تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




داستان فقیرانی که میلیاردر شدند

این پنج کارآفرین با اینکه پیش زمینه های فردی و خانوادگی ضعیفی داشتند اکنون جزو ثروتمندترین افراد جهان به حساب می آیند.

آفتاب‌‌نیوز :

در تمام داستان هایی که از موفقیت این افراد نقل می شود، عنصر مشترکی وجود دارد: روح کارآفرینی دارد.

یان کوم و رویای بزرگ

 یان کوم، مهاجری اوکراینی اسـت که در سن 16 سالگی همراه با مادر و مادربزرگش به امریکا آمد. خانوادە آنها  با کمک یک نهاد حمایت اجتماعی در آپارتمانی دوخوابه در کالیفرنیا اقامت داشتند.

مادر کوم برای مدتی خرج زندگیشان را از طریق نگهداری از بچه های دیگران تامین می کرد تا اینکه یان مشغول کار در یک مغازۀ خواروبار فروشی شد.

کوم به شکل خودآموز در ساعات بیکاری اش به برنامه نویسی کامپیوتر می پرداخت و این علاقه او را در 18سالگی به تحصیل در دانشگاه سن خوزه کشاند. او برای تامین هزینه های تحصیلی اش در بخش انتطامات دانشگاه مشغول به کار شد و در سال 1997 به عنوان مهندس سازمان در یاهو مشغول به کار شد.

از اوایل سال 2009 او با برایان اکتون شریک شد و اپلیکیشن WhatsAPP حاصل همکاری آنها بود که با قیمتی معادل 19 میلیارد دلار به فیسبوک فروخته شد.

جف، ارزش نیروی جوانی را نشان داد

 جف بزو، مدیر اجرایی و موسـس شرکت آمازون در خانوادهای معمولی بزرگ شـده است. او در کودکی در مزرعە پدربزرگش کار سخت را تجربه کرد.

او در نوجوانی تابستانها در فروشگاه مک دونالد کار می کرد و چند سال بعد اولین بارقه های نبوغش در کارآفرینی را با احداث یک پایگاه تابستانی برای فعالیتهای علمی که از هر کودک 600 دلار شهریه می گرفت نشان داد.

بزو در سال 1986 از دانشگاه پرینستون فارغ التحصیل شد اما بزرگترین موفقیت زندگی اش را زمانی به دست آورد که در سال 1994 دست به تاسیس آمازون زد.

 آمازون در نیمە دوم دهە نخست هزارە جدید رشد برق آسای خود را شروع کرد. با اینکه بیشتر ثروت بزو در سهام شرکتش سرمایه گذاری شده اما ارزش شبکە تجاری او امسال حدود 7.29 میلیارد دلار تخمین زده شده بود.

هوارد، همه چیزش را فدا کرد

 شولتز هوارد، مدیر اجرایی شرکت قهوه سازی ایلی پسر مادری بود که از دبیرستان اخراج شده بود و پدری که رانندە کامیون بود. او در محله ای زندگی عمومی فقرا در بروکلین بزرگ شد. از کودکی باور به موفقیت را پدر و مادرش به ذهن او القا می کردند و در نهایت او نخستین عضو فامیل اش شد که به کالج راه یافت.

هوارد در کتابش توضیح می دهد که مجبور شد در رستوران پیش خدمتی کند، خون اش را بفروشد و پول قرض بگیرد تا بتواند کالج را تمام کند. بعد از مدتی کار در خرید و فروش لوازم خانه و آشپزخانه او کار کوچکی به عنوان بازاریاب یک کافۀ جمع وجور پیدا کرد.

 او می خواست یک کافه اسپرسو کوچک تاسیس کند، اما بالا دستی هایش مخالفت کردند و او در عوض به رقابت با آنها رو آورد. دو سال بعد در سال 1987 او آن شرکت را به قیمت 8.3 میلیون دلار خرید. حالا آمار فروش شرکی که او رونقش داده بیش از 15 میلیارد دلار در سال است.

 امروز او به عنوان یکی از بزرگترین متفکران در حوزە تجارت شناخته می شود و شبکە تجاری او بیش از 2.2 میلیارد دلار ارزش دارد.

لایسن و ریسک آزمون و خطا

بعد از کشمکشی سخت میان مرگ و زندگی در اثر ابتلا به ذات الریه در دورۀ کودکی لری لایسن مادر جوان و مجردش را که نمی‌توانست زندگی او را اداره کند در نیویورک رها کرد و به خانۀ فامیل فقیری در شیکاگو نقل مکان کرد.

پدرخوانده اش به او گفت که هرگز در زندگی به جایی نخواهد رسید. بعد از اینکه مادرخواندە فوت کرد او بدون دادن امتحانات پایان سال دانشگاه ایلینوی را در سال دوم رها کرد.

 بعد از آن یک ترم را در دانشگاه شیکاگو گذراند اما در نهایت سر از کالیفرنیا در آورد. بعد از آزمون و خطا در چند کمپانی بالاخره در سال 1982 با سرمایه ای معادل 2000 دلار با چندتن از دوستانش یک شرکت نرم افزاری تاسیس کرد.

امروز ارزش شبکە تجاری لایسن 5.51 میلیارد دلار تخیمن زده می شود و در 70 سالگی هیچ نشانه ای مبنی بر اینکه لاسن قصد دارد از سمت اش به عنوان مدیراجرایی شرکت استعفا دهد دیده نمی شود.

منبع: خبرآنلاین




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «داستان فقیرانی که میلیاردر شدند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..