تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




توقف تولید ۲۵ خودروی سواری و تجاری در ایران

با اجرای فاز اول استانداردهای اجباری خودرو که از ابتدای دی‌ماه سال جاری کلید خورده است، تولید ۲۵ مدل سواری سبک و سنگین جاده‌ای متوقف شد.

اسفندماه سال گذشته بود که سازمان ملی استاندارد ایران از افزایش تعداد استانداردهای خودرویی از ۵۵ به ۸۵ مورد خبر داد و اعلام کرد بر اساس تفاهم‌نامه‌ای بین این سازمان و وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارتقاء این استانداردها از نظر تعداد و کیفیت مطرح شده است؛ موضوعی که بر اساس مصوبه شورای سیاست‌گذاری خودرو با حضور وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت، رئیس سازمان ملی استاندارد، خودروسازان و قطعه‌سازان در دستور کار قرار گرفته است.

پراید / pride

براساس زمان‌بندی صورت‌گرفته، باید تا ابتدای دی‌ماه امسال ۶۱ مورد استاندارد خودرویی اجرایی شود و پس از آن تا ابتدای تیرماه سال ۱۳۹۷ دو مورد به ۶۱ استاندارد قبلی اضافه می‌شود و در نهایت با اضافه شدن ۲۲ مورد استاندارد خودرویی دیگر تا دیماه سال آینده (۱۳۹۷)، تعداد استانداردهای اجباری خودروهای سواری به ۸۵ مورد افزایش می‌یابد.

طبق این تصمیم اعلام شد اگر خودرویی نتواند تا ابتدای دی ماه امسال، ۶۱ مورد استاندارد تعیین شده را رعایت کند، در اولین مرحله از اجرای مصوبه مربوطه با توقف خط تولید روبرو می‌شود. همچنین قرار شد از ابتدای تیرماه سال آینده، دو مورد استاندارد خودرویی دیگر به این ۶۱ مورد اضافه شود که به این ترتیب، خودروهای مربوطه در صورت عدم رعایت ۶۳ مورد استاندارد مربوطه با توقف خط تولید در آن مقطع زمانی روبرو می‌شوند.

لیفان Lefan X60

بنابراین با شروع اجرای استانداردهای جدید تأیید نوع خودرو، تولید تعدادی از خودروهایی که نتوانستند الزامات استانداردهای اجباری مربوطه را رعایت کنند خاتمه یافت و از این پس شاهد تولید این خودروها نخواهیم بود تا تولید ۲۵ مدل خودروی سواری و سنگین، با توجه به عدم امکان انطباق آن‌ها با استانداردهای اجباری، متوقف شود که خودروهای سواری MVM 315 سدان، MVM 550، تیگو 5، سایپا 131 و سایپا 132 دوگانه سوز، سایپا 141 بنزینی و دوگانه سوز، آریو 1500، پژو پارس با موتور XUM، وانت تک کابین و دو کابین مزدا و کارا 1700(بنزینی و دوگانه سوز)، آسا بسترن B 50F، لیفان 620، لیفان X50، لیفان  X60، جک J5، هیوندای i10 و برخی از خودروهای سنگین جاده‌ای از این جمله‌اند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «توقف تولید ۲۵ خودروی سواری و تجاری در ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..