۶۴۷۷۸۵
۴۵۷ بازدید
زمانی که ما میزبان هستیم، تعدادی مهمان را به خانه خود دعوت کرده ایم و کارهایی زیادی برای انجام دادن داریم اما در کنار همه این ها استرس و خستگی نیز همراهمان خواهد بود. برای همین تصمیم گرفتم به شما بگویم چگونه مهمانی خود را کارگردانی کنید!
وب سایت چیدانه: به نظر من جشن و مهمانی شباهت خیلی زیادی به فیلم و تاتر دارد. حتما می پرسید چرا این را می گویم؟ پس بگذارید تا سکانس به سکانس برایتان توضیح دهم. زمانی که به یک مهمانی دعوت می شویم مانند تماشاچیانی هستیم که به سینما می روند و یا برای دیدن تاتر خود را آماده می کنند. مدتی را در مکانی می نشینند، در طول فیلم یا نمایش فقط صحنه هایی را می بینند و بعد هم به خانه هایشان باز می گردند.ما هم دقیقا به خانه میزبان می رویم، گپ و گفت و گویی می کنیم و همه چیز مرتب و زیباست و در جای خودش قرار گرفته و در نهایت به خانه باز می گردیم و یا بهمان خوش گذشته و یا اصلا احساس خوشایندی نداریم. اما آن طرف قضیه را هیچ وقت نمی بینیم! همان طور که هیچ وقت پشت صحنه و تدارکات یک صحنه تاتر یا یک سکانس از فیلم را نمی بینیم!
میزبان از چند روز قبل تدارک می بیند و در طول مهمانی هم کارهایی انجام می شود که ما از آن ها بی خبریم. موضوعی که این بار می خواهم در موردش با شما صحبت کنم همان قضیه پشت صحنه است! یعنی زمانی که ما میزبان هستیم، تعدادی مهمان را به خانه خود دعوت کرده ایم و کارهایی زیادی برای انجام دادن داریم اما در کنار همه این ها استرس و خستگی نیز همراهمان خواهد بود. برای همین تصمیم گرفتم به شما بگویم چگونه مهمانی خود را کارگردانی کنید!کارها را مدیریت کنید
بهتر است وظایف مربوط به تمیزکاری خانه را مانند سایر کارهای مهمانی مدیریت کنید. نکات و ایده های برنامه تمیزکاری هفت روزه ما شما را در انجام کارها با کم ترین استرس راهنمایی می کند. پس ابتدا کارها را به دسته هایی تقسیم کنید که می توانید در طول یک هفته هر روز بخشی از آن را انجام هید. سپس از لیست زیر کمک بگیرید:
روز اول : استراتژی
اولین روز از آماده سازی برای مهمانی، ارزیابی وضعیت است : ببینید که چه کارهایی باید انجام شود و یک استراژی برای انجام آن ها به نحوی کارآمد طراحی کنید. وانمود کنید مهمان هستید و تازه به خانه وارد می شوید. سعی کنید این بار با این دید خانه خود را ارزیابی کرده و از این ترفندها استفاده کنید تا دیدگاه جدیدی در منزلتان پیدا کنید. پس قدم اول شناسایی نقص هاست :
روز دوم : ورودی و پنجره ها
روز دوم روز شروع به تمییز کاری است. اگر این نکات را دنبال کنید هر روز کم تر از یک ساعت وقت شما را خواهد گرفت.
روز سوم : شستن سرویس بهداشتی
روز سوم، روز تمیز کردن سرویس بهداشتی به صورت کامل و عمیق است. با این کار در روز مهمانی فقط باید یه تمیزکاری سطحی و سریع انجام دهید.
حتی می توانید با ایده های جالب سرویس بهداشتی خود را برای روز مهمانی تزیین کنید.
روز چهارم : تمیز کردن سالن پذیرایی
لیستی از اقلام شکننده یا غیر قابل تعویض را مرور کنید. قرار دادن آن ها در مکان های امن می تواند فکر خوبی باشد. سالن پذیرایی را از درهم و برهم بودن خارج کرده و هر چیزی را در جای مناسب خود قرار دهید. وسایل غیر ضروری را در مکان دیگری قرار دهید و فقط وسایلی را بگذارید که می دانید در طول مهمانی استفاده می کنید. برای نظم دادن به کارها، برای هر یک از اعضای خانواده سبد وسایل و لباس ها در نظر بگیرید.
روز پنجم : آشپزخانه
شما به بهترین وضعیت آشپزخانه خود برای روز مهمانی نیاز دارید.
روز ششم : گردگیری سالن پذیرایی
یک روز مانده به مهمانی را صرف گردگیری سالن پذیرایی و فضاهایی که مهمانان در آن وقت می گذرانند کنید.
روز هفتم : آمادگی برای مهمانی
کارهای کوچکی هستند که حتما باید تا قبل از مهمانی تمام شوند. به نکات زیر توجه کنید تا بتوانید آن ها را در زمان کوتاهی مدیریت کنید:
کلام آخر : در آخر باید به شما بگویم که اجازه ندهید تمیز کاری تمام وقت و زمان مهمانی شما را بگیرد و در مهمانی به جای لذت بردن احساس خستگی کنید. انجام نکات بالا به شما برای داشتن اعتماد به نفس، عدم استرس و رسیدن به خانه ای زیبا در روز مهمانی کمک خواهد کرد