تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رباتی که می‌تواند هزار برابر وزن خود را بلند کند

رباتی که می‌تواند هزار برابر وزن خود را بلند کند

دانش > فناوری - ابداعات جدید دانشمندان با کمک طراحی اوریگامی، قدرت و توانایی حمل بار توسط ربات‌های نرم را افزایش داده است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از دیجیاتو،بدن انسان از ماهیچه‌های نرم و ساختار سخت استخوانی تشکیل شده است؛ وقتی این اعضا به‌صورت هماهنگ عمل می‌کنند، این پتانسیل را خواهد داشت که مقادیر باورنکردنی بار را به‌راحتی بلند کند. در روشی جدید که توسط پژوهشگران ابداع شده است، ربات‌های نرم با استفاده از ترکیب ماهیچه‌های انعطاف‌پذیر و استخوان‌های سخت، می‌توانند تا هزار برابر وزن خود را بلند کنند. این یک پیشرفت قابل‌توجه است؛ چرا‌ که تاکنون ربات‌های نرم با مهارت‌های حرکتی مشابه انسان، معمولا قدرت کافی جهت بلند کردن اشیاء سنگین نداشتند.

مقاله‌ای که در مجله PNAS با همکاری دو تیم از دانشمندان دانشگاه MIT و هاروارد به انتشار رسید؛ نشان می‌دهد که ربات‌های نرم چگونه با کمک ساختارهای اوریگامی می‌توانند قدرت بسیار زیادی در خود نگه دارند.

اگرچه ربات‌های نرم قابلیت‌های زیادی دارند و بسیار انعطاف‌پذیر و ایمن هستند؛ ولی بزرگ‌ترین مشکلی که تا به امروز داشته‌اند، مربوط به محدودیت حمل بار بوده است و برای جا‌به‌جایی اشیاء سنگین مناسب نبوده‌اند. این ابداع جدید، منجربه قوی‌تر‌ شدن ربات‌های نرم با حفظ ویژگی‌های قبلی شده است. فیلم زیر نتایج حاصل از ابداعات صورت‌گرفته را نشان می‌دهد.بدیهی است که این فناوری می‌تواند در انبارها یا کارهای دستی که نیاز به توانایی حمل بار و در‌عین‌حال چابکی و ظرافت است مورد استفاده قرار گیرد. از سوی دیگر این ربات‌ها کاربردهای گوناگونی در حوزه‌های مختلف خواهند داشت. در حال حاضر دانشمندان مشغول پژوهش در مورد استفاده از ربات‌های نرم خودکار در زمینه‌ی تحقیقات دریایی هستند. این طیف گسترده از کاربردهای ربات‌های نرم، باعث می‌شود که این فناوری به‌طور پیوسته توسعه پیدا کند. پژوهش‌های جدید این شرایط را ایجاد کرده است که فناوری‌ها بیش از گذشته به سمت جلو حرکت کنند.

چند دهه‌ی پیش، مردم آینده‌ای را تصور می‌کردند که توسط ربات‌ها اداره می‌شود و به‌راحتی وظایفی فراتر از یک انسان عادی به‌ انجام می‌رسانند. تاکنون تنها عامل بازدارنده‌ای که باعث می‌شد ربات‌های نرم به این هدف دست پیدا نکنند، نداشتن قدرت لازم جهت حمل بار بود. مطمئنا ربات‌های نرم می‌توانند فاز بعدی علم رباتیک را در‌ پی داشته باشند.

۵۴۵۴ 




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رباتی که می‌تواند هزار برابر وزن خود را بلند کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..