تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روش جدید تشخیص اجساد غیرقابل شناسایی از روی دندان

خرسند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

اردشير خرسند برگزيده چهارمين جشنواره دانشجويى ابن سينا و موسس انجمن دندانپزشكى قانونى در گفت‌وگو باخبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تاسيس اين انجمن براى نخستين بار در كشور گفت: دندانپزشكى قانونى يكى از رشته‌هايى است كه در كشورهاى پيشرفته دنيا تدريس مى شود و انجمن ها، دپارتمان و ساختار دانشگاهى وجود دارد.

وى ادامه داد: دندانپزشكى قانونى از زير شاخه هاى پزشكى قانونى محسوب مى شود و كاربردهايى در حوزه تشخيص و شناسايى هويت اجساد دارد اما متاسفانه در كشور ما اين رشته به طور تخصصى وجود ندارد و تنها در قالب چند واحد اختيارى در دانشكده هاى دندانپزشكى تدريس مى شود.

خرسند با اشاره به نقش دندانپزشكى قانونى در شناسايى هويت افراد از روى اجساد در حوادث گفت: در حوادث مختلفى چون سقوط يك هواپيما يا برخى جرم ها به دليل حرارت بالاى چندهزار درجه اى، اجساد از بين مى روند و شناسايى هويت اجساد چالش بزرگى محسوب مى‌شود.

موسس انجمن دندانپزشكى قانونى عنوان كرد: دندان ها به دليل ساختار مقاومى كه دارند در حرارت هاى بالا آسيب نمى بينند ، به كمك تصاوير راديوگرافى يا قالب هاى گچى گرفته شده از دندان ها مى توان اجسادى را كه قابل شناسايى نيستند ، شناسايى كرد و اين روشى براى شناسايى هويت اجساد در دنيا محسوب مى شود که افزون بر اين؛  يكى از معيارهاى تشخيص سن به خصوص در سنين پايين دندان ها است.

اين موسس با اشاره به روند تاسيس انجمن دندانپزشكى قانونى عنوان كرد: ما در دانشگاه علوم پزشكى تهران با همت دانشجويان براى نخستين بار در كشور اين انجمن را تاسيس كرديم و تاكنون در سطح دانشجويى آن را پيش برديم تا مراحل ادارى تاسيس انجمن به پايان برسد البته ما در شرایط فعلی جلسات را در سطح دانشجويى در دانشكده دندانپزشكى دانشگاه تهران به طور هفتگى و ماهانه برگزار مى كنيم.

انتهای پیام/

تاسیس انجمن دندانپزشکی قانونی



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روش جدید تشخیص اجساد غیرقابل شناسایی از روی دندان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..