تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اولین موزه روستایی کشور کجاست؟

به گزارش خبرنگار حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اولین موزه روستایی کشور با عنوان موزه نگل شناخته می‌شود. این موزه که در سال ۱۳۹۲ تأسیس شده است، از دو بخش قرآنی و مردم‌شناسی تشکیل شده است.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟

 بنابر این گزارش، موزه نگل در صحن اصلی مسجد جامع روستایی به همین نام قرار دارد. روستای نگل در توابع بخش کلاترزان شهرستان سنندج واقع شده است.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟

بازدیدکنندگان موزه نگل می‌توانند با اقلام معیشتی و فرهنگی روستای نگل و منطقه‌ای که در آن قرار گرفته است، آشنا شوند. این اقلام که شامل زیورآلات، اجناس و ابزار کشاورزی و منزل هستند، به ۵۰ تا ۲۰۰ سال پیش تعلق دارند.

اولین موزه روستایی کشور کجاست؟


موزه نگل مکمل مجموعه توریستی روستای نگل به حساب می‌آید. این موزه زندگی اهالی روستای نگل را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌دهد.

از جاذبه‌های گردشگری دیگر روستای نگل می‌توان به دریاچه «چال آب»، قلعه‌گاه، پل بزرگ دوره صفویه و آبشار «قَلوَزه» اشاره کرد. قلعه‌ای که به قلعه یزدگرد سوم معروف شده نیز در روستای نگل قرار گرفته است.

خاطرنشان می‌شود از بین این جاذبه ها، قلعه‌گاه به ثبت ملی رسیده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اولین موزه روستایی کشور کجاست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..