تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تربیت درست کودک، بچه مثبت اندیش میخواهید؟

سعی کنید همواره مثال خانوادگی خوبی برای فرزندتان باشید. همواره در مورد موارد مثبت صحبت کنید و همیشه بهترین‏ها را آرزو کنید.

چگونه کودک خوش بین داشته باشیم؟

خودتان را مثالی در نظر بگیرید
اگر شما فرد خوش‏بین و مثبت ‏اندیشی هستید، برای فرزندتان شانس بسیار زیادی وجود دارد تا او هم مانند شما مثبت اندیش باشد. پس سعی کنید همواره مثال خانوادگی خوبی برای فرزندتان باشید. همواره در مورد موارد مثبت صحبت کنید و همیشه بهترین‏ها را آرزو کنید. حتی اگر همه چیز در زندگی‏تان رو به راه نباشد! هنگامی که به موفقیت دست پیدا کردید به خودتان روحیه دهید و بگذارید فرزندانتان نیز از موضوع باخبر شوند.

از برچسب زدن منفی بپرهیزید
متاسفانه بسیاری از والدین عادت دارند تا همواره نکات منفی فرزندانشان را گوشزد کنند، مثلاً همیشه به آنها می‏گویند: «خجالتی، سختکوش اما کم‏ هوش و...» این عمل ممکن است تاثیرات منفی و مخرب بسیاری بر روی شخصیت فرزندتان بگذارد. برای مثال هنگامی که والدین همواره به فرزندانشان سرکوفت بزنند در ضمیر ناخودآگاه فرزندشان این مسئله بوجود می‏آید که واقعا انسان کند ذهن و کم ‏هوشی است و شاید همین مسئله کل زندگی او را تحت تاثیر قرار دهد و برای همیشه  خود را یک بازنده بداند.

به قسمت روشن‏تر زندگی‏تان بنگرید
به فرزندانتان کمک کنید تا در هر موقعیت به «توفیق اجباری» دست پیدا کنند. آنها را طوری تربیت کنید تا در هر زمانی فقط به روشنایی‏های زندگی بنگرند. سعی کنید همیشه به جای تحمیل کردن، موقعیت‏های مناسب و روشن به طور طبیعی به سراغ فرزندانتان بیایند. مثلا اگر بیمار هستند و نمی‏توانند برای بازی و تفریح به بیرون از منزل بروند شرایطی را برایشان مهیا کنید که متوجه شوند شما در کنار آنها هستید برایشان کتاب بخوانید، آنها را به نقاشی کشیدن تشویق کنید و با آنها صحبت کنید.

به دنبال فرصت‏‏ها بگردید
فرزندانتان را منتقدانه نظاره کنید. نگاه کنید مشتاق به انجام دادن چه کاری هستند و در چه کاری تبحر دارند. برای مثال اگر علاقه و تبحر آنها در زمینه تحصیلی است فرصت درس خواندن در مدرسه خوب و مناسب و ... را برایشان ایجاد کنید یا اگر در ورزش استعدادی از خود نشان می دهند سعی کنید آنها را به باشگاه‏های ورزشی درست و ... بفرستید نگذارید استعدادها و تبحرهایشان به هدر رود، سعی کنید تا جایی که توان دارید برایشان موقعیت و فرصت مناسب فراهم کنید.

تشویق کنید
به فرزندتان یاد بدهید و آنها را تشویق کنید تا راه‏های متفاوت را قاپ بزنند. تشویق‏شان کنید تا در فعالیت‏های متفاوت شرکت کنند. به آنها یاد بدهید که شرکت کردن در فعالیت و کارهای متفاوت بسیار مهم‏تر و پرارزش‏تر از پیروز شدن است هر چند که پیروزی نیز بسیار خوب است. تشویقشان کنید تا خلاق باشند و کارهای خلاقانه انجام دهند. بگذارید بسیاری از کارهایشان را خودشان انجام دهند. بعضی از کارهای خانه را به آنها بسپارید تا مسئولیت‏پذیر شوند.

دورنمایی مثبت بوجود آورید
بسیار مهم است تا دورنمایی مثبت را در ذهن و فکر فرزندتان تلقین کنید. به جای اینکه به آنها روش نشان دهید و راهنمایی‏شان کنید، بگذارید تا خودشان روش را پیدا کنند و همواره به آنها بیاموزید تا با افکار منفی در زندگی  مبارزه کنند و برای هر اتفاقی در زندگی راه حلی منطقی پیدا کنند و با پیدا کردن نکات مثبت، نقاط تاریک زندگی را برای خود آسان کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تربیت درست کودک، بچه مثبت اندیش میخواهید؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..