تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




شکایت از اپل در فرانسه بدلیل کُند کردن آیفون

شکایت از اَپِل در فرانسه بدلیل کُند کردن آیفون

 

به گزارش خبرآنلاین، رویتز نوشت{لینک} سازمانی به نام HOP هم زمان از اپل و اپسون(سازنده پرینتر) شکایت کرده است و این دو را متهم کرده است که قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان فرانسه را زیرپا گذاشته‌اند.

چند روز پیش اپل پذیرفت که دلیل کندی برخی از آیفون‌ها به خاطر جلوگیری از شات دان شدن ناگهانی آنها و به دلیل وجود باتری‌های لیتیومی قدیمی بوده است.

اما سازمان فرانسوی ضمن پرکردن شکایت رسمی علیه اپل در پاریس می‌گوید این کار با هدف اجبار مشتریان به خرید آیفون‌های جدید صورت گرفته است.

اگر اپل محکوم شود طبق قانون فرانسه باید 5 درصد از فروش سالیانه خود را برای جبران کمبود عمر محصولات خود به عنوان جریمه بپردازد.

گفتنی است هم اپل و هم اپسون هر دو قانون حمایت از مصرف‌کنندگان در فرانسه را امضاء کرده‌اند.

همچنین بیش از 8 پرونده حقوقی نیز در آمریکا به ثبت رسیده که نشان می‌دهد کاربران آمریکایی نیز دنبال احقاق حق خود علیه اپل هستند.

اما اپل در تازه‌ترین موضع‌گیری، ضمن معذرت خواهی رسمی، قیمت تعویض باتری را از 79 دلار به 29 دلار کاهش داده است تا کاربران بتوانند در اسرع وقت گوشی‌های معیوب خود را تعمیر کنند.

کارشناسان مستقل معتقدند اپل با آپدیت نرم‌افزاری کاری کرده است که باتری‌های آیفون 6، 6اس، 7، SE و 5اس دچار تخریب سخت‌افزاری شده و بدین ترتیب کاربران را مجبور کرده است تا گوشی خود را عوض کنند.

 

 

5656

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «شکایت از اپل در فرانسه بدلیل کُند کردن آیفون»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..