تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ده‌نمکی: طالب‌زاده به معنای واقعی آتش به اختیار است/ برجی: امیدوارم روزی نیاید که حاج نادر کار نکند

حاج نادر آغازگر سبک جدید مستند سازی استبه گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پاسداشت نادر طالب‌زاده مستند ساز و روزنامه‌نگار ایرانی، عصر امروز مورخ دوشنبه پنجم دیماه، با حضور حجت الاسلام پژمانفر، حجت الاسلام قائم مقامی، گلعلی بابایی، رضا برجی، محسن مومنی شریف، رضا شکاری، علیرضا قزوه، حمید داود آبادی، گلعلی بابایی، مسعود ده نمکی، رائفی پور و مسعود شجاعی طباطبایی به همت سازمان فرهنگی رسانه‌ای اوج برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین قائم مقامی در ابتدای این مراسم ضمن سلام و درود به شهدای مقاومت و شهدای مدافع حرم و تبریک به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع)، گفت: فکر می‌کنم سخن گفتن در مورد کسانی که به مقام دوستی خداوند می‌رسند، خوب نیست و از آنها تعریف کردن کراهت دارد؛ اما باید ریاضت بکشند که در مقام دوستی با خدا هستند. من آقای طالب زاده را از اوایل جنگ و انقلاب می شناسم که تا امروز این برادر عزیز و ارجمند مشی صحیح، درک عمیق و روشن‌فکرانه از حقیقت دارد و این خیلی مهم است که این روشنفکری برآمده از دین باشد.

وی ادامه داد:  بنده از دوره پیش از انقلاب از غرب و هنر جدا شدم. اما کسی که بعد از سالها باعث شد من دوباره به این سمت گرایش پیدا کنم، نادر طالب‌زاده بود.

حجت‌ السلام والمسلمین قائم مقامی عنوان کرد: اینکه کسی از غرب آمده و غرب زده نشده باشد، برای جوانان بسیار مهم است. آقای طالب زاده به خوبی این فرهنگ را بین جوانان اشاعه داده است.

رضا برجی عکاس خبری هشت سال دفاع مقدس، درباره نادر طالب زاده گفت: من سی و هشت سال است که شاگردی حاج نادر را انجام می‌دهم، ای کاش این مراسم پیش از این در موقعی که حاج نادر دوربین به دست در حال ساخت مستند بود، برگزار می شد. حاج نادر تمام فیلم‌هایی که ساخته را خودش فیلم برداری کرده، بجز یکی از آثارش که من فیلمبرداری کردم.

وی ادامه داد: حاج نادر جزو کسانی است که باید می رفت (شهید می شد) و شاید یکی از دلایلی که ماند، شاگردان او و مسبب بودن خیریت است که او را ماندگار کرد.

برجی افزود: نادر چند نفری را سرپرستی کرد و آنها المنار را تشکیل دادند و حالا المنار جزو شبکه‌هایی است که از آن به عنوان منبع خبری نام برده می‌شود.

وی عنوان کرد: بعد از مرتضی آوینی سینمای مستند یتیم شد. حاج نادر چند سالی سینمای مستند را کنار گذاشت و حالا دوباره شروع به کار کرد.

برجی با بیان اینکه طالب زاده شیوه جدید مستند سازی را ابداع کرد و در سبک سازی خلاق بود، بیان کرد: امیدوارم روزی نیاید که ببینیم حاج نادر حالش خوب نیست و کار نمی‌کند. پس از اتفاقی که برای او در لبنان رخ داد، همه دست به دعا شدیم و امیدوارم او سالیان سال برای بچه‌های بسیجی و سینمای دفاع مقدس ماندگار بماند.

حسین دهباشی تاریخ پژوه و مستند ساز نیز در ادامه این مراسم گفت: یکی از وجوهی که نادر طالب‌زاده را از دیگر افراد متمایز می کند، این است که اگر نگاهی به آرشیو تلویزیونی بیندازیم اسم او بارها در برنامه‌ها و مستندات تلویزیونی خواهیم دید. من کمتر استادی را دیدم که از اینکه شاگردانش پیشرفت کنند، ذوق کند.

همچنین بیژن نوباوه درباره خصوصیت های مستند سازی نادر طالب‌زاده بیان کرد: گفتنی درباره آقای نادر زیاد است، اما آن‌چیزی که من باید بگویم این است که ما باید بدانیم در ازای کارهای او چه کنیم؟ فیلم ساز زیاد داریم اما فیلم سازی که بگریاند. نه اینکه روح تعهد را به غلیان بندازد.

وی عنوان کرد: هنر و مستند ما روح آوینی و زبان نادر است. در زمانی که در مجلس شورای اسلامی بودم، با دست خالی برای گرفتن حداقل امکانات برای جشنواره عمار  تمام تلاش‌های خود را با همکاری حجت‌ السلام پژمانفر انجام دادیم. ما باید هم افزایی داشته باشیم. نادر یکی از افرادی است که خدا به او لطف کرده است.

نوباوه خاطر نشان کرد: امیدواریم ما هم در جهت نادر طالب‌زاده حرکت کنیم تا کاری مثبت در جامعه رقم زده باشیم.

مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما نیز در ادامه مراسم گفت: نسل جدید حوزه فرهنگ و هنر وقتی کسانی را دیر پیدا می‌کنند، ضرر خواهند کرد.

وی افزود: نادر طالب‌زاده و مابقی دوستانش اخراجی های حضرات هستند و حیاط خلوت این آقایان را به هم زدند.

کارگردان فیلم سینمایی «رسوایی ها» اظهار کرد: برای عبور و رسیدن به مرزهای دشمن، خون‌های بسیاری ریخته شد و بعد از آنها رزمندگان با احترام و بدون اینکه پای خود را روی خون بقیه بگذارند، عبور می کردند اما امروزه نسل جدید زحمت کسانی که نشریه هایشان توقیف شده، خون دادند و شهید شدند را زیر پا می گذارند.

وی ادامه داد: حاج  نادر به مفهوم واقعی آتش به اختیار است؛ ایشان صاحب بصیرت و تکنیک است.

در ادامه این مراسم با حضور مهمانان کنفرانس افق نو، کلیپی درباره نادر طالب زاده به نمایش درآمد.

نادر طالب زاده در ادامه مراسم حضور و آثار خود را یک افتخار برای حیات خود دانست و گفت: یکی از افتخاراتم این است که حزب‌الله متولد شد و ما هم سعادت داشتیم یک گوشه ای از این کار را بگیریم.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی یکی از پرقدرت ترین نیروهایی است که قدرت آن هم در مسیر پیاده روی اربعین و هم اخیرا در اعلام بیت المقدس برای پایتخت رژیم صهیونیستی به خوبی مشهود بود.

طالب‌زاده عنوان کرد: این محفل را جشنی می‌دانم برای رقم خوردن حزب‌الله که ما در اینجا جمع شدیم.

وی با اشاره به کلیپی که پخش‌ شد، در خصوص کارشناس آمریکایی «پایپر» بیان کرد: پایپر به شکل مشکوکی بعد از یکسال و نیم از دنیا رفت که من معتقدم پایپر مسلمان از دنیا رفت.

طالب زاده گفت: افتخارم این است که توانستم کسانی را به جهان معرفی کنم که باعث بیداری شده اند.

طالب زاده ضمن تشکر از همه حضار گفت: این محفل برای من نیست بلکه من خادم این حرکت و عضو کوچکی از این مجموعه هستم.

گفتنی است، پایان مراسم  از زحمات چندین ساله نادر طالب‌زاده در عرصه برنامه سازی، مستند و روزنامه‌نگاری قدردانی شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ده‌نمکی: طالب‌زاده به معنای واقعی آتش به اختیار است/ برجی: امیدوارم روزی نیاید که حاج نادر کار نکند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..