تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روزیاتو: ۶ آلبوم پرفروش موسیقی جهان که بسیاری از مردم با آنها خاطره دارند

برخی از آلبوم‌های موسیقی جهان با استقبال بسیار زیادی از طرف مردم مواجه می‌شوند به‌طوری‌که حتی ممکن است سال‌ها پس از درگذشت خواننده نیز همچنان در صدر توجهات قرار داشته باشند و به‌فروش برسند.

از جمله هنرمندانی که همیشه در طول تاریخ نامشان بر زبان دوستداران موسیقی بوده، می‌توان به سلطان پاپ و اِم‌جِی جهان، یعنی «مایکل جکسون»، یکی از مؤثرترین و موفق‌ترین گروه‌های راک تمام تاریخ یعنی «پینک فلوید»، گروه هارد راک استرالیایی موسوم به اِی‌سی/دی‌سی یا هنرمندان سبک پاپ همچون «بک استریت بویز» اشاره کرد.

افراد و گروه‌هایی که نام برده‌ایم در کنار بعضی دیگر از هنرمندان، پرفروش‌ترین آلبوم‌های موسیقی جهان را دارند؛ آلبوم‌هایی که فروشی بیش از ۲۰ میلیون کُپی در جهان داشته‌اند و در تمام تاریخ با استقبال فراوان روبه‌رو بوده‌اند.

برای آشنایی با ۶ آلبوم پرفروش موسیقی جهان در طول تاریخ در ادامه با روزیاتو همراه باشید.

۱– مایکل جکسون

مایکل جکسون دارای مدرک دکترای ادبیات انسانی از دانشگاه متحد سیاهپوستان و همچنین دارای دکترای افتخاری ادبیات انسانی از دانشگاه فیسک بود.

هنرمند: مایکل جکسون نام آلبوم: تریلر سال انتشار آلبوم: ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ شمسی) سبک موسیقی: پاپ / آر اند بی / راک میزان فروش: ۱۱۰ میلیون نسخه

مایکل جکسون به معرفی نیازی ندارد. این خواننده، رقصنده و ترانه‌سرای آمریکایی که در سال ۱۹۸۵ میلادی متولد شد با درگذشتش در سال ۲۰۰۹ باعث اندوه فراوان دوستدارانش در عرصه موسیقی شد به طوری که مردم زیادی در جهان تا مدت ها در شوک فوت این هنرمند قرار داشتند. مایکل جکسون که از ۵ سالگی وارد صنعت موسیقی شد به مدت چهار دهه یکی از چهره‌های مشهور فرهنگ عامه جهان بشمار می‌رفت و نامش هم در رکوردهای جهانی گینس به عنوان «موفق‌ترین سرگرمی‌ساز و صحنه‌گردان تاریخ» ثبت شد.

کاور آلبوم تریلر از مایکل جکسون

جالب است بدانید که این خواننده موفق و تاثیرگذار بیشتر درآمد خود را صرف امور خیریه می‌کرد. بسیاری از افراد مشهور کنونی، به‌نوعی دنباله‌رو سبک هنر مایکل جکسون هستند که از جمله می‌توان بریتنی اسپیرز و مدونا را نام برد.

مایکل جکسون «موفق‌ترین سرگرمی‌ساز و صحنه‌گردان تاریخ» است.

زندگی هنرمندی که دوبار به تالار مشاهیر راک اند رول فرا خوانده شده‌، همیشه در معرض شایعات فراوان قرار داشت. به‌طور مثال، دو بار به وی اتهام کودک‌آزاری زدند اما در هر دو مورد بی‌گناه شناخته شد. تا اینکه سرانجام با تمامی موفقیت‌ها، فرازها و فرودها در زندگی حرفه‌ای و شخصی خود در سن ۵۰ سالگی بر اثر تزریق بیش از حد داروی قوی بی‌هوشی پروپوفول توسط دکترش درگذشت و میلیون‌ها نفر را سوگوار کرد.

۲- گروه هارد راک ای‌سی/دی‌سی

ای سی / دی سی «بزرگترین گروه راک جهان» است.

هنرمند: ای‌سی/دی‌سی نام آلبوم: سیاه‌پوش برگشتم سال انتشار آلبوم: ۱۹۸۰ سبک موسیقی: هارد راک / هوی متال میزان فروش: ۵۰ میلیون نسخه

دو برادر به نام‌های ملکوم و انگوس یانگ در نوامبر سال ۱۹۷۳ در شهر سیدنی، یک گروه موسیقی در سبک هارد راک راه‌اندازی کرده و نام AC/DC را برای آن برگزیدند. در آن زمان شاید خودشان هم تصور نمی‌کردند که میزان محبوبیت‌شان به‌قدری زیاد بشود که بعدها به‌عنوان یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های راک تاریخ شناخته شوند. حتی در برخی رسانه‌ها از آن‌ها به‌عنوان «بزرگترین گروه راک جهان» نیز نام برده شده است.

کاور آلبوم سیاه‌پوش برگشتم

با اینکه بقیه سبک موسیقی این برادران استرالیایی را هوی متال می‌دانند اما خودشان اصرار دارند که فقط راک اند رول کار می‌کنند. اِی سی/دی سی در سال ۲۰۱۰ موفق شد برای آهنگ «ماشین جنگی»، جایزه گرمی بهترین اجرای هارد راک را کسب کند. همچنین، تمامی اعضای این گروه موسیقی عضو تالار مشاهیر راک اند رول هستند.

  ۳- پینک فلوید

پینک فلوید در سال ۱۹۶۵ توسط چند دانشجو به نام های، سید برت، نیک میسن، راجر واترز و ریچارد رایت، تشکیل شد.

هنرمند: پینک فلوید نام آلبوم: نیمه تاریک ماه سال انتشار آلبوم: ۱۹۷۳ سبک موسیقی: پراگرسیو راک میزان فروش: ۵۰ میلیون نسخه

تاثیرگذارترین گروه‌ موسیقی راک انگلیسی، یعنی «پینک فلوید» بزرگ توانست با اشعار معناگرا و موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک خود دل میلیون‌ها انسان را از سراسر جهان برباید و به یکی از محبوب‌ترین گروه‌های موسیقی جهان تبدیل شود.

کاور آلبوم نیمه تاریک ماه

این گروه که با همکاری چند دانشجوی معماری تشکیل شده بود، توانست جوایز متعددی دریافت کند و علاوه بر راهیابی به تالار مشاهیر راک اند رول ایالات متحده، عضو تالار مشاهیر موسیقی بریتانیا نیز شد.

است که توانست با موسیقی پراگرسیو و سایکدلیک، اشعار معناگرا، استفاده از تجربیات صوتی و خلق اجراهای زنده، به موفقیت بین‌المللی دست یابد و به یکی از محبوب‌ترین و تأثیرگذارترین گروه‌های موسیقی عامه‌پسند تبدیل شود. پینک فلوید همیشه مورد تحسین و تقدیر مجلات، رسانه‌ها و کارشناسان صنعت موسیقی و از همه مهم‌تر، عامه مردم بود و با فروش بیش از ۲۵۰ میلیون نسخه فروش آلبوم در رده ۱۰ گروه راک برتر تاریخ قرار دارند.

۴- میت لوف

میت لوف در سال ۱۹۹۳ برنده گرمی «بهترین اجرای آواز راک تکی» شد.

هنرمند: میت لوف نام آلبوم: خفاش بیرون از جهنم سال انتشار آلبوم: ۱۹۷۷ سبک موسیقی: راک میزان فروش: ۴۳ میلیون نسخه

آلبوم خفاش بیرون از جهنم

ماروین لی ایدی مشهور به میت لوف، خواننده راک آمریکایی است که از دوران کودکی خود در گروه کُر کلیسا آواز می‌خواند و به‌خوبی با موسیقی آشنا بود. این هنرمند که دریافت جایزه گرمی را در فهرست افتخارات خود دارد، اولین آلبوم خود به نام خفاش بیرون جهنم را در سال ۱۹۷۷  منتشر کرده و به شهرت و محبوبیت جهانی رسید.

۵- ایگلز

ایگلز یکی از بهترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های تاریخ است.

هنرمند: ایگلز نام آلبوم: بهترین‌هایشان (۱۹۷۱–۱۹۷۵) سال انتشار آلبوم: ۱۹۷۶ سبک موسیقی: راک میزان فروش: ۴۲ میلیون نسخه

خالق «هتل کالیفرنیا»، یعنی گروه موسیقی راک «ایگلز» را می‌توان جزو بهترین، موفق‌ترین و محبوب‌ترین گروه‌های تاریخ دانست. این گروه بسیار قدیمی همچنان نیز مورد توجه دوستداران صنعت موسیقی قرار دارند.

ایگلز با آهنگ‌‎های ماندگار خود توانست به تالار مشاهیر راک اند رول راه پیدا کند و برنده ۶ جایزه گرمی نیز شد.

۶- بک‌استریت بویز

گروه بک استریت بویز پر فروش ترین گروه پسران در تمام عرصه موسیقی نام گرفته است.

هنرمند: بک‌استریت بویز نام آلبوم: هزاره سال انتشار آلبوم: ۱۹۹۹ سبک موسیقی: پاپ میزان فروش: ۴۰ میلیون نسخه

بک‌استریت بویز

یکی از دلایل شهرت این گروه موسیقی آمریکایی، نامی بود که برای خودشان انتخاب کرده بودند: پسران کوچه‌پشتی. آن ها با نخستین آلبوم خود به نام بک‌استریت بویز در ۱۹۹۶ توانستند طرفداران بسیاری را از سراسر جهان به خود جلب کنند. این محبوبیت همچنان نیز ادامه دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روزیاتو: ۶ آلبوم پرفروش موسیقی جهان که بسیاری از مردم با آنها خاطره دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..