تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استقرار سازمان الکترونیک اولویت مهم سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه ششم توسعه

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  طاهر موهبتی رئیس سازمان بیمه سلامت ایران در مراسم معارفه اولین معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران، گفت: براساس گزارش سال 2014 سازمان ملل متحد، در رابطه با فناوری اطلاعات رتبه کشور ما در میان 184 کشور، 100 بوده استهمچنین در بحث شاخص‌های‌ دولت الکترونیک از جمله شاخص برخط، زیرساخت‌های فناوری اطلاعات و منابع انسانی در بین24  کشور منطقه رتبه 16 را داریم.

وی گفت: سازمان بیمه سلامت ایران، سازمانی تخصصی و خدماتی است. در سازمانی که با 40 میلیون نفر بیمه شده ارتباط مستمر دارد، باید به سمتی حرکت کنیم که درنظام ارائه خدمت، حوزه آی‌تی در اولویت اول سازمان بیمه سلامت ایران قرار گرفته و تصمیم‌گیری در این حوزه ارتقاء یابد امیدواریم بتوانیم سازمان الکترونیک را در بیمه سلامت پیاده‌سازی کنیم.

موهبتی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف سازمانی از جمله افزایش کارایی، بهره‌وری و همچنین شفاف سازی ، تضمین سلامت اداری کشور و کاهش هزینه ها به آی تی نیاز داریم.

وی عنوان کرد:  در سال 81 براساس سند تکفا، آئین‌نامه‌ای نوشته شد که برمبنای آن دولت مکلف بود خدماتش را الکترونیکی کند، قانون خدمات کشوری نیز به مدت 3 سال به دولت وقت داد که خدماتش را الکترونیکی کند. در برنامه پنجم توسعه به وزارت ارتباطات دستور داده شد تا پایان برنامه همه خدمات را الکترونیکی کند، در برنامه ششم توسعه هم گفته شده که تا سال سوم برنامه همه خدمات الکترونیکی شود ولی مواردی که مدنظر قانونگذار بوده تاکنون فراهم نشده است. چون این اقدام با مقاومت‌هایی روبرو بوده و طبیعتا روند اجرایی آن را با تاخیر مواجه کرده است.

موهبتی گفت: اگر سیستم بر فناوری اطلاعات استوار باشد به تسهیل کار مردم و رفع بروکراسی اداری کمک خواهد کرد. در سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی نیز آی تی از اهمیت زیادی برخوردار بوده و اولویت مهم سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه ششم استقرار سازمان الکترونیک است.

در ادامه علی‌اصغر قائمی، معاون آمار و فناوری اطلاعات سازمان بیمه سلامت ایران گفت: در درجه اول نقش سازمان به عنوان یکی از بخش‌های مهم حوزه سلامت و بهداشت کشور بر زندگی روزمره مردم تاثیرگذار است.

وی ادامه داد: ما باید از این فرصت همکاری استفاده کرده و ساختار این معاونت را که به عنوان تکلیف برای ما مشخص شده به درستی شکل دهیم. یکی از کارکردهای آی تی این است که با استبداد تمام عدالت را مستقر کند و آثار دراز مدت آن اثربخش خواهد بود.

قائمی گفت: امیدوارم در زمان کوتاهی با توسعه فضای کاری به موضوعات اثربخشی پرداخته و در راستای کاهش هزینه‌ها گام برداریم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استقرار سازمان الکترونیک اولویت مهم سازمان بیمه سلامت ایران در برنامه ششم توسعه»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..