تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فواید بی نظیر زردچوبه

فواید بی نظیر زردچوبه

فواید بی نظیر زردچوبه

در این قسمت از سایت نسیم فان خواص بینظیر زردچوبه را برای شما همراهان همیشگی گردآوری کرده ایم.

تاریخچه زردچوبه

زردچوبه یا زرچوبه با نام علمی Curcuma longa نوعی گیاه و به عبارتی ادویه‌ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود. زردچوبه از رده زنجبیل‌ وارها (Zingiberidae)، راسته زنجبیل‌ها (Zingiberales)، تیره زنجبیلیان (Zingiberaceae)، گونه زردچوبه‌ای‌ها (Curcuma) است. پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار میرود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذاهای هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌ دهد. گیاهی است چندساله که در هند و کشورهای جنوب آسیا ببار می‌آید و دمای حدود ۲۰-۳۰ درجه سانتیگراد و محیط مرطوب بارانی نیاز دارد. ساقه های زیر زمینی گوشتی گیاه یا ریزوم جمع‌آوری شده و پس از جوشاندن در آب و سپس خشک کردن آسیاب شده و پودر زرد مایل به نارنجی تهیه می‌گردد. زردچوبه عمده ترین ادویه مورد مصرف در غذاهای آسیائی است. در جنوب و جنوب شرقی آسیا این گیاه بصورت خودرو در جنگل‌ ها وجود دارد.

فواید بی نظیر زردچوبه

فواید بی نظیر زردچوبه

زردچوبه دارای فواید زیر است:

۱ – بهبود خلق و خوی انسان:طب مکمل و جایگزین از زردچوبه برای بهبود وضعیت خواب و رهایی از افسردگی استفاده می کند.

۲ – کنترل قند:زردچوبه میزان قند خون را تنظیم می کند و مقاومت در برابر انسولین را کاهش می دهد و به عنوان یک داروی مقاوم ضد دیابت نوع ۲ عمل می کند و وقتی با ادویه های دیگر مخلوط می شود میزان قند خون را کاهش می دهد.

۳ – زردچوبه موجب تنظیم گردش خون می شود و پاک کننده طبیعی برای کبد به شمار می رود.

۴ – زردچوبه از قدرت هضم بالایی برخوردار است و سوخت و ساز را زیاد می کند و مانع از نفخ در معده می شود، اما در صورتی که فردی به بیماری التهاب کیسه صفرا مبتلاست، نباید از آن به عنوان یک مکمل غذایی استفاده کند زیرا وضعیت این بیماری را وخیم تر می کند.

۵ – زردچوبه مانع از بیماری آلزایمر می شود.

۵ – سلامت قلب:این ادویه، مانع از سکته و تصلب شرایین می شود و از میزان کلسترول خون می کاهد و در نتیجه به سلامت قلب کمک می کند.

۶ – تسکین دهنده زخم ها:زردچوبه خاصیت پاک کننده و ضد التهاب و عفونت دارد و در درمان سوختگی های سطحی و کوفتگی ها و بریدگی ها مفید است و می تواند مانع از التهاب های پوستی شود.

۷ – یکی دیگر از خاصیت های زردچوبه، جلوگیری از درد مفاصل و کشنده دردها است.

۸ – زردچوبه مانع از سرطان می شود و به حفظ سلول های سالم کمک می کند و از ترشح آنزیم هایی که به رشد سلول های سرطانی کمک می کند، جلوگیری می نماید.

۹ – کمک به داشتن پوست بهتر:مصرف زردچوبه باعث می شود که پوستی شفاف تر و شاداب تر داشته باشید.

فواید زردچوبه برای پوست:

زردچوبه که برای هزاران سال با فواید بیشماری شناخته شده است همچنان به اشکال مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته زردچوبه برای پوست هم فواید زیادی دارد. یکی از موارد استفاده آن لایه برداری و تقویت بافت پوست است.

زردچوبه غنی از ماده ای به نام کورکومین است که خاصیت ضدباکتریایی و ضد التهابی دارد.این ادویه علاوه بر این که خاصیت ضدعفونی کننده دارد به عنوان ماده طبیعی در حفظ شادابی و زیبایی پوست هم موثر است. این ماده باعث روشنایی هرچه بیشتر پوست شده و در کاهش چندین عارضه پوستی نظیر آکنه، جوش، کک و مک و لک بسیار تاثیرگذار می‌کند.

زردچوبه همچنین در کند شدن روند پیری پوست به صورت طبیعی و بازگرداندن جوانی تاثیر دارد. بعلاوه، استفاده مداوم از آن، ایجاد چین و چروک را کاهش می‌دهد.

زردچوبه هم می‌تواند به تنهایی و هم با ادویه کاری مورد استفاده قرار گیرد.

ماسک زردچوبه

درصورتیکه مقداری زردچوبه را با مقداری آب لیمو و یک قاشق آب گوجه فرنگی و مقداری آرد مخلوط کنید، همه این خواص را دارا می شود. این مخلوط را به مدت ده دقیقه بر روی گودی های اطراف و زیر چشم قرار دهید، در سریع ترین زمان ممکن ، گودی ها را برطرف می کند.

فواید بی نظیر زردچوبه

فواید بی نظیر زردچوبه

منبع: نمناک

گردآوری: سایت تفریحی نسیم فان

مطالب متنوع دیگر طرز تهیه دلمه بادمجان مجلسی + فیلم آموزشیطرز تهیه دلمه بادمجان مجلسی + فیلم آموزشی طرز تهیه دلمه سبزیجات رژیمی + فیلم آموزشیطرز تهیه دلمه سبزیجات رژیمی + فیلم آموزشی بیوگرافی ستار خواننده + عکس های شخصی او و خانواده اشبیوگرافی ستار خواننده + عکس های شخصی او و خانواده اش بیوگرافی مژده لواسانی + تصاویر جنجالی اوبیوگرافی مژده لواسانی + تصاویر جنجالی او طرز تهیه دلمه بادمجان حصیری مجلسی + فیلم آموزشیطرز تهیه دلمه بادمجان حصیری مجلسی + فیلم آموزشی بیوگرافی ساقی زینتی + جدیدترین تصاویر اوبیوگرافی ساقی زینتی + جدیدترین تصاویر او عکس جشن تولد محسن تنابنده در کنار همسرش روشنکعکس جشن تولد محسن تنابنده در کنار همسرش روشنک دلیل قطعی اینترنت در 12 استان کشور 8 اردیبهشت 95دلیل قطعی اینترنت در ۱۲ استان کشور ۸ اردیبهشت ۹۵ آموزش نوشتن پاورقی در وردآموزش نوشتن پاورقی در ورد خواص گیاه کاکوتیخواص گیاه کاکوتی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فواید بی نظیر زردچوبه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..