تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بندری که در جنوب غربی استان سیستان و بلوچستان واقع شده، نام چابهار را به خود اختصاص داده است. این بندر در گذشته با نام‌های چاه‌بهار شناخته می‌شد.

چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟

 بنابراین گزارش، آب و هوای بندر چابهار همیشه معتدل است. این بندر همواره بهار را در ذهن گردشگران تداعی می‌کند و به همین دلیل در برهه‌ای از تاریخ با نام «چهاربهار» شناخته می‌شد.

شایان ذکر است بندر چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور به حساب می‌آید. این بندر از مهمترین چهار راه‌های کریدور شمال-جنوب بازرگانی جهانی است.

چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟


بندر چابهار در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند واقع شده و به همین دلیل نزدیک‌ترین راه دسترسی به کشور‌های افغانستان، ترکمنستان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان و قزاقستان است.

چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟

به گواه تاریخ ابراهیم‌خان بهزادی بمی در سال ۱۲۷۰ قمری به حکومت بمپور انتخاب شد و قلعه «ایرافشان» را تصرف کرد. وی بندر چابهار را در سال ۱۲۸۹ قمری از اشغال اعراب مسقط درآورد و قدرتش را گسترش داد. دولت قاجار در سال ۱۳۰۴ هجری شمسی تلاش کرد حاکمیتش را در بندر چابهار تثبیت کند و در بهمن ماه سال ۱۳۰۷ قدرتش را در چابهار تثبیت کرد.

طرح جامع راه‌اندازی بندر چابهار در سال ۱۳۵۲ هجری شمسی شروع شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به مدت چند سال متوقف شد. این طرح در سال ۱۳۶۲ راه‌اندازی مجدد شد.

چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟

از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری بندر چابهار می‌توان به تالاب لیپار، انجیر معابد، رودخانه باهوکلات، کوه‌های مینیاتوری چابهار، قلعه تیس، قلعه پیروز گت، قلعه بلوچ گت، قلعه انوشیروان، قلعه باتل، مقبره سید غلام رسول و غار‌های بن‌مسیتی اشاره کرد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهار بهار ایران را در کجا ببینیم؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..