تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اصالت سنجی یک امضای کره ای

چندی قبل شرکت ال جی در بازار چارسوی تهران میزبان جمعی از خبرنگاران و اصحاب رسانه بود تا زیربرند محصولات لوکس خود با نام LG Signature را معرفی نموده و از چهار عضو این خانواده رونمایی کند.

این خانواده شامل یخچال ساید بای ساید، تلویزیون اولد، ماشین لباسشویی و یک دستگاه تصفیه هوا می شود که به گفته شرکت سازنده دقت و هزینه زیادی صرف طراحی و ساخت شان شده و قرار است نمایانگر «امضا» و مفهومی جدید از سری محصولات پیشرفته و فوق مدرن آن باشند.

خوشبختانه در جریان این مراسم فرصتی برایمان فراهم شد تا از نزدیک به هرکدام از آنها نگاهی بیاندازیم و باید اعتراف کنیم ظاهری اغواکننده و البته متفاوت از سایر محصولات شرکت کره ای را از خود به نمایش می گذاشتند.

در ادامه، جلسه پرسش و پاسخ کوتاهی با حضور مدیرعامل شرکت ال جی الکترونیکس در ایران و چند تن دیگر از مدیران گلدیران (نماینده رسمی ال جی در ایران) و کمپانی کره ای برگزار شد و به خواست یکی از خبرنگاران قیمت نهایی این محصولات برای بازار ایران اعلام شد.

طبق گفته مدیر بازاریابی گلدیران تلویزیون اولد خانواده سیگنچر ۹۳ میلیون، یخچال فریزر ۴۲ میلیون، ماشین لباسشویی ۱۴ میلیون و دستگاه تصفیه هوا ۷ میلیون تومان قیمت گذاری شدند.

رقم ها همانطور که تایید می کنید بسیار بالاست و به همین خاطر تعجب بسیاری را برانگیخت تا جایی که برخی حتی دست به کیبورد بردند تا در انتقاد به این قیمت ها چیزی در شبکه های مجازی بنویسند.

بعد از اعلام این قیمت ها و البته مشاهده واکنش های صورت گرفته به آن در فضای مجازی این سوال در ذهن بسیاری شکل گرفت که آیا ال جی می تواند خانواده محصولات لوکس خود را در ایران بفروشد؟

البته که ال جی شرکتی شناخته شده در بازار ایران است که بعد از اعمال تحریم های بین المللی علیه کشورمان با دیگر همقطاران خود از جمله سامسونگ و در ادامه آسیایی تباران چینی قدم به بازار کشور گذاشت و طبقه متوسط جامعه را با خود همراه کرد. حالا اما ظاهرا کره ای ها قصد دارند با معرفی زیربرندی تازه که چندان هم با تلاش های قبلی شان بیگانه نیست قدم به بازاری دیگر بگذارند و متمولان جامعه ایرانی را هم مخاطب خود قرار دهند؛ اقدامی جسورانه که نمی توان نتیجه ای همراه با قطعیت را برای آن متصور شد.

همین تردید باعث شد که به سراغ فروشگاه اختصاصی محصولات سامسونگ در بازارچارسو برویم و نظر یکی از کارکنان آن فروشگاه را در اینباره جویا شویم.

جواب همانطور که انتظارش می رفت دلسرد کننده بود و مدیر فروشگاه دیدگاه چندان مثبتی در این باره نداشت؛ می خواهید بدانید علت چیست؟ قیمت! به گفته این فرد که البته درخواست داشت نامش محرمانه بماند قیمت اعلام شده از سوی ال جی بسیار بالاست و خیلی از مردم توان خریدش را ندارند. قشر مرفه جامعه هم طبق گفته وی ترجیح شان این است که مثلا در گروه تلویزیون محصولاتی با ابعاد بزرگ تر و البته قیمتی پایین تر را خریداری نمایند. بنابراین پاسخ این بود:

«فروش محصول سیگنچر ال جی بسیار ضعیف خواهد بود.»

در اینجا باید اشاره کرد که تنهایی، قائم مقام شرکت گلدیران، نیز در صحبت هایش به شرکت تویوتا و ایجاد برند لوکس لکسوس برای قشر خاصی از کاربرانش اشاره کرد و استدلالش این بود که ال جی برای هر قشر و سلیقه ای کالا تولید می کند و با توجه به تنوع جمعیتی بهتر است که تمرکزش را تنها روی یک قشر نگذارد.

اما همانطور که نشریه اکونومیست در جدیدترین گزارش خود اعلام کرده تنها ۳۵ درصد از جمعیت ایران به طبقه اجتماعی متوسط تعلق دارند و چه بسا بهتر این بود که ال جی به جای رونمایی از این محصولات تمرکز خود را روی گروه کالاهای پایین رده تر خود قرار می داد.

در ادامه تصمیم گرفتیم دیدگاه دیگر صاحب نظران را هم در این باره بدانیم. به همین خاطر به سراغ ابوالفضل حبیب پور مدیر برند سابق شرکت تحفه رفتیم که همکاری با شرکت های مطرح دیگری نظیر دوو و چای گلستان را هم در کارنامه خود داشت. او معتقد بود که ال جی به خاطر سلطه ای که هم اکنون بر بازار دارد و همچنین تبلیغات گسترده اش می تواند کالاهای لوکس خود را در ایران بفروش برساند «منتها در مقیاس بسیار محدود». حبیب پور هم در صحبت های خودش به مثال تویوتا و برند لکسوس اشاره کرد که بخوبی توانست سهم خود از بازار خودروهای لوکس را بگیرد.

در اینجا لازم است به تفاوتی ظریف میان برند و زیربرند اشاره کنیم. لکسوس یک برند جداگانه از تویوتاست در حالی که LG Signature یک زیر برند به شمار می رود؛ زیربرند، محصول یا سرویسی وابسته به برند مادر است که البته نام مستقل به خود را دارد. همین وابستگی می تواند به معنای یکی بودن روح محصولات یک زیربرند با برند و وجوه اشتراک فراوان آن دو با یکدیگر باشد. لذا گرچه به گفته آقای تنهایی زیربرند الجی تیم طراحی و بازاریابی مستقلی دارد اما نمی توان آن را به کل جدای از کمپانی مادر دانست و قیاس این دو با یکدیگر از پایه نادرست است.

امیرحسین فرج اله کارشناس آموزش برند گروه انتخاب (نمایندگی محصولات اسنوا و دوو در ایران) نیز از دیگر نفراتی بود که نظرش را در اینباره جویا شدیم. وی معتقد بود که اقشار خاصی از جامعه شامل هنرمندان و ورزشکاران از این محصولات استقبال خواهند کرد و مردم عادی با در نظر داشتن توان خرید پایین شان به سراغ کالاهای لوکس ال جی نمی روند. در مورد موفقیت شرکتی مانند ال جی که تا پیش از این به عنوان تولید کننده لوازم خانگی عامه پسند شناخته می شد و حالا وارد بازار محصولات لوکس شده نیز نظر فرج اله مثبت بود و باور داشت که چون بازار در قبضه این شرکت است احتمالا می تواند کالاهای خود را به فروش برساند.

با در نظر داشتن صحبت های این کارشناس شاید بتوان گفت که ال جی برای معرفی محصولات سیگنچر در ایران بسیار هوشمندانه عمل کرده چراکه از مسئولین برگزار کننده شنیدم همان روز جمعی از هنرمندان و ورزشکاران به مراسمی ویژه دعوت شده بودند تا شاهد رونمایی این محصولات در ایران باشند.

بعد از اینکه نظر کارشناسان در این رابطه را جویا شدیم بهتر دیدیم که نگاهی به میانگین قیمت این چهار قلم کالا در بازار کشورمان بیاندازیم تا مقایسه ای هرچند مختصر را میان برندهای مختلف تولیدکننده شان انجام دهیم.

تلویزیون های اولد 65 پاناسونیک اولد اولد سامسونگ (۶۵ اینچی) ال جی اولد معمولی اولد سیگنچر (۶۵ اینچی) قیمت موجود نیست موجود نیست ۱۹ حدودا ۵۰ میلیون تومان

یخچال ساید بای ساید 34 فوت

هیتاچی جنرال الکتریک فریجیدر

28فوت

بوش

30فوت

سامسونگ ال جی سیگنچر قیمت 8.4 13  

14

9.8 10 8 ۴۲ میلیون تومان ماشین لباسشویی بوش سامسونگ ال جی سیگنچر قیمت 4.7 7.3 4 ۱۴ هواساز سامسونگ ال جی سیگنچر قیمت 2.2 1.8 ۷

برای روشن تر شدن ماجرا حتی تماسی هم با یکی از نمایندگی های برند آلمانی میله در تهران گرفتیم تا قیمت کالاهای این شرکت را که معمولا در گروه لوکس طبقه بندی می شوند جویا شویم و باز هم باید بگویم که اختلاف قابل توجه بود. طبق اعلام نمایندگی، گران ترین یخچال این شرکت حدودا ۱۴ میلیون تومان و ماشین لباسشویی ۷ میلیون تومان قیمت دارد.

با در نظر داشتن اعداد و رقم های ذکر شده در جدول حتما تایید می کنید که قیمت خانواده سیگنچر به مراتب بالاتر از متوسط قیمت در نظر گرفته شده برای محصولات مشابه به آنها در بازار است. اما شاید استدلال تان این باشد که به غیر از فاکتور طراحی ویژگی ها و امکانات دیگری هم برای محصولات خانواده سیگنچر در نظر گرفته شده که آنها را از سایرین متمایز می کند.

شاید بهتر باشد که نگاهی دقیق تر به امکانات این محصولات بیاندازیم:

یخچال ساید بای ساید: مجهز به درب اینستا ویو که با یک ضربه آرام شفاف می شود و می توانید محتویات داخلی آن را مشاهده نمایید. بارزترین ویژگی دیگر این یخچال سنسوری است که درون درب آن کارگذاشته شده و در صورتی که پای خود را در محدوده مشخصی از آن قرار دهید به صورت خودکار باز می شود تا از این طریق از میزان زحمت کاربرانش کم کند. تلویزیون اولد: این تلویزیون به خاطر ضخامت بسیار اندکش به کاغذ دیواری تشبیه شده و به قدری باریک است که می توان آن را خم کرد. علاوه بر این ال جی کیفیت صدای فوق العاده ای را هم به خریداران این دستگاه وعده داده است. ماشین لباسشویی ادواش که از دو بخش جداگانه تشکیل شده و قابلیت شستشوی حجم بالایی از لباس ها به صورت همزمان را دارد. و در نهایت دستگاه تصفیه هوای سیگنچر که به صورت همزمان توانایی تصفیه و مرطوب سازی هوا را دارد و تا شعاع ۲۷ متر مربعی خود را تحت پوشش قرار می دهد.

خصوصیات و ویژگی هایی که به آنها اشاره نمودیم در نوع خود قابل توجه هستند و طراحی این دستگاه ها نیز قابل ستایش. اما آیا همه اینها اختلاف قیمت چند برابری شان با کالاهای هم رده خود را توجیه می کنند و آیا امضای جدید ال جی در بازار محصولات لوکس معتبر و شناخته شده معتبر است؟




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اصالت سنجی یک امضای کره ای»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..