تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ریشه ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد چیست؟

ریشه ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد چیست؟ ریشه ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد چیست؟ 

امروز برای شما ضرب المثلی داریم که بسیار پرکاربرد است ودر زمانی که فردی با راه هاي غلط سعی در انجام کارها دارد بکار می‌بریم. کاربرد ضرب المثل: در تشویق به راستی و درست‌کاری ودر نکوهش و متوجه کردن افرادی که به بیراهه میروند بکار میرود.

حکايت ضرب المثل:

یکی از شاهزادگانی که به سعدی شیرازی ارادت داشت، محرمانه از پرنس بانو خویش به وی شکایت کرد که هرساله برای من سه قلوی دختر می‌آورد و از او علاج خواست.

سعدی راه‌حلی نشان داد که پرنس بانو را سخت برآشفته تولید و فرمان داد وی را از شهر اخراج کنند. شیخ بار سفر بست و زاد و توشه سفر را در یکتای خورجین و تای دیگر را خالی گذاشت.

آن‌گاه خورجین را روی الاغ انداخت، ولی از هر طرف که خورجین را می‌انداخت، آن طرفی که پر بود، سنگینی میکرد و به زمین می‌افتاد. پرنس بانو که از پنجره کاخ این ماجرا را می‌نگریست، به سعدی بانگ زد و گفت: بار کج به خانه نمی رسد.

چرا وسایلت را مساوی در هردو طرف خورجین نمی گذاری تا تعادل برقرار شود و بارت به زمین نیفتد؟ سعدی گفت: از ترس شما؛ زیرا من هم جز آنچه شما گفته‌اید، نگفتم ولی شما امر کردی مرا از شهر بیرون کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ریشه ضرب المثل بار کج به منزل نمی رسد چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..