تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بی توجهی دولت به انجمن‌های علمی/ هشتاد درصد ماشین آلات چاپ وارداتی است

بی توجهی دولت به انجمن‌های علمی/ هشتاد درصد ماشین آلات چاپ وارداتی استبه گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در نشستی که با حضور پروین نباتی مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت و محمد بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران برگزار شد؛ مهمترین فرصت‌ها و چالش‌های صنعت چاپ مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


در ابتدای این نشست بیطرفان رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران به بیان مشکلات، چالش‌ها و فرصت‌های این صنعت در کشورمان پرداخت و بر آمادگی این انجمن برای ایجاد یک پل ارتباطی بین دانشگاه و صنعت و وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکید نمود.

وی از به رسمیت شناخته شدن جایگاه صنعتی صنعت راهبردی چاپ و حذف برخی قوانین و مقررات دست و پاگیر در این حوزه ابراز خرسندی کرد و با بیان اینکه که یکی از مشکلات مهم صنعت چاپ در حال رفع شدن است اظهار داشت: یکی از مشکلات و چالش‌های صنعت چاپ این است که قوانین و مقررات حاکم بر این صنعت متعلق به چند دهه قبل است و تغییری در آن ایجاد نشده است. با توجه به این که وزارت صنعت نگاه صنعتی به موضوعات دارد امیدواریم تفاهم و همکاری‌های خوبی بین صنعت چاپ و این وزارتخانه صورت گیرد.

رئیس این انجمن علمی با اشاره به اینکه. سنگ اندازی‌های زیادی هم در این زمینه صورت گرفته و قوانین دست و پاگیری در این زمینه وجود دارد خاطرنشان کرد: نگاه انجمن علمی فناوری چاپ ایران یک نگاه علمی است و نه صرفا یک نگاه صنفی و ما امیدوار هستیم با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت و انجمن علمی فناوری چاپ ایران برطرف شود.

 بیطرفان با اشاره به اینکه اتفاقات زیادی در صنعت چاپ در حال رخ دادن و این صنعت به سوی دیجیتالی شدن پیش می‌رود گفت: هشتاد درصد ماشین آلات چاپی ما از خارج از کشور وارد می‌شود و نیاز داریم این صنعت را با توانمندی‌های و ظرفیت‌های خوب داخلی بومی کنیم و دانش فنی داخلی را ارتقا بخشیم.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به اینکه انجمن‌های علمی در کشور وظیفه برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و دولت را دارند و ما در راستای تحقق این هدف تلاش می‌کنیم افزود: این انجمن توافقات و تفاهم نامه‌های خوبی را با دانشگاه‌های صنعتی امیرکبیر، شهید بهشتی، علامه طباطبایی، علم و فرهنگ، پژوهشگاه پتروشیمی و پلیمر، موسسه پژوهشی رنگ و پوشش و سایر نهاد‌های علمی و اجرایی داشته است و برای توفیقات بیشتر نیازمند همکاری و هم افزایی با وزارت صمت هستیم و امیدواریم در شرایطی که متولی گری بخش سخت افزاری صنعت چاپ در حال انتقال به وزارت صمت است شاهد همکاری‌های بیشتر و بهتر برای حل مسائل مختلف باشیم.

بیطرفان با اشاره به اینکه صنعت چاپ یک صنعت راهبردی است، ولی در کشور ما مورد بی مهری و بی توجهی قرار می‌گیرد افزود: درحالیکه این صنعت سومین صنعت HIGH TECHNOLOGY در جهان است از لحاظ اقتصادی هم از جایگاه بالاتری نسبت به خیلی از صنایع برخوردار است بگونه‌ای که در ایالات متحده امریکا و کشور‌های پیشرفته جایگاه سوم تاپنجم را از لحاظ ترنور مالی در اختیار دارد.

ترنور مالی این صنعت در جهان بین ۸۵۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد دلار ترنور است و صنعتی مانند خودرو که بر اساس تفکر دولتمردان و تصمیم گیرندگان، صنعت عظیمی است در مقابل این صنعت از جایگاه و ترنور مالی بسیار کمتری برخوردار است.

نکته قابل تامل دیگر این است که این صنعت صنعتی پویا است و بسیاری از بخش‌ها و شاید بتوان گفت: اکثر حوزه‌ها را تحت پوشش محصولات و خدمات خود قرار داده است.

مدیرکل دفتر صنایع شیمیایی و سلولزی وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست با اشاره به اهمیت همه صنایع بویژه صنعت چاپ از انتقال وظایف و امور چاپ به وزارت صمت به عنوان گامی در راستای حل مسائل این صنعت و تسهیل و روانسازی کسب و کار برای صنعت چاپ یاد کرد و خاطرنشان کرد: ما از هر پیشنهادی که بتواند گرهی از مشکلات این صنعت برطرف کند استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/ 

بررسی چالش‌های  صنعت چاپ



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بی توجهی دولت به انجمن‌های علمی/ هشتاد درصد ماشین آلات چاپ وارداتی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..