تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا بالاخره ثبت سفارش خودرو باز شد؟ داستان طولانی تعرفه و ثبت سفارش امروز

آیا بالاخره ثبت سفارش خودرو باز شد؟ داستان طولانی تعرفه و ثبت سفارش امروز

آخرین اخبار

گروه خودرو
نویسنده

همانطور كه احتمالا امروز پیگیر اخبار اعلام تعرفه های جدید واردات بوده اید، خبرهای ضد و نقیضی مبنی بر اعلام دستورالعمل ساماندهی واردات خودرو توسط دولت بر روی خروجی خبرگزاری های مختلف قرار گرفت. حتی جزییات تعرفه ها و دسته بندی های مختلف هم اعلام شد و گفته شد كه ورود خودروهای بالای 2500 سی سی كماكان ممنوع است.
اما ساعاتی پیش خسروتاج، رییس سازمان توسعه تجارت اعلام كرد كه سایت ثبت سفارش امروز باز نمی شود و خبرهایی كه امروز مخابره شده همگی سوء برداشت هایی از صحبت های وزیر بوده است. وی تصریح كرد سامانه ثبت سفارش خودرو تا دو روز آینده باز و ثبت سفارش واردات مجددا از سر گرفته خواهد شد.
اما شنیده های امروز شامل چه نکات و قوانینی بودند؟
جزییاتی که امروز دست به دست در فضای مجازی چرخید و در آخر تکذیب شد، و حتی امکان دارد که همین جزییات، تعرفه هایی باشد که نهایتا دولت اعلام کند، به شرح زیر است:
تعرفه واردات خودروهای دیزلی و بنزینی تا حجم 1500 سی سی 55 درصد خواهد بود.
تعرفه واردات خودروهای دیزلی و بنزینی از 1501 سی سی تا 2000 سی سی، 75 درصد خواهد بود.
تعرفه واردات خودروهای 2001 سی سی تا 2500 سی سی نیز 95 درصد خواهد بود.
میثم رضایی، رییس انجمن صنفی واردکنندگان خودرو با اعلام تعرفه های فوق، دو محدودیت را نیز اعلام کرد. ممنوعیت ورود خودرو با حجم موتور بیش از 2500 سی سی کماکان پابرجاست. همچنین ورود هر گونه خودرو با ارزش بیش از 40 هزار دلار ممنوع است.
اما نکته دیگری هم بصورت غیررسمی امروز دهان به دهان میچرخید که پس از اعلام رسمی این تعرفه ها، احتمالا محدودیت ورود خودرو با حجم بیش از 2500 سی سی برداشته می شود و تعرفه آن نیز 130 درصد خواهد بود.
بهرحال هنوز هیچ چیز مشخص نیست و این جزییات در پایان امروز تکذیب شد و باید منتظر اخبار یکی دو روز آینده باشیم.
البته در پایان این رفت و برگشت ها، شنیده شد که احتمالا شنبه نهم دی ماه سایت ثبت سفارش باز خواهد شد، اما همین نکته هم در هاله ای از ابهام است و مشخص نیست که شنبه نیز این اتفاق بیفتد یا خیر.



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا بالاخره ثبت سفارش خودرو باز شد؟ داستان طولانی تعرفه و ثبت سفارش امروز»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..