تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی

خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی

خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی

در این قسمت از سایت نسیم فان مطالب مفیدی در مورد بیماری کم خونی و مواد غذایی مفید برای این بیماری در اختیار شما همراهان همیشگی قرار می دهیم.

کم خونی و فقر آهن مشکلی است که با ظهور ان در بدن باید منتظر عواقب ناخوشایندی باشیم که بدترین انها ضعف و بی حالی , ریزش مو , گاها تغییر رنگ پوست اطراف چشم و از این قبیل هستند.

کم خونی وضعیتی است که درآن، تعداد یا اندازه گلبول های قرمز یا مقدار هموگلوبین موجود درخون کاهش یافته و تبادل اکسیژن و دی اکسید کربن بین خون و سلول ها دچار اختلال می شود.ازعلل ایجاد کننده کم خونی می توان کمبودهای تغذیه ای، خون ریزی، ناهنجاری های ژنتیکی، بیماریهای مزمن یا مسمومیت های دارویی..

درمان کم خونی با مواد غذایی

معمولا خانم ها، به دلیل شرایط فیزیولوژیکی خاص، بیشتر در معرض کم خونی قراردارند و از آن جا که در سال های مفید زندگی هر ماه مقدار زیادی خون از دست می دهند، باید همیشه مراقب تغذیه خود باشند تا در شروع دفع مجدد بتوانند مواد مغذی مورد نیاز بدن را تأمین کنند. در غیر این صورت و به مرور زمان دچار مشکلات متعدد از جمله بد خلقی ، ریزش مو، دردهای بدنی و … می شوند . مصرف ترکیبات خاصی می‌تواند در درمان کم‌خونی به‌ ویژه در زنان بسیار مفید باشد. اما آن چه در طب سنتی به آن توجه می شود تنها مواد خوراکی نیست بلکه اصول شش گانه ای است که در حفظ سلامت و شادابی افراد موثر است. در طب سنتی به این موضوع اشاره شده است که هر غذایی با طبع گرم و تری مناسب می‌تواند بالقوه خون ساز باشد.

خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی

خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی

هوای پاک

در طب ایرانی به غذاهای خون ساز ،غذاهای دم ساز نیز گفته می‌شود؛ از جمله غذاهای دم ساز می‌توان «هوا» را نام برد؛ هر چه هوا از لطافت و پاکی بیشتری برخوردار باشد و به عبارتی اکسیژن بیشتری داشته باشد، خون لطیف‌تری تولید می‌کند و هوای آلوده (حاوی آلاینده‌ها) خون آلوده و ناپاک ایجاد می‌کند.

درمان کم خونی با عسل

این ماده غذایی به محض ورود به کبد، تبدیل به خون می‌شود.

درمان کم خونی با کنجد

شما می توانید شب ها همراه شام یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را کاملا بجوید و میل کنید؛ خوردن این دانه روغنی برای تقویت مو‌، چشم‌، تخمدان ها و بیضه‌ها‌، بسیار مفید است‌. هر غذایی که برای اعضای تناسلی مفید باشد، برای چشم نیز مفید است. چون این دو اندام، لطیف‌ترین بخش غذاهای مصرفی روزانه را به سمت خود جذب می‌کنند.

درمان کم خونی با قوتوی کرمان

قوتوی کرمان یا اردبیل ترکیبی از تخم گشنیز، زنجبیل، میخک، هل باد، شاه‌دانه ،گندم ،کنجد ،عدس و … است. توصیه می‌شود یک تا دو قاشق غذاخوری از آن را در یک لیوان شیر مخلوط و میل کنید.

درمان کم خونی با آبگوشت با نخود

توصیه می‌شود این غذا با شعله پایین تهیه و طبخ شود تا کاملا هضم شود.

درمان کم خونی با گوشت بلدرچین

این گوشت از آهن زیادی برخوردار است حتی برای کسانی که سنگ یا شن کلیه دارند، مفید است.

درمان کم خونی با ۲۱ عدد مویز صبح ناشتا

برای کاهش بلغم مغزو افزایش حافظه، خوردن آن را فراموش نکنید.

درمان کم خونی با آلو و انجیر

برای دریافت غذاهای خون ساز ، خوردن هفت عدد انجیر خشک همراه صبحانه و ۹ تا ۱۲ عدد آلو‌ بخارا همراه وعده ناهار توصیه می شود.

درمان کم خونی با پیاده روی

دکتر حمزه سام دلیری؛ محقق و مدرس طب سنتی در این باره به خبرگزاری دانشجو می گوید: پیاده‌روی با پای برهنه روی سنگ‌ریزه‌ها یا قلوه‌سنگ ها روزانه به مدت ۳۰ دقیقه، قرار دادن تکه آهنی که نه رنگ و نه زنگ داشته باشد در داخل خورشت‌ها (توصیه می‌شود این کار را در ۱۰ دقیقه پایانی طبخ غذاهای خورشتی انجام دهید.)

درمان کم خونی با گیاهان و میوه های خون ساز

از جمله گیاهان و میوه هایی که خاصیت خون سازی دارد می‌توان به یونجه‌، گزنه‌، شبدر‌، عناب‌، زرشک‌، آلبالو‌، انار و سیب اشاره کرد. به این صورت که یونجه یا شبدر را با سالاد فصل مخلوط و میل کنید.
یک استکان عرق گزنه را با دو قاشق غذاخوری شیره انگور مخلوط و میل کنید.
در یک استکان جوشانده گل بابونه، دو قاشق غذاخوری آب آلبالو بریزید و میل کنید.
یک قاشق غذاخوری آویشن و ۷عدد عناب را با ۳ لیوان آب مخلوط کنید و آن را بجوشانید، صاف و میل کنید.
در یک لیوان جوشانده گل ختمی، سه قاشق غذاخوری آب‌زرشک مخلوط و میل کنید.

منبع: سیمرغ

گردآوری: سایت تفریحی نسیم فان

مطالب متنوع دیگر تاریخ واریز سود سهام عدالت سال 95 و سال 96تاریخ واریز سود سهام عدالت سال ۹۵ و سال ۹۶ دانلود نسخه جدید کلش اف کلنز+کلون+موددانلود نسخه جدید کلش اف کلنز+کلون+مود طرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان لری + فیلم آموزشیطرز تهیه آبگوشت کشک بادمجان لری + فیلم آموزشی طرز تهیه آبگوشت کشک اصیل ملایر + فیلم آموزشیطرز تهیه آبگوشت کشک اصیل ملایر + فیلم آموزشی طرز تهیه آلبالو پلو مجلسی + فیلم آموزشیطرز تهیه آلبالو پلو مجلسی + فیلم آموزشی طرز تهیه دوپینگ پلو با مرغ + فیلم آموزشیطرز تهیه دوپینگ پلو با مرغ + فیلم آموزشی بیماری های ویروسی فصل بهار در کودکانبیماری های ویروسی فصل بهار در کودکان دانلود فیلم خرید و فروش دختران ایزدی توسط داعشدانلود فیلم خرید و فروش دختران ایزدی توسط داعش طرز تهیه آبگوشت زیره سنتی کرمان + فیلم آموزشیطرز تهیه آبگوشت زیره سنتی کرمان + فیلم آموزشی الهام چرخنده درحال با حجاب کردن دختران!!!! + عکسالهام چرخنده درحال با حجاب کردن دختران!!!! + عکس



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خوراکی های مفید برای مبارزه با کم خونی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..