تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فتنه ۸۸ مشابه فتنه جمل بود/حرکت خودجوش و فراجناحی مردم در حماسه ۹دی

ساعت: 16:12 منتشر شده در مورخ: 1396/10/06 شناسه خبر: 1267353

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در آبیک گفت:‌ حماسه 9 دی متعلق به شخص، گروه و یا حزب خاصی نیست و تمام آحاد جامعه بر اساس ایمان دینی با حضور خودجوش و گسترده خود در صحنه فتنه را سرکوب کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا پاریاب، دبیر ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی شهرستان آبیک در گفت وگو با نگاه آبیک ضمن گرامیداشت هفته بصیرت اظهار کرد: ۹ دی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت بود و به فرموده مقام معظم رهبری از ایام الله و روزیست که در تاریخ انقلاب اسلامی ماندگار شد.

وی افزود:‌ حماسه ۹ دی متعلق به شخص، گروه و یا حزب خاصی نیست و تمام آحاد جامعه بر اساس ایمان دینی با حضور خودجوش و گسترده خود در صحنه فتنه را سرکوب کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی شهرستان آبیک اضافه کرد: مردم بصیر و ولایتمدار انقلاب اسلامی در روز ۹ دی بر نقشه‌های جریان فتنه در داخل و خارج از کشور و با حمایت و پشتیبانی استکبار جهانی در غرب خط بطلان همیشگی کشیدند.

پاریاب با اشاره به جلوگیری از تطهیر و تحریف فتنه توسط دشمنان تصریح کرد: بهترین روش مبارزه با تحریف فتنه بصیرت‌افزایی با مطالعه تاریخ صدر اسلام است، تجربه‌ای سنگین و بزرگی که دراختیار ما قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر مطالعه تاریخ صدر اسلام دارند، عنوان کرد: رهبر انقلاب در دوران فتنه نیز اشاره به جنگ جمل، نهروان و صفین داشتند.

این مسئول با اشاره به شباهت فتنه امویان در سال ۳۱ قمری با فتنه سال ۸۸ در کشور گفت: آغاز فتنه امویان تا پایان فتنه ۲۰۲ رو طول کشید در فتنه سال ۸۸ نیز از آغاز تا پایان فتنه ۲۰۲ رو به طول انجامید.
وی ادامه داد: در هر دو فتنه دلیل نارضایتی فتنه انگیزان عدم رضایت از آرا مردم بود در جنگ جمل عایشه پس از به قتل رسیدن عثمان و رسیدن خلافت به امام علی(ع) به بهانه خونخواهی عثمان وارد میدان شد اما در عمل مخالف خلافت امام علی(ع) بود  در فتنه ۸۸ نیز فتنه انگیزان قبل از شمارش آرا به صورت رسمی خود را پیروز انتخاب به مردم معرفی کردند.

دبیر ستاد بزرگداشت حماسه ۹ دی در شهرستان آبیک تاکید کرد: زمانی که حقیقت با دروغ آمیخته شود برخی نمی‌توانند راه درست را از نادرست تشخیص دهند اگر تاریخ  را مطالعه کنیم بسیاری از نکات مبهم و شبهناک برطرف خواهد شد.

وی افزود: همانطور که دیدیم در فتنه ۸۸ بسیاری از خواص دچار اشتباه شدند و نتوانستند حق را تشخیص دهند و از مسیر درست منحرف شدند و در این مواقع فقط بصیرت به کمک انسان خواهد آمد.

پاریاب در پایان خاطرنشان کرد:  حماسه ۹ دی و ایام الله بصیرت باید پاس و گرامیداشت و همچنین پیام این حماسه بزرگ را نسل به نسل به آیندگان منتقل کنیم چرا که در آینده فتنه‌های خطرناکی در پیش روی نسل‌های آینده است.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فتنه ۸۸ مشابه فتنه جمل بود/حرکت خودجوش و فراجناحی مردم در حماسه ۹دی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..