تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




طبق ادعای آمریکا، باج‌ افزار WannaCry کار کره شمالی است

باج‌افزار WannaCry در نیمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ برای بسیاری از کاربران ویندوز ایجاد مشکل کرد. دولت آمریکا ادعا می‌کند که کره‌ شمالی پشت این باج‌افزار است.

باج‌افزار WannaCry را به خاطر داريد؟ باج‌افزاری که کامپيوترهایی با سيستم‌عامل ويندوز را در نيمه‌ی اول سال ۲۰۱۷ گرفتار می‌کرد و برای خرابی‌های زيادی در سيستم‌های کامپيوتری در سراسر آمريکا از جمله در مراکز حياتی مثل بيمارستان‌ها، مقصر شناخته شد. اما حالا بالاخره مغز متفکر پشت WannaCry مشخص شده است یا حداقل آمريکا انگشت اتهام را به سمت کره‌ شمالی می‌گيرد که غافلگيرکننده نيست.

مقاله‌های مرتبط:

WannaCry مثل هر باج‌افزار ديگري عمل می‌کرد و فايل‌های شخصی کاربران را رمزگذاری و آن‌ها را برای گرفتن باج نگه می‌داشت. چيزي که WannaCry را ويرانگر می‌کرد، میزان برد آن بود؛ اين باج افزار بر کامپيوترهای سرتاسر دنيا اثر می‌گذاشت؛ ولی تمرکز اصلی آن بر سيستم‌های مستقر در آمريکا بود. اما ماجرا از آنجایی بدتر می‌شد که عاملان اين باج‌افزار حتی بعد از دریافت باج هم فايل‌ها را آزاد نمی‌کردند.

توماس بوسرت، دستيار رئيس سازمان امنيت ملی آمريکا، اين حمله را يک اقدام بزدلانه، پرهزينه، بی‌دقت، بی‌پروا و مهم‌تر از همه تهديدکننده‌ی زندگی توصيف کرد. درحالی‌که باج‌افزارهای معمول فقط افراد را برای سرگرمی و خوش‌گذرانی يا سود مورد هدف قرار می‌دادند، WannaCry مرتب سازمان‌های دولتی و مراکز درمانی را آلوده می‌کرد. بوسرت با گفتن اينکه چطور اين موضوع زندگی‌ها را حتی به‌صورت غیر مستقیم تهدید می‌کرد، شدت اتهامات را افزایش داد.

می‌توان با اطمينان گفت کره‌ شمالی به این ادعا واکنش نشان خواهد داد؛ واکنشی که امیدواریم فقط لفظی باشد

طبيعتا دولت آمريکا سرگرم نشده است؛ ولی بوسرت عنوان می‌کند این اتهام به هیچ وجه سبک‌تر نمی‌شود. متحدان آمريکا مثل بريتانيا هم رد اين حملات را تا کره‌ شمالی گرفته‌اند. هنوز مشخص نیست که آمریکا برای این موضوع، چه برنامه‌ای دارد. اما می‌توان با اطمينان گفت کره‌ شمالی به این ادعا واکنش نشان خواهد داد؛ واکنشی که امیدواریم فقط لفظی باشد.

بوسرت به اين ادعا به‌عنوان آخرين حلقه از زنجيره‌ اقدامات قوی دولت ترامپ برای تقويت موضع دفاعی آی‌تی آمريکا و مجازات کسانی که جرئت می‌کنند به آن تعرض کنند، اشاره کرد. اخيرا ترامپ قانونی را امضا کرد که استفاده از نرم‌افزار کسپرسکی را در دولت منع می‌کند. اين شرکت امنيتی متهم به دادن اطلاعات حساس دولت آمریکا به کشور مادر خود، يعني روسيه، شده است. کسپرسکی هم در مقابل شکايتی عليه اداره‌ی امنيت ملی آمریکا تنظيم کرده است که اين منع را به چالش می‌کشد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «طبق ادعای آمریکا، باج‌ افزار WannaCry کار کره شمالی است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..