنثی و شکست خورد،ادامه داد:دشمن با دروغ و توطئه برای ساقط کردن انقلاب اسلامی تلاش می کند.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه ملت ایران در 9 دی با بصیریت وارد صحنه شدند،افزود: دشمن با سه موضوع توهین به مقدسات در روز عاشورا، توهین به رهبری و اصل نظام وارد میدان شد اما با حضور بابصیرت مردم ایران در صحنه در حمایت از رهبری و نظام مواجه شد. 

امام جمعه زنجان با اشاره به اینکه در حماسه ۹ دی ملت ایران نسبت پاسخ دندان شکنی به توطئه های دشمنان که به مقدس‌ترین موضوع مسلمانان از جمله عاشورای حسینی توهین کرده بودند،دادند. 

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه انسان انقلابی و مبارز باید همواره آگاه و آماده باشد،بیان داشت: دشمن همیشه بیدار بوده و در صدد ضربه زدن به انقلاب و اصل نظام است.

وی گفت: دشمن اقرار کرده که می‌خواهد ایران را از نقشه جهان حذف کند. 

خطیب جمعه زنجان با اشاره به آغاز سال جدید میلادی است و تبریک این روز به مسیحیان،تصریح کرد: ما اعتقاد و احترام به حضرت عیسی مسیح (ع) داریم. 

آیت‌الله خاتمی با بازخوانی پیام تاریخی امام راحل به گورباچف،گفت: در ۱۳ دی‌ماه ۱۳۶۷ امام خمینی (ره) نامه‌ای توحیدی به گورباچف نوشت و در آن ملت‌ها را به معنویات و خداوند متعال دعوت ‌کرد، چرا که امام راحل اعتقاد داشتند نه تفکر مادی سوسیالیستی و نه تفکر سرمایه‌داری غربی، نمی‌تواند بشریت را نجات دهد. 

وی با اشاره به دیدار مسئولان شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با مقام معظم رهبری،گفت: در این دیدار رهبری سخنان مهمی را بیان داشتند.

هوشیاری و بصیرت مردم ولایتمدار ایران فتنه 88 را سرکوب کرد

حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر خرمدره، با گرامیداشت یوم الله نهم دی و نحوه به وجود آمدن آن، افزود: آمریکا پس از انقلاب همواره راه دشمنی با ایران و براندازی نظام اسلامی را در پیش گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به نمونه های از دشمنی آمریکا با ایران، اظهار کرد: 8 سال جنگ خانمان سوز با حمایت قاطع از رژیم بعثی، رویارویی مستقیم ارتش آمریکا در جنگ خلیج فارس، کودتای نظامی، ترور شخصیت های برجسته، تحریم و نمونه های بسیاری پس از انقلاب از دشمنی آمریکا با ایران وجود دارد.

امام جمعه خرمدره ادامه داد: آمریکا پس از اینکه دید نمی تواند با جنگ سخت به اهداف خود علیه ایران برسد، جنگ نرم یا براندازی در سکوت و فروپاشی از درون را آغاز کرد که مقام معظم رهبری از آن با عنوان شبیخون فرهنگی یاد می کند.

وی با اشاره به انقلاب های رنگی در کشورهای یوگسلاوی در سال 2000 میلادی، گرجستان 2003، اوکراین 2004، قرقیزستان 2005 صورت گرفته بود و انقلاب های رنگی ناکام در لبنان و بلاروس، تصریح کرد: در همه این انقلاب ها انتخابات محل مشترک و آمریکا وسفارتخانه آن حامی اصلی معترضان بوده است و دشمنان تلاش می کردند سیستم سیاسی کشور ما را با تغییر در ارزش های اساسی و پس از آن براندازی، عوض کنند.

حجت الاسلام حسینی با اشاره به اینکه در ایران نیز قبلا این انقلاب ها رخ داده بود مانند به روی کار آوردن رضاخان و براندازی حکومت مصدق ، ابراز کرد: در برخی از کودتاها مانند سال 78 و سال 88 نتوانستند در ایران موفق شوند.

وی تاکید کرد: برای ایجاد فتنه در زمان انتخابات یکی از نامزدها قبل از رای گیری خود را برنده اعلام می کند و هر نتیجه ای جز این به معنی تقلب انتخاباتی است و با علم به اینکه تقلبی وجود نداشته در مسیر دستورات آمریکا قرار می گیرند و اگر هماهنگی قبلی هم نداشته باشند لیبرال ها، سلطنت طلب ها، دولت های غربی و اروپایی، رژیم صهیونیستی و منافقین در یک نقطه تلاقی کردند که باید جمهوریت و اسلامیت نظام زیرسوال رود و به ارزش های ایران اسلامی و مردم حمله شده و از بین برود.

امام جمعه خرمدره بیان کرد: هیچ یک از این ها حمایت دشمنان نظام را نفی نکردند بلکه هم افزایی کردند و در برابر حمایت دشمنان کشور، نگفتند ما حمایت شما را در این مسئله داخلی نمی پذیریم با اینکه می دانستند ماجرای تقلب دروغی بیش نیست.

وی یادآور شد: این فتنه تا حرمت شکنی در روز عاشورا ادامه یافت و فرمایش رهبر آب روی آتش شد و مردم ولایتمدار به روی صحنه آمدند تا اغتشاش گرانی اقدام به آتش زدن مساجد، حمله به پایگاه ها کردند و در شعارشان می گفتند' انتخابات بهانه است، اصل نظام نشانه است' از صحنه متواری شدند و هوشیاری و بصیرت مردم ولایتمدار ایران فتنه 88 را سرکوب کرد.

9 دی ماه سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت است

حجت الاسلام مقدمی با اشاره به منویات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، اظهار کرد: مقام معظم رهبری تلاش بی‌وقفه‌ی آمریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن امید و اعتماد به نفس ملت و همچنین تحلیل‌ها و تبلیغات پوچ چهل ساله‌ی دشمن درباره‌ی شکست یا تضعیف جمهوری اسلامی یادآور شدند.

 وی با بیان اینکه همراهی خواسته یا ناخواسته‌ی برخی افراد با اهداف دشمن باعث شد تا دشمنانان خیالات خامی در سر بپرورانند، افزود: به فضل الهی و با اتکا به هوشیاری و ایستادگی مردم، همچون گذشته بینی دشمنان را به خاک مالیدیم و با تلاش مضاعف مسئولان برای حل مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم، راه پیشرفت و سرافرازی را با اقتدار ادامه دارد.

امام جمعه ایجرود با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری ایجاد امید و اعتماد به نفس در جامعه و تبیین فرصت‌ها و تهدیدها و شناساندن دوست و دشمن را از الزامات تبلیغ در اسلام می دانند،خاطر نشان کرد: امروز مهم‌ترین هدف جنگ نرم دشمن، گرفتن امید و اعتماد به نفس ملت ایران است.

حجت الاسلام مقدمی با اشاره بر اینکه جنگ نرم دشمن خطرناک‌تر از جنگ نظامی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی در طول چهل سال گذشته، ساختار و فرمول غلط قدرت حاکم بر دنیا را تغییر و نشان داده است که یک ملت می‌تواند نه سلطه‌گر باشد و نه سلطه‌پذیر، نه زور بگوید و نه زیر بار هیچ زورگویی برود.

وی با بیان اینکه نهم دی ماه سالروز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، اذعان کرد: در روز نهم دی مردم نشان دادند پای نظام اسلامی هستند و اگر دشمن غلط اضافی بکند با ملت بصیر و ولایت مدار  رو به رو است.

خطیب جمعه ایجرود با اشاره بر سالروز وفات حضرت معصومه کریمه اهل بیت (ع) گفت: حضرت معصومه(س) اسوه زنان و الگوی برجسته برای دختران ما است.

فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود

حجت الاسلام موسوی امام جمعه قیدار در خطبه های نماز جمعه قیدار با بیان اینکه 9 دی سالروز حماسه مردم ایران در سال 88روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است اظهار کرد: فتنه 88 جنگ احزاب بر علیه جمهوری اسلامی ایران بود اما بسیار گسترده‌تر و پیچیده‌تر از جنگ احزاب در صدر اسلام.

وی افزود: جنگ احزاب که به جنگ خندق معروف است، به‌صورتی شکل گرفت که همه احزاب و گروه‌ها وقتی دیدند هر کاری علیه اسلام انجام می‌دهند نتیجه نمی‌گیرند، تصمیم گرفتند اختلافات را کنار گذاشته همه با هم ائتلاف کنند و اسلام نوپای آن روز را از میان بردارند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: مک کین از اعضای MI6 سرویس‌ اطلاعاتی و جاسوسی برون مرزی انگلیس که طراح، هماهنگ‌کننده، پشتیبان، و اجرا کننده بسیاری از عملیات‌های بمبگذاری، ترور، خرابکاری، و جاسوسی است وارد ایران می‌شود و به دوستان خود می‌گوید اگر قرار باشد هرکدام از شما با حفظ مواضع خود وارد میدان شوید، شکست خواهید خورد. چاره کار این است که اختلافات را کنار بگذارید و روی یک نقطه متمرکز شوید لازم است همه روی یک نکته توجه داشته باشند و آن مقابله با جمهوری اسلامی ایران است،در همین راستاست که گروه‌هایی که تا قبل از فتنه با یکدیگر کارد و پنیر بودند مانند بهایی‌ها، مارکسیست‌ها، کومله‌ها، حزب دموکرات‌ها و حتی عبدالمالک ریگی می‌آیند کنار هم بر ضد جمهوری اسلامی ایران متحد می‌شوند.

وی افزود: این نتیجه طراحی و برنامه ریزی طولانی مدت و بسیار پیچیده سرویس های اطلاعاتی دشمنان ملت ایران و در رأس آنها آمریکا بود که مقام معظم رهبری، ولی امر مسلمین در یکی از سخنرانی های خود در آن سال فرمودند که «طراحی و مدیر صحنه این فتنه در بیرون از مرزها قرار دارد و در داخل نیز برخی دانسته و برخی نیز ندانسته با آنها همکاری کردند. »

امام جمعه قیدار ادامه داد: حضور طیف ها و جریان های مختلف از جمله سلطنت طلب ها، منافقین به وی‍ژه حضور و مشارکت فعال بعضی از سفارتخانه ها در متن و حاشیه فتنه، همه و همه نشان دهنده برنامه ریزی دقیق دشمنان برای این فتنه بود.

وی افزود: گستاخی هدفمند عده ای در اهانت و جسارت به قرآن، مساجد، حسینیه‌ها، عزاداران و مراسم حسینی، تخریب اموال عمومی، به بازی گرفتن مقدسات مردم و شعار علیه اصل ولایت‌فقیه در روز عاشورا آحاد ملت ایران را خشمگین کرد و این خشم مقدس آغازی بر پایان فتنه  بود.

امام جمعه قیدار تصریح کرد: نه دی لبریز شدن کاسه صبر مردم بود. مردم از ۲۲ خرداد تا ۹ دی شاهد شکسته شدن خطوط قرمز نظام یکی پس از دیگری بودند شاهد بودند فتنه گران در روز قدس سال 88 با سر دادن شعار نه غزه نه لبنان شعار سی ساله صهیونیسم ستیزی ملت ایران را زیر سئوال برده بودند.                                                                                                                                                                                           وی افزود:آنها در 13 آبان همان سال با اعلام همپیمانی با آمریکا بر شعار اصیل نظام که مرگ بر آمریکا بود ضربدر کشیدند و از مرزهای استکبارستیزی ملت عبور کرده بودند و در 16 آذر 88 با اهانت به ساحت مقدس حضرت امام و جسارت به تصویر ایشان ثابت کردند که تمامی ادعاهای گذشته مبنی بر پیروی از خط امام(ره) دروغ بوده و در روز عاشورا آخرین تکه های پازل براندازی را کنار هم گذاشتند و با اهانت به مقدسات مردم در ایام عزاداری امام حسین(ع) و شعار علیه اصل ولایت فقیه ماهیت خود را روشن ساختند که اینها با دین ستیزدارند و سران این جریان کوچکترین اظهار تاسف و یا موضع گیری در محکومیت فتنه‌گران از خود نشان ندادند و حتی به کسانی که در روز عاشورا کف و سوت زده بودند و به هیئت های مذهبی حمله کرده بودند لقب مردم خداجوی دادند.

امام جمعه قیدار ادامه داد: سرانجام مردم در 9 دی ۸۸ در اعتراض به فتنه‌گری، قانون‌گریزی، کودتا علیه رای ملت، توهین به آموزه‌های اسلامی و به آشوب کشاندن کشور به خیابان‌ها آمدند و کشور را از لوث وجود فتنه‌گران پاک ساختند.

عصبانیت برخى از تکرار مسأله «بصیرت»!

وی افزود: عده ای از تکرار کلمه فتنه و وقایع ۸۸ ناراحتند و عصبانی می شوند، از تعظیم و بزرگداشت 9 دی ناراختند مقام معظم رهبری فرمودند این کلمه «بصیرت» که ما دائم تکرار مى‏کنیم، بعضى‏ها هم به‏شدّت اوقاتشان تلخ مى‏شود که چرا فلانى مکرّر مى‏گوید بصیرت بصیرت.

امام جمعه قیدار ادامه داد:بگذارید اهالی فتنه از بازخوانی فتنه و بیان عظمت حماسه 9 دی نارحت و عصبانی باشند و از این عصبانیت بمیرند، بازخوانی فتنه ۸۸عبرت های این توطئه را برای واکسینیه کردن کشورزنده نگه می دارد. بگذارید نسل ها بدانند این انقلاب از چه گردنه هایی عبور کرده است.

وی افزود: حوادث ۸۸ صد در صد بزرگترین فتنه بود و اینکه عده ای حوادث فتنه 88 را سوء تفاهم یا آشوب و یا نام هایی از این قبیل می نامند صحیح نیست و ننگ فتنه از دامن سران فتنه پاک شدنی نیست.

امام جمعه قیدار اضافه کرد: گناه بزرگى که برخى از دست‌اندرکاران فتنه‌در کشور انجام میدهند، امیدوار کردن دشمن است؛  وتشدید تحریم ها زائیده همان فتنه و آشوب ها بود که در این چند سال به اوج خود رسید.

وی افزود: حماسه نهم دی ماه، دستاورد های بسیاری داشت که یکی از آنها اثبات نقش بی بدیل ولایت و رهبری در خنثی سازی توطئه دشمنان بود و 9 دی در سایه هدایت های پیامبر گونه مقام معظم رهبری به وجود آمد و دیگر این که ثابت کرد مردم پیوند ناگسستگی با انقلاب و نظام و رهبر خود دارند، و افشای چهره ریا ، تزویر و نفاق  برخی از جریان ها و آشکار شدن اهمیت بصیرت و ولایت مداری؛ از دیگر دستاورد های این حماسه سیاسی است.

امامجمعه قیدار ادامه داد: فتنه‌گران و سران آنها در نزد افکار عمومی ملّت بزرگ ایران محاکمه شدند، و طرد اجتماعی و بی توجهی عموم مردم به آنان نشانگر این واقعیت است.

وی افزود: سران فتنه تا زمانی که توبه نکنند و توبه آن‌ها احزار نشود و تا زمانیکه بر مواضع غلط خود پافشاری می کنند، امکان عفو و گذشت نیست و ما به فتنه‌گران و حامیان آنان اخطار می‌دهیم در صورت قرار گرفتن در مسیر فتنه 9 دی دیگری را خلق خواهیم کرد البته این بار دیگر مثل گذشته نخواهد بود بلکه وطن را از لوث وجود ته مانده فتنه‌گران عاری خواهیم ساخت.

امام جمعه قیدار با اشاره به سالگرد ارسال پیام تاریخى امام خمینى براى گورباچف گفت: امام در زمانی به رییس جمهوری شوروی پیام داد و از هم پاشیدن کمونیست را پیشگوئی نمود که شوروی یکی از دو ابر قدرت جهان بود و کمتر کسى یاراى انجام چنین گفتگوى صریح و بی‏پرده در خصوص کمونیسم با سران آن‏را داشت اما امام(ره) مثل همیشه با جسارت و شجاعت که تنها کار و هنر مردان بزرگ الهى است، به پیش‏بینى زوال کمونیسم پرداخت.

وی با بیان اینکه با مطالعه پیام حکیمانه امام راحل به گورباچوف به این مطلب پی می بریم که این نامه، پیامى زنده و جاوید برای تمام عصر ها و برای همه سیاست مداران شرق و غرب که در جهان مادى غوطه‏ورند می باشد گفت:بازخوانى این پیام تاریخى و مفاد آن و نیز وضعیت ایران و جهان در زمان انتشار نامه براى نسل امروز درس‏آموز و عبرت‏انگیز است.

9 دی یکی از ایام الله انقلاب اسلامی است

حجت الاسلام جعفر رحیمی در خطبه های نماز جمعه ضمن سفارش به تقوای الهی گفت: خاصیت و ماهیت این دنیا این است که حکومت دنیا ناپایدار و همواره دست به دست می گردد. زندگی آن تیره، گوارایش، ناگوار، شیرینی آن تلخ، غذای آن مسموم و طنابهایش کهنه و پوسیده است.

وی به یوم الله ۹ دی ۱۳۸۸ اشاره کرده و اظهار داشت: ۹ دی ۱۳۸۸ یکی از ایام الله انقلاب اسلامی و از روزهای ماندگار در تاریخ انقلاب اسلامی است. و در این روز ملت ایران بر یک فتنه بزرگ غلبه کردند. و توانستند با بصیرت و همدلی و وحدت و صبر خویش در برابر جریان های باطل و غرب گرا، موضع حق را اتخاذ کند. تلاش برای بقای ۹ دی صرفا تلاش برای زنده نگه داشتن یک خاطره نیست. ۹ دی نماد حیات و آگاهی ملت ایران در عرصه سیاست است و زنده نگه داشتن ان به این است که امروزه نیز در برابر فتنه های احتمالی آگاه و بیدار و روشن باشیم.

رحیمی ادامه داد: اساسا مسئله فتنه از اول تاریخ وجود داشته است. و حضرت علی (ع) در خطبه های متعدد مفصلا از فتنه سخن گفته است. در خطبه ۱۵۱ و ۹۳و ۲و ۵۰ نهج البلاغه پرده از روی فتنه ها برداشته و از علل و عوامل آن سخن گفته است. آن گاه که آتش های فتنه در جامعه بر افروخته می شود خودی و غیر خودی، و کوچک و بزرگ زن ومرد، پدر و پسر، مراد مرید، عالم جاهل، از یکدیگر شناخته نمی شوند. آن چنان آشفتگی سراسر جامعه را فرا می گیرد که گریز از ان بسیار دشوار و سخت می شود.و در چنین اوضاع و احوال و در این روزگار کسانی نجات می یابند که افزون بر شناخت ابعاد وسیع و گسترده فتنه راهکارهای گریز و نجات را فرا گرفته باشند.

خطیب نماز جمعه ابهر به راهکارهای نجات از فتنه اشاره کرد و خاطرنشان شد:  یکی از راهکارهای نجات از فتنه، قانون گرایی، تبعیت از علمای ربانی و حمایت امت از رهبر است. دومین راه گریز از فتنه، پرهیز از خود سری و توجه به نصیحت و راهنمایی مصلحان است. سر سختی، فرعون گرایی، غرور بیجا و خود بزرگ بینی از عوامل و موانع پذیرش راه درست است. سران فتنه در سال ۱۳۸۸ به خاطر همین علت که از قانون عبور کردند. و به نصیحت ناصحان گوش نکردند و در نهایت خود را بین ملت و خدا روسیاه کردند. تعجب از افرادی است که عبرت نمی گیرند و خود را با سران فتنه به جامعه معرفی می کنند.

رحیمی در ادامه به خطبه ی امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و گفت: در روزگار فتنه، هرگروه و جناحی می کوشد تا افکار عمومی را به خود جلب کند و حقانیت خود را ثابت کند. در زمان های پیشین که امکانات خبری و اطلاع رسانی و شبکه های بین المللی خبری وجود نداشت، طرف های درگیر و صاحبان فتنه عده ای جارچی، خبر چین و خبرگزار را به خدمت می گرفتند و از امکانات اطلاع رسانی آن زمان که مهم ترین آن نقاط حساس بازار و مجتمع های مردمی بود، استفاده می کردند. امام علی(ع) در نامه ای که به یکی از یاران خود به نام حارث همدانی می نویسد او را از نشستن در این نقاط برحذر می دارد. چون این مکان ها فتنه خیز است و فتنه ها از آنجا به نقاط مختلف منتشر می شود.

حماسه 9 دی نشان داد که مردم ایران بیدارند

حجت الاسلام حسینعلی زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه ماهنشان جمعه اظهار داشت: اگر چه در فتنه 88 خسارات فراوانی به ایران اسلامی وارد شد، اما حماسه 9 دی با حضور حماسی مردم، به یک فرصت تبدیل کرد، فتنه 88 موجب شد تا دشمنان این نظام بهتر شناخته شوند.

وی افزود: نهم دی زنگ رسوایی و بی‌آبرویی دشمنان این نظام و سگ‌های کاسه لیس بی‌اراده غربزده داخلی را به صدا درآورد. 

خطیب جمعه شهرستان ماهنشان گفت: از طرفی حماسه نهم دی نشان داد که مردم ایران بیدارند و نظام اسلامی بیدی نیست که با باد فتنه لرزه بر اندامش بیفتد.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: نهم دی تلخی‌های فتنه را به شیرینی تبدیل کرد و نتیجه را آن گونه رقم زد که خواست نظام، رهبری و ملت غیور ایران بود. 

وی افزود: پیام تاریخی امام راحل به گورباچف و برخورد مبتنی بر عزت ایشان با هیئت دیپلماتیک اعزامی از سوی شوروی سابق به عنوان یک ابرقدرت جهانی، نمودی دیگر از عظمت و جایگاه کم نظیر نظام و ایران اسلامی است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:روزی بود که استعمارگران برای ایران نسخه می‌نوشتند و نسخه‌ آن‌ها اجرایی می‌شد. امروز این اسلامی است که در منطقه و حتی در جهان به یک قدرت تأثیرگذار و تعیین کننده تبدیل شده است. امروز بسیاری از معادلات و رفتارهای سیاسی معطوف به  عملکرد ایران اسلامی است.

حجت الاسلام زاهدی پوراظهارداشت: فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نشان می‌دهد که بصیرت در تمامی مراحل عملکرد لازم و ضروری است؛ به ویژه برای کسانی که جایگاه‌های حساس سیاسی و اجتماعی دارند.

وی افزود: همه ما به ویژه کسانی که جایگاهی دارند، باید مواظب باشند خواسته یا ناخواسته خواست دشمن را اجرا نکنند. و این همان بصیرت است که لازمه یک حرکت سیاسی درست است.

امام جمعه شهرستان ماهنشان با تسلیت رحلت خانم فاطمه معصومه س گفت: حضرت معصومه نابترین و زلال‌ترین الگوی دختران جوانی است که به دنبال انسانیت می‌گردند. آن بانوی بزرگوار مصداقی عظیم از این حدیث شریف نبوی است که ان الله یحب الشاب الذی یفنی شبابه فی طاعۀ الله، خداوند دوست دارد جوانی را که جوانی اش را در مسیر اطاعت و بندگی خدا قرار دهد.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهار داشت: حضرت معصومه همین کار را انجام داد و به شکلی شهادت گونه از دنیا رفت.

و به جایی رسید که زیارتش همسنگ زیارت امام معصوم علیه السلام و موجب وجوب بهشت بر زائر است. تنها امامزاده‌ای که زیارتنامه‌اش از سوی امام معصوم (ع) صادر شد.

مردم در 9 دی به خواص بی بصیرت درس بصیرت و ولایت مداری دادند

حجت الاسلام حسینی نسب امام جمعه شهر دندی در خطبه های نماز جمعه با توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوا، به برکات و ثمرات  تقوا اشاره کرد و گفت: بصیرت در دل و تشخیص حق و باطل از ثمرات تقوا است.

امام جمعه شهر دندی با تبریک هفته بصیرت و حماسه روز نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت و تجلیل از حضور آگاهانه و به موقع مردم بر علیه فتنه گران، گفت: حضور مردم در روز نهم دی این حماسه را ماندگار گرد.

وی با بیان اینکه فتنه خواص، بسیار مشکل و پیچیده است و در طول تاریخ هم سابقه دارد، گفت: فتنه جمل و ایستادگی در برابر ولایت یکی از فتنه های پیچیده تاریخ است که افراد با سابقه در اسلام در آن روز از مسیر مستقیم لغزیدند.

حسینی نسب با تحلیل و مقایسه جنگ جمل با فتنه 88 و لغزش خواص در هر دو فتنه، گفت: دوران فتنه بخاطر غبارآلود بودن و ایجاد تشکیک در دلها، تشخیص حق و باطل مشکل است.

خطیب جمعه شهردندی با اشاره به جنایات فتنه گران از قبیل پاره کردن عکس امام، اهانت به عاشورای امام حسین(ع)، توهین به مقدسات اسلام و انقلاب و حمایت منافقین، سلطه طلبان و آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی از آنها، گفت: با این همه جسارت و جنایت،فتنه گران همچنان به اقدامات ساختار شکنانه و مغرضانه خود ادامه دادند و این بیانگر پیوند فتنه گران داخل با دشمنان خارجی بود.

حجت الاسلام حسینی نسب به خسارتهای مادی و معنوی و حیثیتی فتنه 88 به نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: تشویش اذهان عمومی، امیدواری و خوشحالی دشمنان نظام اسلامی، وارد شدن 63 میلیارد تومان خسارت به اموال عمومی و آتش زدن مساجد از جمله خسارت ها و جنایات فتنه گران است.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه به مقایسه فتنه جمل با فتنه 88 و با بیان اینکه در فتنه جمل حضرت علی(ع) زیبر را فرا خواند تا نجاتش دهد، گفت: مقام معظم رهبری هم تلاش کرد تا کسی از قطار انقلاب پیاده نشود ولی عده ای در دام دشمن افتادند.

امام جمعه شهر دندی حماسه نهم دی را پاسخ ملت ایران به فتنه گری دانست و گفت: در نهم دی، روز مردودی خواص بی بصیرت، ملت با بصیرت و انقلابی حماسه آفرینی کردند و ارزشهای اسلامی و انقلاب و ولایت فقیه دفاع کردند.

خطیب جمعه شهر دندی گفت: مردم با بصیرت و ولایتمدار در روز نهم دی به خواص بی بصیرت درس بصیرت و ولایت مداری دادند.

وی به فتنه های جدید برخی خواص دیگر اشاره کرد با بیان اینکه ملت با بصیرت همچون سال 88 در مقابل آنها نیز خواهند ایستاد، گفت: اگر کسی سخنی بزند یا موضعی بگیرد که دشمن را خوشحال کند، هم نشانه بی بصیرتی و هم نشانه بی تقوایی است.

امام جمعه دندی با بیان اینکه کسانی که امکانات کشور در اختیارشان هست یا بوده، باید پاسخگو باشند نه مدعی، گفت: متاسفانه در چند دوره گذشته هر کس از مسئولیت کنار رفته، تبدیل به مخالف نظام شده است و این برای مردم قابل قبول نیست.

خطیب جمعه دندی با بیان اینکه انقلابی گری با انقلابی نمایی تفاوت دارد، گفت: انقلابی کسی است که به ارزش های اسلامی و انقلابی و آرمانهای امام و شهدا پایبند است و با رفتار و گفتار خود دشمن را خوشحال نمی کند.

حجت الاسلام حسینی نسب گفت: انقلابی، دلسوزانه مشکلات را بیان می کند اما دشمن را خوشحال نکرده و نهادهای قانونی را تخریب نمی‌کند.

حماسه ۹ دی نمایانگر بصیرت ملت ایران است

 حجت الإسلام محمدصادقی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان طارم ضمن گرامیداشت سالروز نهم دی افزود: مهمترین نتیجه فتنه ۸۸ تشدیدتحریم، ترور دانشمندان هسته ای و توهین به مقدسات بود که اینگونه اتفاقات به مردم بصیرت داد.

وی همچنین از حضور سخنران قبل از خطبه حجت الإسلام صفیاری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان تشکر کرد و گفت: حماسه نهم دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است گفتنی است در چنین روزی ۵۰ میلیون نفر خودجوش در صحنه حاضر شده و بساط فتنه و فتنه گران را جمع کرده و دشمنان را نا امید کردند.

خطیب جمعه طارم با اشاره به اهمیت حماسه ۹ دی ابراز کرد: این روز بزرگ نمایانگر قدرت بصیرت ملت ایران و پیوند امام با امت و امت با امام بود بنابراین مردم با حضور خود در چنین روزی ثابت کردند که ادامه دهنده راه و آرمانهای مقدس شهدا و امام راحل و پیرو ولی فقیه هستند.

صادقی پور تصریح کرد: فتنه ۸۸ یک حادثه خطرناک و بدعتی در تاریخ انقلاب اسلامی و ایستادگی غیرقانونی در برابر قانون و همراه با ادعاهایی مبنی بر تغلب در فضای انتخابات بود که با درایت مقام معظم رهبری، دعای امام عصر(عج) و حضور مردم در صحنه این فتنه خاموش شد.

امام جمعه شهرستان طارم با اشاره به تأکیدات مکرر رهبرمعظم انقلاب اسلامی ایران افزود: هرگز به لبخند دشمنان اعتماد نکنید چون رابطه آنها همانند دست چودنی با پوشش مخملی است گفتنی است دشمن هر لحظه در حال ایجاد فتنه در داخل کشور و به فکر تغییر نظام و بی ارزش نمودن مقدسات است.

وی یادآور شد: حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار مسئولان و اعضای شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در سراسر کشور، با اشاره به تلاش بی‌وقفه آمریکا برای شبهه‌پراکنی و گرفتن «امید و اعتماد به نفس ملت»، از همراهی خواسته یا ناخواسته برخی افراد با اهداف دشمن به شدت انتقاد کردند.

خطیب جمعه طارم گفت: ابطال انتخابات در ۹ دی بهانه ای برای تغییر نظام و همنوایی با دشمن بود.

صادقی پور تصریح کرد: امروزه تورم و بیکاری مردم را رنج می دهد بنابراین دولت و مسئولین نباید همدیگر را متهم کنند مقام معظم رهبری به هر دو دولت سابق و فعلی پیام داد باید دولت ها طلبکار ملت نباشند بلکه بدهکار ملت هستیم.

امام جمعه طارم دهمین سالگرد نماز جمعه شهرستان طارم را گرامیداشت و خاطرنشان کرد: نماز جمعه در این شهرستان با وجود تمام مشکلات با همت مردم و مسئولین با شکوه خاصی برگزار می شود گفتنی است وحدت و حمایت از ولی فقیه در این مکان مقدس شروع شده است.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات شهرستان طارم به نبود وسایط نقلیه عمومی در مرکز شهرستان طارم اشاره کرد و افزود: شهر آببر با طول مسافت ۵ کیلومتر فاقد این امکانات است امید است توجه مسئولین زیربط نسبت به توسعه ناوگان شهری افزایش یابد.

صادقی پور سالروز ۱۳ دی سال ۶۷ پیام تاریخی امام راحل به گورباچف را گرامیداشت و گفت: معمار کبیر انقلاب اسلامی خطاب به او فرمود: هدف شما مبارزه با مبدأ هستی است.

خطیب جمعه طارم در ادامه سالروز رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) را خدمت شیفتگان و عاشقان واقعی آن حضرت تسلیت گفت.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۹ دی پاسخ دندان شکن ملت ایران به توطئه‌های دشمنان بود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..