تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




وظیفه پدر و مادر برای تربیت دینی فرزندان چیست؟

تربیت دینی فرزندان , حجت الاسلام بهاری گفت: در تاریخ اگر دقت کنید یاسر و سمیه توسط عمار مسلمان شدند یعنی فرزند، پدر و مادر را به نبوت پیغمبر و توحید دعوت کرد و بعد منجر به شهادت آنان شد به عنوان اولین شهدای اسلام. ثوابی که برای عمار می ماند عاقبت به خیری اوست.

تربیت دینی فرزندان

تربیت دینی فرزندان , حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم بهاری گفت: روایت شده است که
عیسی بن مریم گفتند من از کنار یک قبر رد شدم و دیدم عذابی بر آن نازل شده است
بعد از چند روز از همان مسیر گذشتم و دیدم عذاب بر قبر نیست و راحت شده است.
پرسیدم خدایا چه شد که عذاب برداشته شد.
خدا فرمود: یا عیسی فرزند این میت چند روز پیش آماده رفتن به مکتب و آموزش تحصیلی شد
و استاد به او یاد داد که بسم الله الرحمن الرحیم را بگوید. وقتی این کلمه را یاد گرفت
من به فرشتگانم امر کردمکه عذاب را از او بردارید. روا نیست فرزند از من به رحمانیت
و رحیمیت اسم ببرد و من پدرش را عذاب دهم.

تربیت دینی فرزندان وظیفه پدر و مادر تربیت دینی فرزندان تربیت فرزند صالح وظیفه پدر و مادر

وی افزود: یاد دادن به اولاد و پیاده کردن مسیر اخلاق دینی الهی و شرعی در زندگی آثار گرانبها برای پدر و مادر به همراه دارد این که در روایات ما آمده است اولادنا اکبادنا “فرزندان ما جگرگوشه های ما هستند”. این جگرگوشه ها می توانند مایه آرامش یا گرفتاری انسان باشند. قطعا نوع تربیت الهی و دینی مایه آرامش و آسایش پدر و مادر چه در دنیا و چه در آخرت خواهد بود.

همچنین بخوانید :  مذمّت پُرخوری در احادیث و روایات

این کارشناس علوم قرآنی درباره کوتاهی وظیفه پدر مادر در تربیت فرزند بیان کرد: قطعا و قطعا اگر پدر و مادری در تربیتی که وظیفه اش است کوتاهی کند روز قیامت باید پاسخگو باشند. اگر وظیفه ای بر دوش پدر و مادر است که باید در قبال فرزند انجام دهند اما ندهند نصف گناه فرزند را به حساب پدر و مادر می نویسند.

حجت الاسلام والمسلمین بهاری درباره تشویق پدر و مادر توسط فرزند توضیح داد: در تاریخ اگر دقت کنید یاسر و سمیه توسط عمار مسلمان شدند یعنی فرزند، پدر و مادر را به نبوت پیغمبر و توحید دعوت کرد و بعد منجر به شهادت آنان شد به عنوان اولین شهدای اسلام. ثوابی که برای عمار می ماند عاقبت به خیری اوست.

وی خاطرنشان کرد: اگر کسی پدر و مادری دارد که در مسیر دین نیستند یا کاهل به انجام اصول و فروع دین هستند با رعایت تمام حرمت ها و آداب شرعی پدر و مادر ولو کافر مطلق هم باشند اولاد حق گوش ندادن به آن ها را ندارد مگر در موضوع واجبات، فرزند باید طوری آن ها را دعوت به دین کند که به آن ها توهین تلقی نشود و آن ها از او بپذیرند. اگر کسی چنین عملی انجام دهد و بتواند والدین خود را به مسیر پروردگار عالم دعوت کند مانند مجاهد فی سبیل الله است.

میزان




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «وظیفه پدر و مادر برای تربیت دینی فرزندان چیست؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..