تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خواسته های اهالی پشت تپ مهاباد از شهردار جدید

ساعت: 16:20 منتشر شده در مورخ: 1396/10/06 شناسه خبر: 1267338

با آغار بکار شهردار جدید اهالی مناطق و محلات و مختلف مهاباد رسیدگی به نقصان های محله خود را از این مدیر تازه نفس مطالبه می کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مکریان؛ شهردار جدید مهاباد اواخر آبان ماه سال جاری در مراسمی که در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزار شد رسما کار خود را آغاز کرد.

کامران علیزاده آذر دارای مدرک دکترای شهرسازی از دانشگاه علوم تحقیقات تهران است، وی علاوه بر سابقه عضویت در شورای اسلامی شهر مهاباد در دور چهارم  مدرس دانشگاه و عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد نیز می باشد.

شهردار جدید مهاباد در حالی کار خود را آغاز کرده که این نهاد با بدهی ۷۲ میلیارد تومانی دست به گریبان است و بخشی از کارگران و کارکنان این مجموعه حدود پنج ماه است حقوق و دستمزد خود را دریافت نکرده اند.

با آغاز بکار شهردار جدید مهاباد انتظارات متفاوتی در حوزه های مختلف عمرانی خدماتی و … از وی در محافل گوناگون مطرح می شود. برخی انتظارات اهالی منطقه پشت تپ از شهردار جدید که طی چند روز گذشته فعالیت رسمی خود را آغاز کرده است در حوزه های عمرانی و خدماتی که مستقیما با وظایف شهرداری و شورای شهر در ارتباط است به شرح زیر می باشد.

حوزه خدماتی:

تاسیس دوباره شهرداری در این محله چراکه به دلیل جدا افتادن منطقه باغ شایگان؛ شیلان و سمت مدرسه از مناطق شهری و پر رفت و آمد باعث بی توجهی و کم توجهی مسئولان شهرداری به امورات مختلف این محلات پر جمعیت و محروم شده است.

توجه ویژه و ساماندهی به سد معبر توسط برخی مغازه داران و انتقال صنوف آلاینده از این منطقه به مراکز کارگاهی. محلات مختلف پشت تپ در سایه بی توجهی مسئولان شهری علی رغم تراکم بالای جمعیتی که در آن سکونت دارند عملا به کارگاهی بزرگ تبدیل شده است.

توجه به پاکسازی معابر توسط پاکبان های شهرداری و اختصاص چندین پاکبان برای این منطقه، تصاویر زیادی برای “ده نگ پشت ته پ” ارسال شده که از دست بکار شدن اهالی برای پاکسازی جدولها و جوی های این منطقه حکایت دارد.

محروم بودن اهالی منطقه از لحاظ مالی ضرورت توجه ویژه به تسهیل در امورات مربوط به اخذ مجوزات ساخت و ساز از واحدهای مختلف شهرداری را دوچندان کرده است. موضوعی که طی سالهای گذشته به فراموشی سپرده شده و ازدیاد واحدهای مسکونی فاقد مجوز قانونی ساخت و تبعیت از اصول فنی و مهندسی تعین شده در نظامات شهری و شهرسازی را در پی داشته است. شهردار جدید که خود متخصص حوزه شهرسازی است و سابقه حضور در شورای شهر را در کارنامه دارد باید راه حل عملی برای ساماندهی به وضعیت مناطق حاشیه ای شهر خصوصا محلات منطقه اتخاذ نماید تا بیش از این حق و حقوق شهروندان کم برخوردار ساکن در این مناطق به واسط ضعف بنیه مالی ضایع نشود.

حوزه عمرانی:

این منطقه به شدت نیازمند فضای سبز است، با یک حساب سرانگشتی در می یابیم اهالی پشت تپ و محلات مختلف آن خصوصاً شیلان و سمت مدرسه از بحاظ سرانه فضای سبز به شدت محروم هستند.

ایجاد پارک و مراکز تفریحی برای کودکان و گذراندن اوقات فراغت سالمندان از ملزومات دیگر این منطقه محسوب می شود که شهردار جدید باید به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دهد.

ساماندهی به خیابانها و ترمیم چاله های متعدد که صدای شهروندان ساکن در این منطقه را در آورده نیز از کارهای روتین شهرداری محسوب می شود که مدتهاست به فراموشی سپرده شده است.

ایجاد معابر ایمن و بازسازی و بتن ریزی کوچه ها خصوصا در مناطق دارای شیب محلات شیلان و سمت مدرسه. متاسفانه برخی از کوچه های این محلات شرایط غیر قابل تصوری دارند و در صورت بروز حادثه یا نیاز به فوریت های پزشکی و خدماتی چون اتش نشانی هیچکدام از دستگاههای خدمت رسان به دلیل صعب العبور بودن و عدم اصلاح این معابر قادر به خدمات رسانی به شهروندان مهابادی ساکن در محلات مذکور پشت تپ نخواهند بود.

شهردار محترم با رایزی شورای اسلامی شهر و بهره گیری از کمک های مردمی و دستگاههای متولی نسبت به ایجاد مراکز فرهنگی و ورزشی مخصوص جوانان و بانوان اقدام نماید. بر اساس گزارشات موجود سرانه فضای ورزشی در سطح شهرستان اصلا شرایط مطلوبی ندارد و به تبع آن مناطق حاشیه ای شهر خصوص پشت تپ از بی امکاناتی مزمن در بخش ورشی و فرهنگی رنج می برند.

امید است شهردار جدید در عمل به وعده های خود در خصوص رعایت عدالت عمرانی و خدماتی در مناطق مختلف شهر مهاباد موفق ظاهر شوند.

انتهای پیام/ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خواسته های اهالی پشت تپ مهاباد از شهردار جدید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..