تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمادگی نسبی برای مقابله با بحران‌های احتمالی داریم

ساعت: 14:37 منتشر شده در مورخ: 1396/10/06 شناسه خبر: 1266217

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فاروج با اعلام این‌که برای بحران‌های احتمالی در سطح شهرستان با توجه به آموزش‌هایی که برای علاقه‌مندان صورت گرفته و هماهنگی مطلوبی که بین دستگاه‌ها وجود دارد از یک آمادگی نسبی خوبی برخورداریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فاروج من ؛ صادق خالق زاده در گفتگو با خبرنگار ما به مراحل چهارگانه مدیریت بحران اشاره‌کرده و گفت که در مرحله پیشگیری آموزش‌های متعدد به‌صورت همگانی و به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه‌شده است و در مرحله آمادگی ضمن آموزش نیروهای امدادگر و آماده‌سازی انبارهای امدادی، در صورت وجود بحران آمادگی این راداریم که با تمام توان در خدمت شهروندان باشیم.

خالق زاده ادامه داد در مرحله مواجهه نیروهای آموزش‌دیده ما در بحث جستجو و نجات و در صورت نیاز اسکان اضطراری هم در خدمت شهروندان خواهند بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فاروج میزان موجودی انبارهای مدیریت بحران طبق دستورالعمل‌های امدادی جمعیت هلال‌احمر را به‌اندازه پوشش 2 درصد از جمعیت کل شهرستان عنوان کرد و گفت که انبار امدادی ما شامل 22 قلم کالای امدادی گرمایشی تغذیه و اغلب بهداشتی است.

وی ادامه داد هر شهرستانی شهرهای معینی در اطراف خود دارد که اگر بلایای طبیعی وسیعی اتفاق بیفتد از توان عملیاتی شهرستان خارج شود از این شهرها کمک گرفته خواهد شد.

آمادگی نسبی خوبی در شهرستان داریم

صادق خالق زاده با اعلام اینکه در شهرستان فاروج آمادگی نسبی خوبی داریم گفت با توجه به آموزش‌هایی که به جوان‌های علاقه‌مند داده‌شده، برنامه‌ها و مانورهای صورت گرفته و هماهنگی مطلوبی که بین دستگاه‌ها مربوط به مدیریت بحران وجود دارد ، یک آمادگی نسبی خوبی در شهرستان داریم و اگر بحرانی اتفاق بی افتد با حداقل خسارت و صدمات خدمات را به مردم ارائه خواهیم کرد.

وی آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر را به‌صورت همگانی و رایگان برای عموم مردم اعلام کرده و گفت که برگزاری این کلاس‌ها مستلزم حضور جوانان و مردم است، هرماه یک دوره کلاس‌های مقدماتی کمک‌های اولیه برگزار می‌کنیم که هر کلاس حداقل شامل 20 تا 30 نفر است و درصورتی‌که علاقه‌مند باشند دوره‌های پیشرفته‌تر برای آن‌ها برگزار می‌شود.

خالق زاده بابیان اینکه نیروهای تخصصی که برای موارد مختلف بحران و حوادث آموزش‌دیده و در خدمت جمعیت هلال‌احمر هستند حدود 60 تا 70 نفر است گفت که میزان نیاز بستگی به میزان وسعت حادثه دارد، اگر حادثه بزرگی اتفاق بیفتد از شهرستان‌های مجاور کمک خواهیم داشت، ولی در شرایط معمول همین تعداد نیروی داوطلب پاسخگوی نیاز شهرستان خواهد بود.

آموزش خانه به خانه مردم در طرح خادم

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان فاروج گفت که با توجه به زلزله‌هایی که در نقاط مختلف کشور اتفاق می‌افتد؛ این سازمان تنها به کلاس‌های آموزشی محل اداره و جای مشخص اکتفا نکرده است و سعی کرده‌ایم تا آموزش‌ها را به درب منازل مردم برده و خانه به خانه پیگیری کنیم،

وی ادامه داد طی طرح خادم نیروهای آموزش‌دیده همانند سرشماری به‌صورت خانه به خانه مراجعه کرده و آموزش‌های لازم برای مقابله با بلایای طبیعی را ارائه کرده و نقاط امن خانه را برای شهروندان گوشزد می‌کنند، این نیروها با توضیحاتی که می‌دهند افراد را در چالشی قرار داده تا بیشتر به این موضوع فکر کرده و بررسی کنند که چه چیزهایی در خانه در مواقع بحران کم دارند.

خالق زاده آغاز این طرح را از مهرماه 96 اعلام کرده و گفت که مربیان این سازمان آموزش‌های لازم را در شهر فاروج، تیتکانلو و روستای مایوان به‌صورت خانه به خانه ارائه کرده که بیش از 500 خانوار را شامل می‌شود.

صادق خالق زاده در پایان به شهروندان توصیه کرد اگر اتفاق یا بحرانی در منطقه روی می‌دهد شهروندان تحت تأثیر جو روانی که پیش خواهد افتاد قرار نگیرند و با حفظ خونسردی خودشان شرایطی را فراهم کنند که نهادها بتوانند خدمات را ارائه کنند، قطعاً مسئولین در این شرایط تمام تلاش را خواهند کرد که خدماتی ارائه‌شده درخورشان شهروندان باشد.

 

انتهای پیام./

 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمادگی نسبی برای مقابله با بحران‌های احتمالی داریم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..