تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




10 نکته جالب درباره طلا / کدام بخش‌های بدن انسان طلا دارد؟

10 نکته جالب درباره طلا / کدام بخش‌های بدن انسان طلا دارد؟به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیلم طلا با بازی متیو مک‌کانهی این هفته منتشر شد و همین بهانه‌ای بود برای نشر ۱۰ نکته درباره طلا که احتمالا کمتر کسی آن‌ها را می‌داند. در زیر به این نکات اشاره می‌کنیم:

۱- ۲۰ میلیون دلار برای ساخت فیلم طلا هزینه شده است که این مقدار معادل حدود ۴۴۶ کیلوگرم طلا است.

۲- بین سال‌های ۱۹۹۹ و ۲۰۰۲ دولت بریتانیا ۳۹۵ تن از ذخایر طلایش را به قیمت حدود گرمی ۱۰ دلار فروخت و این روزها قیمت هر گرم طلا حدود ۴۴ دلار است.

۳- هر ساله مقدار فوق‌العاده‌ای طلا از معادن ویتواترزراند در افریقای جنوبی استخراج می‌شود.

۴- بدن ما حدود ۰٫۲ میلیگرم طلا دارد که بیشترش در خون ماست و البته مقدار خیلی کمی از آن هم در موی سر وجود دارد.

۵- «اوروفوبیا» به معنی ترس از طلا است که بعضی‌ها به آن دچارند.

۶- مدال‌های طلا اولین بار در المپیک ۱۹۰۴ به ورزشکاران اهدا شدند. قبل از آن برنده‌ها مدال نقره می‌گرفتند و نفرات دوم برنز.

۷- تا سال ۱۹۱۲ مدال‌های طلای المپیک از طلای خالص ساخته می‌شدند. اما امروزه مدال‌های طلا ۱٫۳۴ درصد طلا دارند و باقی نقره خالص است.

۸- در فورت ناکس (یک پایگاه ارتش امریکا در کنتاکی) حدود ۱۵۰ میلیون انس طلا نگهداری می‌شود که این مقدار در سال ۱۹۴۱ حدود ۶۵۰ میلیون انس بود. (هر انس حدود ۲۸٫۳ گرم است)

۹- بیشترین مقدار طلایی که تا به حال از یک معدن استخراج شده اگر پشت هم قرار می‌گرفته حدود ۱۸٫۸۹ متر می‌شده است.

۱۰- واژه طلا (به انگلیسی گلد) دویست و بیست و دومین کلمه پرتکرار کتاب «کینگ جیمز» در دهه ۱۶۰۰ است و ۴۶۳ بار از آن استفاده شده است.

 منبع: درنگ

انتهای پیام/

رازهایی در مورد طلا که از آن بی خبرید



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «10 نکته جالب درباره طلا / کدام بخش‌های بدن انسان طلا دارد؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..