تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




انتقاد ناراحتمان نمی‌کند/ امسال هیئت علمی جایزه ادبی جلال همکاری بی‌حاشیه‌ای داشتند

دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد در نشست خبری:

نشست جلالبه گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری دهمین دوره جایزه ادبی جلال آل احمد، صبح امروز در بنیاد شعر و ادبیات داستانی با حضور مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد و شهریار عباسی دبیر علمی جایزه ادبی جلال آل احمد برگزار شد.

در این مراسم، مهدی قزلی دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد با اشاره به تغییر دولت و تأخیر در برگزاری جایزه ادبی جلال آل احمد اظهار کرد: مراسم اختتامیه جایزه ادبی جلال آل احمد، شنبه 16 دی ماه ساعت 14 در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: انتخاب دبیر و هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد از کارهای مهم است و ترجیح می دادیم این اتفاق در ثبات سازمانی بیفتد. امیدوارم از سال آینده این رویه تصحيح شود و همان ابتدای آذر ماه این جایزه ادبی را برگزار کنیم. بعد از اعلام فراخوان جایزه و نامه‌نگاری با ناشران حوزه ادبیات داستانی، اسامی را از خانه کتاب گرفتیم. براساسِ همان اسامی غربالگری اولیه را انجام دادیم. نهایتا در بخش رمان 500 اثر، داستان کوتاه 400 اثر، مستندنگاری 300 اثر و در بخش نقد ادبی 330 اثر به دبیرخانه جایزه ادبی جلال آل احمد رسید.

قزلی افزود: هر سال انتخاب دبیر علمی جایزه ادبی جلال آل احمد با واکنش هایی از سوی جامعه ادبیات مواجه شده است. جناب سرشار محق هستند، اگر نظری درباره دبیر جایزه ادبی جلال آل احمد دارند، بیان کنند. نه ما باید ناراحت شویم نه ایشان باید انتظار داشته باشند اگر اظهار نظری کرد، مقام وزارت آن را اجرا کند. فکر می‌کنم کارنامه شهریار عباسی در حوزه ادبیات روشن است. ده کتاب گردن کلفت دارد و تعداد جایزه هایی که بردند از انگشتان دست بیشتر است.

وی تصریح کرد: آقای سرشار مشاوران خوبی در انجمن ادبی قلم ندارد. اعضای هیئت علمی جایزه ادبی جلال آل احمد حاضر شدند با شهریار عباسی کار کنند و فکر می کنم همکاری بدون حاشیه آنها با وی پاسخ همه را به خوبی داد.

دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال آل احمد با اشاره به اینکه آنچه اهمیت دارد، جلال بودن این جایزه ادبی است، بیان کرد: آنچه خوب یا بد بودن یک جایزه ادبی را مشخص می کند، این است که سالم برگزار شود یا نه. نفع برگزاری یک جایزه ادبی به صورت سالم به جامعه ادبیات می رسد و ما از آن استقبال می‌کنیم.

قزلی بیان کرد: وقتی نام کسی را روی جایزه ادبی می‌گذارند برای وی احترام قائل می شوند. الان اگر جلال آل احمد بود و کسی از او تقلید می کرد، وی را از جایزه خارج می‌کرد. جلال آل احمد لزوماً آثار کسی را که منطبق بر زندگی و روش ادبی خودش بوده نقد نکرده است. وی در زندگی اش زیاد تغییر کرد. در جایزه ادبی جلال آل احمد نگاه و صفت های خوب جلال ال احمد که در تمام دوره ها بود، مدنظرمان بوده است.

وی ادامه داد: داوران بخش نقد ادبی جایزه جلال آل احمد محمد سرور مولایی، امیرعلی نجومیان و علیرضا نیکویی هستند. در این بخش کتاب های بلاغت از آتن تا مدینه داوود عماری مقدم، بوطیقای بوف کور محمود نیکبخت، در آمدی بر تحلیل گفتمان نوایی حسین صافی، نظریه ژانر سید مهدی رزقانی و محمودرضا قربان صباغ و صدای زمانه نشر اختران به عنوان کاندیدای دریافت جایزه از سوی هیئت داوران انتخاب شدند.

ادامه دارد/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «انتقاد ناراحتمان نمی‌کند/ امسال هیئت علمی جایزه ادبی جلال همکاری بی‌حاشیه‌ای داشتند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..