تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




غنی سازی آرد گندم؛ راهکار مقابله با کمبود ویتامین D/ بیش از ۷۰ درصد ایرانیان کمبود ویتامین D دارند

در نشست برنامه ریزی برای غنی سازی آرد با ویتامین D مطرح شد؛

بیش از ۷۰ درصد ایرانیان کمبود ویتامین D دارند/ ضرورت غنی سازی آرد گندم به عنوان راهکار مقابله با کمبود ویتامین Dبه گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  نشست بررسی برنامه غنی سازی نان با ویتامین D با حضور کارشناسان معاونت بهداشت وزارت بهداشت و پروفسور ابراهیم المدفا رئیس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رئیس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین و سازمان جهانی بهداشت در انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور برگزار شد.

در این نشست هدایت حسینی، رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور با تاکید بر اهمیت پرداختن به کمبود گسترده ویتامین D بیان کرد: کمبود ویتامین D از مشکلات شایع در سراسر دنیاست و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

آغاز داده های برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه در ایران

وی با اشاره به اینکه داده های برنامه ملی مراقبت غذا و تغذیه (Food and Nutrition Surveillance) که از سال 1392 به همت محققان انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی در کشور آغاز شده است، افزود: این داده ها حاکی است که بیش از 70 درصد کودکان و بزرگسالان ایران مبتلا به درجات مختلفی از کمبود ویتامین D هستند.

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه ای و صنایع غذایی کشور افزود: برای تحقق اهداف توسعه پایدار، وزارت بهداشت در قالب برنامه های مشترک با سازمان جهانی بهداشت، برنامه غنی سازی مواد غذایی با ویتامین D را در اولویت قرار داده است.

براساس این گزارش پروفسور المدفا رئیس سابق انجمن بین المللی علوم تغذیه (IUNS) و رئیس دپارتمان تغذیه دانشگاه وین گزارشی از وضعیت ویتامین D در سایر کشورها و راهکارهای موفق برخی کشورها در مقابله با کمبود این ویتامین ارائه کرد و همچنین نیستانی، مدیر گروه تحقیقات تغذیه انستیتو نیز گزارشی از تجربه موفق این مجموعه در غنی سازی آرد با ویتامین D ارائه کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه به استفاده از غنی سازی اجباری مواد غذایی به خصوص آرد گندم به عنوان راهکار بهینه مقابله با کمبود گسترده ویتامین D تاکید شد.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «غنی سازی آرد گندم؛ راهکار مقابله با کمبود ویتامین D/ بیش از ۷۰ درصد ایرانیان کمبود ویتامین D دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..