تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چرا نباید به تنهایی سفر کرد؟

دلایلی برای اینکه تنهایی سفر نکنید

امروز بررسی می کنیم که آیا واقعا تنهایی سفر رفتن، بد و آزار دهنده است؟ یا می تواند شیوه ای متفاوت از خوشگذرانی باشد و چشمتان را به روی دنیایی تازه باز کند؟ چرا افراد زیادی از سفرهای انفرادی واهمه دارند؟

حتما برایتان اتفاق افتاده که هوای سفر به سرتان بزند و با چشمانی بسته خود را در فضایی باز و در میان دشت و جنگل ها تصور کنید. همه می دانیم که سفر رفتن آن قدرها هم آسان نیست و با مشکلاتی همراه است؛ برای مثال حتی اگر پول و زمان کافی در اختیار داشته باشید، باز هم پیدا کردن یک همسفر مناسب کار سختی خواهد بود.

اختلاف نظر، موضوعی است که گاهی سفر را به خاطره ای تلخ تبدیل می کند؛ پس باید همسفری بیابیم که سلایقش تا حدودی شبیه به خودمان باشد. همه شانس پیدا کردن یک دوست خوب را ندارند و به دلیل تنهایی، برای همیشه رویای سفر را فراموش می کنند؛ اما بعضی ها که کمی پر دل و جرات ترند به راحتی از آرمان هایشان نمی گذرند و به تنهایی راهی سفر می شوند.

امروز بررسی می کنیم که آیا واقعا تنهایی سفر رفتن، بد و آزار دهنده است؟ یا می تواند شیوه ای متفاوت از خوشگذرانی باشد و چشمتان را به روی دنیایی تازه باز کند؟ چرا افراد زیادی از سفرهای انفرادی واهمه دارند؟ شاید باورتان نشود؛ اما به تنهایی مسافرت کردن، مزایای زیادی دارد که اغلب به آن ها فکر نمی کنیم. اگر شما هم کمی با حوصله و دقتِ نظرِ بیشتر بیاندیشید حتما نکات مثبت زیادی را در این نوع سفرها خواهید یافت. در ادامه با هم چند دلیل مهم را برای انتخاب سفرهای انفرادی مرور می کنیم تا شروعی باشد برای تغییر نگاه شما عزیزان.

سفر تنهایی، سفر انفرادی 1- برنامه ریزی برای سفر آسان تر خواهد بودهمه ی ما فهرستی از شهرهایی داریم که علاقمندیم به آن ها سفر کنیم و ترجیح می دهیم در هر شهر، حتما به سراغ جاذبه های خاصی برویم. در این میان بودجه ی خاصی را هم برای مسافرت و گشت و گذارهایمان در نظر می گیریم و می کوشیم تا نهایت استفاده و لذت را از آن ببریم. شاید خیلی وقت ها کسی را نداشته باشیم که سلایقش شبیه به ما باشد و مجبور شویم تنها دل به جاده بزنیم؛ اما این موضوع خیلی هم بد نیست، اگر تنهایی راهی سفر هستید، اولویت اول و آخر شما هستید و اصلا نباید نظرات افراد دیگری را هم در تصمیم های خود دخیل کنید، به عبارت دیگر تنها نیازهای شما اهمیت دارد.

در تصمیم خود استوار باشید، هرکسی فقط یک بار زندگی می کند و شما سزاوارِ تجربه ی بهترین ها هستید. یک تعطیلات را انتخاب کرده و بار سفرتان را هر چه سریع تر ببندید.

سفر تنهایی، سفر انفرادی

2- کمی به خودتان اهمیت می دهید

در دنیای پر هیاهوی امروزی و با پیشرفت تکنولوژی، دیگر کمتر وقت داریم که به شخصِ خودمان اهمیت بدهیم؛ اما سفر انفرادی فرصت خوبی برای کسب انرژی خواهد بود. تنها بودن در جاده ها و خیره شدن به افق زمان مناسبی برای به تماشا نشستنِ بازتاب زندگی‌تان است. تنهایی را مغتنم شمارید، از شبکه های اجتماعی بیرون آمده و اندکی به خودتان بیاندیشید.

وقتی از روزمرگی های زندگی فاصله گرفته و کمی دور می شوید، قطعا نکات جالب و جدیدی را درباره ی خودتان کشف خواهید کرد. دید بازتر و سفر کردن در سکوت مطلق، شما را به نزدیک شدن به هدف هایتان کمک می نماید؛ حتی در این نوع سفرها می توانید راه حلی برای مشکلات زندگی یا آسان تر شدن آن ها بیابید.

3- همه چیز حول شما می چرخد

اگر برای یک بار هم که شده برای مسافرت رفتن با یک گروه چند نفره برنامه ریزی کرده باشید، حتما به دشواری این موضوع پی برده اید. هیچ گروهی بر سر این که چه زمانی به سفر بروند، کجا غذا بخورند، کجا بمانند و… توافق ندارد و لیدرها ساعات زیادی را برای هماهنگ کردن مسافران صرف می کنند.

یکی از بزرگترین مزایای سفر انفرادی این است که همه چیز حول شما می گردد تا آرزوهایتان برآورده شود. اگر علاقمند باشید 3 روز را در ساحل دراز بکشید و اصلا تکان نخورید هم هیچ کسی مانع شما نخواهد بود. بعضی ها در طی سفر باید حتما از چندین جاذبه ی مهم دیدن کنند؛ اما برای شما اصلا چنین اجباری وجود ندارد. حتی اگر اتاقی بگیرید که تنها 3 متر مساحت داشته باشد هم هیچ کسی با شما مخالفت نمی کند.

سفر تنهایی، سفر انفرادی وقتی تنهایی به مسافرت می روید، می توانید هرچه دلتان می خواهد بخورید و به هر رستوران و هر جایی که در ذهنتان بوده بروید، همه چیز مهیاست که شما بالاترین لذت را از تعطیلاتتان ببرید.4- شاید از تنهایی در بیایید

مطمئنا بزرگترین معضل در سفرهای انفرادی، ترس از تنهایی است؛ اما اگر انتخاب های خوب و هوشمندانه ای داشته باشید، اصلا حس تنهایی نخواهید داشت. مثلا غذاهای خیابانی را امتحان کنید و یا با محلیان هم صحبت شده و از رستوران های مخصوص آن ها استفاده نمایید. حتی اگر به کشوری خارجی رهسپارید، با مهاجران یا توریست ها نشست و برخاست کنید؛ آن ها از شما استقبال خواهند کرد.

اگر به توریست ها بگویید که تنهایی به سفر آمده اید حتما یاریتان خواهند کرد و شاید با شما دوست شوند. به طور کلی همه چیز به نوع برخورد و سلایق شما در برقراری ارتباط با دیگران بر می گردد.

5- تجربه بیشتری کسب می کنید

بدیهی است که سفر با دوستان و خانواده مزایای زیادی دارد؛ اما مسافرت به صورت انفرادی می تواند فرصت کسب تجارب بسیار زیاد و نوینی را در اختیارتان قرار بدهد، مثلا فرصت پیدا کردن یک دوست از کشوری دیگر را خواهید داشت و یا می توانید به ده ها موزه رفته و فقط موارد مورد علاقه‌تان را تماشا کنید.

مطمئنا در این نوع سفرها همه ی خاطرات شما عمیق تر و روشن تر در ذهنتان باقی خواهند ماند و نهایتا از این که از پس مشکلات بر آمدید خوشنود می شوید. وقتی با افراد دیگری به سفر می رویم از مجموعه ای از تجربه ها استفاده می کنیم؛ اما اگر تنها باشیم سلیقه های خودمان را بهتر می شناسیم.

6- اعتماد به نفستان بالا می رود

خیلی از مردم با شنیدن نامِ سفر انفرادی به سرعت با آن مخالفت می کنند؛ اما قطعا آن ها لذت تنهایی مسافرت رفتن را نچشیده اند. فرض کنید روزی، به فردی تبدیل شوید که کل دنیا را به تنهایی زیر پا گذاشته؛ مسلما حس غرور خاصی به شما دست می دهد و اعتماد به نفستان به شدت بالا می رود.

اگر همیشه از انجام دادن بعضی از کارها جلوی دوست و آشنا خجالت می کشیدید، در سفر انفرادی زمان خوبی برای امتحان کردن آن کارها دارید. شما در این نوع سفرها باید به تنهایی با چالش ها برخورد نمایید و مطمئنا همین موضوع حسابی بر افزایش حس اعتماد به نفس شما تاثیر خواهد داشت.

7- مسافر ماهری خواهید شد

در سفرهای انفرادی، به اطراف بیشتر توجه خواهید کرد و جزئیات برایتان مهم تر جلوه می کنند. ناخودآگاه در افکارتان به اتفاقات و رویدادهای اطرافتان فکر می کنید و برای خطرات پیش رو آماده خواهید شد؛ این نکته در طول سفر تکرار می شود و شما را به یک مسافر بهتر یا ماهر تبدیل می کند؛ حتی شاید باهوش تر هم شوید.

اگر زمان زیادی داشته باشید تا به تنهایی سفر رفتنتان ادامه دهید، حتما فرصت ساخت مستند را هم خواهید داشت. این گونه، تجربیاتتان را هم با دیگران به اشتراک خواهید گذاشت تا بقیه هم سفرهای بهتری داشته باشند. پیشنهاد می کنیم حتما مستند بسازید و درباره ی روزی که گذراندید و همه ی اتفاقات روزانه‌تان صحبت کنید؛ با انجام این کار هیچ وقت نکته هایی که یاد گرفتید را فراموش نخواهید کرد.

سفر تنهایی، سفر انفرادی 8- صرفه جویی می کنیدهمیشه پول یکی از بزرگترین موضوعات در طول سفر است و هر کسی هم برای خرج کردن پول هایش نظر و عقیده ی مخصوص به خود را دارد؛ اما اگر تنهایی به سفر بروید، می توانید در خرج کردن بودجه ی خود نهایت صرفه جویی را به خرج دهید و هیچ کسی هم شما را خسیس خطاب نخواهد کرد.

شاید باورتان نشود اما خیلی پیش آمده که یک زوج هم بر سر چگونگی خرج کردن پول هایشان با هم اختلاف نظر داشته باشند و همین نکته سفرشان را تلخ کند. شما حالا فرصتی دارید که ارزان ترین غذای کشور را نوش جان کنید؛ در حالی که در مسافرخانه ای فوق العاده کوچک اقامت کرده اید و هیچ مانعی هم پیش رویتان نخواهد بود.

9- تجربه احساس رضایت

همه ی افرادی که به تنهایی به سفر می روند، برای یک بار هم که شده در طول مسافرتشان احساس ناامیدی می کنند؛ مثلا وقتی نمی توانند یک رستوران خاص را در شهری مثل پکن بیابند و یا در کشوری مثل آلمان موفق به برقراری ارتباط با افراد دیگر نمی شوند؛ اما این مشکل همه ی مسافران است و به تنها بودن یا نبودن ربطی ندارد.

نکته ی خوب این است که همه ی مسافرانِ تنها، در پایان سفرشان یک حس رضایتمندی توصیف نشدنی را تجربه می کنند؛ زیرا حقیقتا مشکلاتِ ناشی از ندانستن زبان محلی یا پیدا نکردن آدرس به تنها بودن یا نبودن هیچ ارتباطی ندارد. اگر ریسک پذیر هستید حتما سفرِ انفرادی را امتحان نمایید.

10- یافتن پاسخ سوالی مهم و اساسی

اگر از آن دسته افرادی هستید که با خود گفته اید من به تنهایی هیچ کاری از دستم ساخته نیست و اصلا به تنهایی هیچ کاری نمی توانم انجام دهم، به سرعت برنامه ای برای سفر انفرادی بچینید؛ چون در نهایت پاسخی قطعی برای این سوال خواهید یافت که آیا شخصا از پس کاری بر می آیید یا خیر.تجربه ی سفر انفرادی کمک خواهد کرد که حرف های تازه ای برای در میان گذاشتن با اطرافیانتان داشته باشید و از ته دل به خودتان افتخار کنید. مثلا نهایتا متوجه خواهید شد که توانسته اید به تنهایی با غریبه ها ارتباط بر قرار نمایید، تاریخ و فرهنگ مردمان دیگر کشورها را یاد بگیرید و موضوعاتی از این دست.

همچنین بخوانید :




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چرا نباید به تنهایی سفر کرد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..