تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




علت نامگذاری عبدالعظیم حسنی به «سیدالکریم»

علت نامگذاری عبدالعظیم حسنی به «سیدالکریم»حجت الاسلام والمسلمین مرتضی ادیب یزدی سخنران و کارشناس امور مذهبی در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درخصوص علت نامگذاری حضرت عبدالعضیم حسنی به سید الکریم، گفت: با توجه به تحقیق‌های انجام شده، حضرت عبدالعظیم حسنی سومین مدفون در ایران بعد از امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) است که به جهت قرابت زمانی با امام حسن مجتبی (ع)، به ۵ نسل بعد از امام مجتبی (ع) بر می‌گردد.

وی در ادامه بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی حیاتی پربرکت از معرفت الهی داشت که نسبت جایگاه ایشان نسبت به دیگر امامزادگان ایران متعال و درجه یک است، به این معنی که اگر ما امروز بیش از هشت هزار امامزاده داریم، حضرت عبدالعظیم حسنی نسبت به جایگاهشان نزد رسول الله (ص)، حائز رتبه اول هستند.

این سخنران و کارشناس امور دینی با بیان اینکه از نشانه‌های همه امامزادگان واجب التعظیم کرامت است، افزود: عبدالعظیم حسنی (ع) القاب متعددی مانند اباالقاسم و یا سیدالکریم داریم، که به دلیل کرامتشان نسبت به زائران خود به سیدالکریم مشهور شدند.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی با تاکید جایگاه زائران نزد حضرت عبدالعظیم حسنی، خاطر نشان کرد: حضرت شاه عبدالعظیم حسنی هم مانند امام رضا (ع) در غربت جان دادند و هنگامی که می‌خواستند بدنشان را غسل دهند، تکه کاغذی در جیبشان پیدا شد که از نسب عبدالعظیم حسنی با این عنوان «من ابوالقاسم، عبدالعظیم بن عبدالله بن علی بن حسن بن زید بن علی بن حسن بن علی بن ابی طالب هستم.» خبر داد. پس از آن صدای وامصیبتا در سراسر ری پیچید.

وی با اشاره به اینکه حضرت عبدالعظیم حسنی، غریب نواز است و توجه ویژه‌ای به زائران خود دارند، اظهار کرد: زندگی و جان دادن غریبانه حضرت عبدالعظیم حسنی و همچنین غریب نوازی ایشان به ولی خود امام رضا (ع) بی شباهت نیست.

حجت الاسلام والمسلمین ادیب یزدی افزود: کرامت این حضرت به زائران خود درجه‌ای دارد که اگر برای برآورده شدن حاجت خود به حضرت سیدالکریم توسل کنید، ان شاء الله حاجتتان برآورده خواهد شد. به سبب کرامت و توجه ایشان است که حضرت عبدالعظیم را سیدالکریم می‌نامند.

این کارشناس امور دینی، در پایان گفت: مهمترین نکته در سیرت و زندگی حضرت عبدالعظیم حسنی، ولایت پذیری و ولایتمداری ایشان از حضرت امام رضا (ع)، جواد الائمه (ع) و امام هادی (ع) است. شدت تبعیت حضرت عبدالعظیم حسنی از حضرات معصوم و امام زمان خود، از ایشان شخصیت بزرگی را ساخت که امروزه باید در جامعه الگو گرفتن از این عالم والا مقام را پیاده سازی کنیم.

انتهای پیام/




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «علت نامگذاری عبدالعظیم حسنی به «سیدالکریم»»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..