تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




9دی، انقلاب اسلامی را بیمه کرد/ نمی شود اصلاح طلبان را حامی فتنه 88 خواند

ساعت: 14:01 منتشر شده در مورخ: 1396/10/06 شناسه خبر: 1267177

یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: 9 دی انقلاب اسلامی را برای سال ها بیمه کرد و خط تمایزی بین کسانی که رهبری و جمهوری اسلامی را قبول دارند و کسانی که دیدگاه براندازی دارند شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه ساجده، اعظم السادات افشین فر، کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار ما در رابطه با اثرات حوادث سال 88 بر اوضاع کشور در بخش های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی اظهار کرد: با توجه به اینکه کشور به اغتشاش کشیده شد و امنیت به نوعی به خطر افتاد، اثرات سو زیادی داشت.

 

وی با بیان اینکه بعد از سال 88 جایگاه کشور به شدت آسیب دید، ادامه داد: این حواداث در بخش های تجارت، صادرات، گردشگری، ورود توریست به کشورتاثیرات زیادی داشت و موقعیت ایران را در خاورمیانه نسبت به قبل عوض کرد.

 

افشین فر در پاسخ به این سوال که آیا تفاوتی بین جریان اصلاحات و اغتشاش گران می بینید، گفت: قطعا تفاوت وجود دارد و نمی توان گفت کسانی که اغتشاش کردند اصلاح طلب بودند.

 

 وی اظهارکرد: هر چند جمعیت قابل توجهی از اغتشاشگران از این حزب بودند، ولی جریانات دیگر از جمله سلطنت طلب ها و منافقین هم حضور داشتند.

 

وی بیان کرد: نمی شود گفت که اصلاح طلبان حامی فتنه 88 بودند چرا که بسیاری از این افراد کسانی هستند که پیرو رهبری و دوستدار جمهوری اسلامی ایران هستند ، ولی نگاه و تفکر سیاسی آن ها اصلاح طلبی است، در حالی که اغتشاش گران در سال 88  نشان دادند که مقدسات دینی برایشان هیچ ارزشی ندارد .

 

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: تعداد قابل توجهی از اصلاح طلبان تنها تا قبل از واقعه ی روز عاشورا با این گروه همراه بودند و شایعه ی تقلب در انتخابات را پذیرفته بودند و از آن روزی که مشخص شد اغتشاش گران تنها به بهانه ی تقلب در انتخابات دیدگاه براندازی جمهوری را دارند و به دین و نظام اعتقادی ندارند راهشان را جدا کردند.

 

افشین فر با اشاره به حماسه 9 دی گفت: در این روز همه ی جریانات سیاسی با نظام همراهی کردند، متوجه این شدند که کسانی که چند ماه کشور را به اغتشاش کشاندند کسانی هستند که با اصل جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، همین هم باعث شد تا مردم از تمامی اقشار و احزاب به خیابان ها بروند و حمایت خود را از رهبری و کشور نشان دهند.

 

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: 9 دی انقلاب اسلامی را برای سال ها بیمه کرد و خط تمایزی بین کسانی که رهبری و جمهوری اسلامی را قبول دارند و  کسانی که دیدگاه براندازی دارند شد.

 

وی با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در پایان دادن به این اتفاقات اضافه کرد:  اگر نقش رهبر نبود، در سال 88 با وجود اتفاقاتی که در ماه های اول بعد از انتخابات کشور را به شرایط به شدت بحرانی پیش برد، چهار چوب های اصلی نظام فرو می ریخت.

 

افشین فر خاطر نشان کرد: هر چه از امنیت با وجود اغتشاشات بود به خاطر وجود ایشان بود، با صحبت هایی که با مردم داشتند با آرام سازی ملت، رفع ابهامات ، متقاعد کردن جریانات سیاسی با منطق و اصول قانونی از جمله این حرکات بود.

 

وی گفت: در مجموع هدایت های رهبری نقش اساسی را در این جریانات داشت و هیچ اقدام موثری از چهره های احزاب اصلاحات و اصول گرا دیده نشد و مستقیم در صحنه حضور پیدا نکردند.

 

افشین فر تاکید کرد: در حالی که اگر چهره های شناخته شده سکوت نمی کردند و مواضع دو پهلو نمی گرفتند، شاید این فاجعه این همه مدت طولانی نمی شد و به 8 ماه نمی رسید.

 

وی در انتها اضافه کرد: کسی که یک تنه و شفاف در صحنه حاضر شد و بصیرت افزایی کرد و کسی که اولین بار واژه فتنه را بیان کرد مقام معظم رهبری بودند.

 

انتهای پیام /




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «9دی، انقلاب اسلامی را بیمه کرد/ نمی شود اصلاح طلبان را حامی فتنه 88 خواند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..