تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آثار موزه‌ای کاخ گلستان به مخازن امن منتقل می‌شود

اشیاء موزه‌ای کاخ گلستان به مخازن امن منتقل می‌شودبه گزارش  حوزه میراث و گردشگری گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تعدادی از آثار موزه ای کاخ گلستان که احتمال خطر برای آنها در هنگام وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله وجود دارد، برای جلوگیری از آسیب دیدن، در مکان های مناسب جانمایی، مستحکم شده و یا در صورت لزوم پس از بررسی کارشناسی چنانچه لازم باشد به مخازن امن منتقل می شوند.

مسعود نصرتی مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در این باره گفت: آثار تاریخی نشان دهنده هویت و پیشینه فرهنگی کشورمان است و به معرفی تاریخ و معماری گذشته می پردازد. به طوری که بخش هایی از فرهنگ و هنر یک دوره خاص از تاریخ را روایت می کند، با توجه به اینکه تعداد زیادی از این آثار بر روی کمربند زلزله قرار دارد، نگهداری و مستند سازی آثار در برابر وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله ضروری است.

وی افزود:کاخ گلستان برای احتمال وقوع حوادث طبیعی مانند زلزله از یک ماه گذشته، نشست های تخصصی با موضوع «مدیریت بحران و آسیب شناسی زلزله» با همکاری پژوهشکده حفاظت و مرمت میراث فرهنگی هر هفته به مدت 2 ساعت در این مجموعه برگزار می کند تا اقدامات پیشگیرانه در این باره انجام شود.

مدیر مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان تصریح کرد: بعد از وقوع زلزله تهران در هفته گذشته تمامی آثار و اشیاء تاریخی کاخ گلستان بررسی شد. خوشبختانه هیچ یک از این آثار آسیبی ندیده است، همچنین دو کارگروه تخصصی در بخش کالبدی بنا و اموال فرهنگی و تاریخی برای حفاظت پیشگیرانه از وقوع حوادث احتمالی در این مجموعه فرهنگی و تاریخی تشکیل شده است و هر 2 هفته یک بار با برگزاری نشست ها ی تخصصی، تعدادی مصوبه برای حفظ این آثار تصویب می شود. بخشی از این مصوبات اگر نیاز به بودجه نداشته باشد، به سرعت عملی و سایر مصوبات نیز بعد از تأمین اعتبار اجرایی می شود.

نصرتی افزود: باید تمامی آثار مستندسازی شود، تا کنون بخشی از این مستند سازی تخصصی انجام شده است و اکنون نیز این مستند سازی تخصصی ادامه دارد. امید است به زودی تمام کاخ به طور کامل مستند سازی تخصصی شود.

انتهای پیام/

آثار کاخ گلستان در برابر زلزله ایمن می شوند



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آثار موزه‌ای کاخ گلستان به مخازن امن منتقل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..