تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سواد لازمه استقلال هر ملت است/دیدار آموزش دهندگان اداره سواد آموزی خدابنده با امام جمعه قیدار+تصویر

ساعت: 13:38 منتشر شده در مورخ: 1396/10/06 شناسه خبر: 1267128

امام جمعه قیدار لازمه استقلال هر ملت را سواد بیان کرد و گفت: علم و سواد به انسان حیات می بخشد و کار آموزشیاران و آموزش دهندگان مقدس است و آموزش دهندگان خود نیز به ارزش واهمیت علم اذعان دارند و مبارزه با بی سوادی نیز نوعی جهاد است .

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اشراق۲۴،امروز مدیر آموزش و پرورش خدابنده به همراه رئیس و کارکنان اداره سواد آموزی و جمعی از آموزش دهندگان به مناسبت فرا رسیدن هفته سواد آموزی با امام جمعه قیدار دیدار کردند.

حجت الاسلام موسوی امام حمعه شهر قیدار در سخنانی ضمن تبریک هفته سواد آموزی به ارزش و اهمیت سواد آموزی از دیدگاه قرآن واحادیث اشاره کرد و اظهار داشت: در جنگ بدر که اولین جنگ پیامبر اسلام بود با آنکه نیروهای اسلام تعدادشان هم کم بود ولی باز پیغمبر دستور داد هر یک از اسرا که بتوانند چند نفر از بی سوادان را آموزش دهد در قبال آن آزاد خواهد شد وبه همین سبب حضرت امام راحل نیز در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی  مهمترین آسیب جامعه را جهل دانستند و دستور تشکیل نهضت سواد آموزی را در سال ۱۳۵۸ صادر کردند.

وی افزود: امام خمینی (ره) می دانست اگر کشوری بی سواد باشد وابسته خواهد ماند و اصل شعار ما استقلال آزادی جمهوری اسلامی است.

امام جمعه قیدار  لازمه استقلال هر ملت را سواد بیان کرد و گفت: علم و سواد به انسان حیات می بخشدو  کار آموزشیاران و آموزش دهندگان مقدس است و آموزش دهندگان خود نیز به ارزش واهمیت علم اذعان دارند و مبارزه با بی سوادی نیز نوعی جهاد است .

حجت الاسلام موسوی حدیثی از حضرت امام صادق(ع) در خصوص علم را بیان کرد که فرمودند" من علم لله وعمل لله و تعلم لله "(برای خدا یاد بگیرد و برای خدا عمل کند وبرای خدا یاد دهد) آموزش دهندگان نیز باید با الگو قرار دادن این حدیث تمامی کارهایشان را برای خدا انجام دهند.

 علی اسدی مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده نیز ضمن عرض تبریک هفته سواد آموزی بیان کرد: بر اساس سند تحول بنیادین آموزش وپرورش دوره تحصیلی سواد آموزی نیز در کنار دوره های پیش دبستانی ،ابتدایی و متوسطه بر عهده نهاد تعلیم وتربیت و وزارت آموزش وپرورش است.

وی افزود: در سال ۱۳۵۸ در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی عنوان مقدس نهضت سواد آموزی جهت ارج نهادن به تعلیم وتربیت بویژه تعلیم و تربیت بزرگسالان پایه گذاری شد و آموزشیاران و آموزش دهندگان  از زمان انقلاب تا کنون با تحمل زحمات وسختیهای فراوان نرم با سوادی را از ۵۰درصد به ۹۷ درصد رسانده اند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خدابنده اعلام کرد: مرکز یادگیری شیخ اشراق خدابنده  علاوه بر فعالیتهای سواد آموزی حرفه آموزی نیزبر گزار می شود.

امیر بیگدلی رییس اداره سواد آموزی شهرستان خدابنده نیز با بیان اینکه در سال ۹۶ با توجه به حجم اختصاص یافته در دوره های سواد آموزی، انتقال وتحکیم، بویژه در دوره سواد آموزی به جذب اولیای بیسواد و گروه سنی ۱۰-۲۰ ساله که تا کنون ثبت نام نکرده انداظهارداشت:اولیای بی سواد به  تفکیک مدارس پالایش شده اند که روند جذب و آموزش آنها  طی بخشنامه های متفاوت به مدارس ارسال شده است.

وی همچنین به اخذ آخرین مدرک تحصیلی اولیای دانش آموزان اشاره کرد و افزود:  تمامی اولیا در زمان ثبت نام باید آخرین مدرک  تحصیلی شان را  ارائه دهند تادر پرونده تحصیلی دانش آموزان نگهداری شودکه این موضوع موجب می شود افرادی که مدرک تحصیلی ندارند  و یابی سواد باشندشناسایی شده و جهت  ثبت نام در کلاسهای سواد آموزی به اداره سواد آموزی شهرستان معرفی شوند.

رییس اداره سواد آموزی شهرستان خدابنده ادامه داد: از فعالیتهای سواد آموزی مدیران مدارس در ایام تابستان  باز دید میدانی انجام می شود.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سواد لازمه استقلال هر ملت است/دیدار آموزش دهندگان اداره سواد آموزی خدابنده با امام جمعه قیدار+تصویر»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..