تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رولت زنجبیلی؛ رولتی با عطر نوستالژیک

ماهنامه کیک و شیرینی: رولت زنجبیلی یکی از شیرینی هایی است که از قدیم الایام بر سر سفره های عید بوده و یادآور خاطرات قدیم است.

 
طرز تهیه:

سفیده های تخم مرغ را آنقدر بزنید تا سفت شده و پف کنند. زرده های تخم مرغ و شکر قهوه ای را در ظرفی جداگانه آنقدر بزنید تا کمرنگ شده و حجم آنها دو برابر شود. آرد، پودر کاکائو، پودر دارچین، جوز هندی و زنجفیل پودر شده را با هم مخلوط و الک کرده و به تدریج و طی سه مرحله به مخلوط زرده تخم مرغ اضافه و مخلوط کنید.

سفیده زده شده و پف کرده و کره ذوب شده را کم کم به مواد اضافه و مخلوط کنید تا خمیر یکدستی حاصل شود. خمیر را در یک قالب رولت (به ابعاد 30 در 20 سانتی متر) از قبل چرب شده با کره و پوشیده شده با کاغذ روغنی بریزید و به مدت 8 الی 10 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 220 درجه سانتی گراد (450 درجه فارنهایت) قرار دهید تا بپزد.

کیک داغ را به کمک کاغذ روغنی از قالب در آورید و روی حوله تمیزی برگردانید. به آرامی و با دقت کاغذ روغنی را جدا کنید. مقداری شکر روی آن پخش کنید و با استفاده از حوله، کیک را محکم رول کنید و اجازه دهید در مجاورت دمای محیط خنک شود.

طرز تهیه فیلینگ (لایه میانی):

تمامی مواد را به جز زنجفیل ریز خرد شده با همزن به خوبی مخلوط کنید تا صاف و یکدست شوند.

رول کیک را باز کنید و فیلینگ را روی آن پخش کنید. زنجفیل ریز خرد شده را روی مواد پخش کنید و دوباره کیک را رول کنید. رول کیک را در سلفون بپیچید و به مدت یکم ساعت یا بیشتر در یخچال قرار دهید. (فیلینگ باقیمانده را برای تزئین روی رولت کنار بگذارید.)

طرز تهیه رویه:

شیر، عسل، پودر کاکائو و کره را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار داده و مرتب هم بزنید. هنگامی که شیر شروع به جوشیدن کرد، ظرف را از روی حرارت بردارید و مواد را روی شکلات خرد شده بریزید و پس از گذشت چند دقیقه، مواد را هم بزنید تا شکلات ذوب شده و مخلوط یکدستی حاصل شود.

رولت را روی پنجره توری قرار دهید و مخلوط رویه را روی رولت بریزید تا کاملا با این مخلوط پوشش داده شود. اجازه دهید مخلوط رویه خودش را بگیرد. سپس رولت را تزئین و سرو کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رولت زنجبیلی؛ رولتی با عطر نوستالژیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..